Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انتشارات ۲۷ بعثت گفت: حمایت قوه قضاییه از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران برای پیگیری راه‌اندازی خط تولید ۹۰ هزار تنی این شرکت، رویکردی ارزنده است، با راه اندازی خط تولید ۹۰ هزار تنی شرکت کاغذ مازندران برکت‌ خوبی متوجه حوزه نشر خواهد شد.

مازیار حاتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون نقش کاغذ در بهبود اوضاع نشر گفت: یکی از اصلی‌ترین معضلات چاپ و نشر نبود کاغذ است، نوسانات قیمت این کالای استراتژِیک که تاثیر بسیاری بر تولید و قیمت کتاب دارد امری مهم است و فرهنگ جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: تفاوت قیمت کاغذ آزاد با دولتی اکنون شش برابر شده است این در حالی است که میزان کاغذی دولتی که به ناشران تخصیص می‌دهند پاسخگوی نیاز آنان نیست و بسیاری از آنان مجبور هستند بیشتر نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند این مهم هزینه‌های گزافی را برای تولید کاغذ به دنبال دارد.

حاتمی به کاغذ تولید شده در گذشته اشاره و بیان کرد: متاسفانه کاغذی که در گذشته در ایران تولید می‌شد از کیفیت لازم برخوردار نبود و بسیاری از کتاب‌هایی که با این کاغذ تولید می‌شدند به مرور زمان کیفیت خود را از دست داده و از بین می‌رفتند تنها ناشرانی از این کاغذ‌ها استفاده می‌کردند که قصد داشتند کتاب‌های ارزانی را به بازار عرضه کنند از سوی دیگر گزارشات زیادی مبنی بر ناراحتی و چشم درد به هنگام استفاده از این نوع کاغذ به گوش رسید و همین عوامل سبب شد کاغذ تولید شده داخلی کنار گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبر از کاهش قیمت کاغذ اینجا کلیک کنید

وی پیرامون حمایت قوه قضاییه از خط تولید کارخانه کاغذ مازندران بیان کرد: حمایت قوه قضاییه از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران برای پیگیری راه‌اندازی خط تولید ۹۰ هزار تنی این شرکت، رویکردی ارزنده است، با راه اندازی خط تولید ۹۰ هزار تنی شرکت کاغذ مازندران برکت‌ خوبی متوجه حوزه نشر خواهد شد.

وی پیرامون ثبات قیمت کاغذ در بازار با راه‌اندازی تولید داخلی بیان کرد: تولید کاغذ داخلی بسیار مهم و موثر است، اما چنانچه این میزان با نیاز بازار تراز نباشد نمی‌توان انتظار داشت که قیمت کاغذ در بازار کاهش داشته باشد، اما بدون شک تولید داخلی حرکتی ارزشمند در راستای بی نیازی به واردات بوده و بسیار موثر است.

وی با اشاره کیفیت مناسب کاغذ بیان کرد: برای تامین کاغذ حوزه نشر باید توجه کنیم که کتاب به ویژگی مهم ماندگاری نیازمند است یعنی یک کتاب باید کیفیت مناسب از نظر کاغذ داشته باشد، در عین حال واردات نیز دشواری‌های را با خود به همراه دارد، خرید کاغذ از سایر کشور‌ها با توجه به تحریم‌ها و از سوی دیگر مشکلاتی که هنگام ترخیص کاغذ از گمرک رخ می‌دهد زمینه را برای افزایش قیمت کاغذ و مشکلات حوزه نشر فراهم کرده و هزینه‌های زیادی را برای تولید کتاب طلب می‌کند.

حاتمی آخرین وضعیت موجود در بازار کاغذ برای ناشران را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: انتشارات ۲۷ بعثت برای خرید کاغذ دولتی چندین ماه است که در نوبت قرار دارد، ولی به علت عدم پرداخت کاغذ دولتی مجبور شدیم بخش زیادی از کاغذ مورد نیاز خود از بازار آزاد خریداری کنیم.

این ناشر خاطرنشان کرد: قیمت کاغذ در بازار آزاد حدود ۶۵۰ هزار تومان برای هر بند است در حالی قیمت کاغذ دولتی برای هر بند حدود ۱۱۰ هزار تومان تمام می‌شود، این تفاوت قیمت برای ناشران قابل توجه است، زیرا با هزینه‌ای که برای کاغذ آزاد می‌شود می‌توان مقدار بسیار زیادی کاغذ دولتی خریداری و کتاب بیشتری را تولید و وارد بازار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت کاغذ بازار نشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قیمت کاغذ بازار نشر راه اندازی خط تولید ۹۰ هزار تنی کاغذ مازندران راه اندازی کاغذ دولتی قیمت کاغذ حوزه نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی