Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پرویز سالاری مدیر دفتر دیده‌بان شفافیت و عدالت در هرمزگان و جمعی از اعضای این دفتر با جلائی مدیر کل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس دیدار و گفت‌وگو کردند‌.

سالاری در ابتدای این دیدار با اشاره اعیاد شعبانیه و ایام نوروز و سال جدید اظهار کرد: امیدواریم سال جدید سالی توام با سلامتی و برکت برای مردم ایران باشد و در این سال شاهد گشایش‌های اقتصادی در جامعه با اتکای به ظرفیت‌های داخلی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به نقش دیده بان شفافیت و عدالت در کشور و در استان هرمزگان پرداخت و عنوان داشت: با تیز بینی و آینده نگری که رهبر معظم انقلاب داشتند در سال ۱۳۸۰ فرمان ۸ ماده‌ای در رابطه مبارزه با فساد را صادر کردند که باید میزان عمل به این فرمان از سوی دستگاه متولی امر به خوبی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

مدیر دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان خاطرنشان کرد: در سال ۹۰ جمعی از دلسوزان نظام در فکر راهکاری برای مقابله با فساد افتادند تا با فساد مبارزه کنند و از مدیران پاکدست صیانت کرده و راه برای فساد در جامعه ببندند.

 

سالاری به عملکرد و اثرگذاری دیده بان شفافیت و عدالت چه در جریان زمین‌ خواری‌های بزرگ در قزوین و در پرونده رشت الکتریک و چه در جریان جریان پرونده آلومینیوم هرمزگان، بیان داشت: آنچه که مهمتر از همه است مسئولیت های ویژه در دستگاه های اجرایی و نظارتی کشور است که باید مبارزه توامان با فساد و ریشه‌های آن را رها نکرده و پیگیر این آفت نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورمان باشند.

وی در ادامه عوان کرد: صدا و سیما و آموزش و پرورش و وزارت علوم نقش مهمی را برای مبارزه با فساد بر دوش دارند به طوری که با آموزش و تقویت پایه‌های مطالبه‌گری در جامعه، نسل جوان جامعه ما را به سمت و سوی دقیق حرکت بر مبنای مبارزه با ریشه‌های فساد هدایت کنند و فرهنگ مبارزه با فساد و مطالبه‌گری هوشمندانه در برابر فساد را به آنان بیاموزند.

سالاری همچنین تاکید کرد بخش عمده‌ای از تخلفات شکل گرفته ناشی به جهل از قانون است.

مدیر دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: صدا و سیما مسئولیتی مهم در آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی و مقابله با روحیه اشرافی‌گری مسئولان و نشان دادن آنها به مردم و مقابله ویژه با رانت خواری‌ها در جامعه دارد و این مهم در گروی آموزش و فرهنگ سازی است.

وی تصریح کرد: آگاهی مردم است که جلوی فساد را می‌گیرد و وقتی مردم از موضوعی اطلاع داشته باشند که زمین های آنها در قشم حیف و میل می‌شود و یا واگذاری اراضی خاصی در فلان نقطه به افراد خاصی در جریان است و یا مالیات فلان بخش که باید در هرمزگان پرداخت شود، در جای دیگری پرداخت و هزینه می‌شود، همه اینها سبب شکل‌گیری یک مطالبه‌گری جمعی شده و تحقق آن را آسان‌تر می‌سازد.

مهمترین مسأله، شفافیت است

سالاری با تصریح بر این که مهم‌ترین مسأله در مبارزه با فساد، شفافیت است، گفت: صدا و سیما باید محیط را روشن کند و حیات‌ خلوت‌ها را به مردم نشان دهد تا بتوان با فساد در تمامی اشکال آن مقابله کرد.

وی با هشدار نسبت به تبدیل برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها به حیات خلوت دولت‌ها، بیان داشت: منطقه آزاد حیات خلوت دولت شده است و تحقیق و تفحص از این دست از حیات خلوت‌ها نظیر مناطق آزاد، سازمان بنادر و دریانوردی و ... می‌تواند چراغ راه آینده در اصلاح وضعیت این بخش‌ها باشد.

مدیر دفتر دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان اضافه کرد: واگذاری اراضی بکر و منحصربفرد استان در نقاط مختلفی از جمله در محدوده اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی و یا در منطقه چهواز پارسیان و همین طور در سواحل بندرچارک در غرب هرمزگان در روزهای پایانی دولت، ردپای افرادی خاص را نشان می‌دهد که باید صدا و سیما در این زمینه ورود کرده و صحنه را شفاف نموده و جلوی سواستفاده‌ها را بگیرد.

پرویز سالاری ادامه داد: ما در کشور به لحاظ قانون مشکلی نداریم بلکه عدم کارآمدی، عدم شایسته سالاری و عدم کارایی برخی از مدیران سبب بروز مشکلات در کشور شده است. در دوره ای دشمن به دنبال این بود که انقلاب را از مردم بگیرد اما اکنون می‌خواهد مردم را از انقلاب بگیرد.

سالاری ادامه داد: در ذیل هر یک از قوای سه گانه دستگاههای نظارتی از جمله دیوان محاسبات، تعزیرات حکومتی، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی وجود دارد و اگر همه این دستگاه ها به وظایف خود به خوبی عمل کنند امروز جامعه از این همه مشکلات دور مانده بود و کشور و جامعه با این همه مشکلات اقتصادی روبرو نبود. 

وی از وضعیت کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها نیز به عنوان یک چالش بزرگ یاد کرد که وضعیت مناسبی ندارد و فساد در آن روز به روز بزرگتر میشود.

در پایان سالاری گفت: در حوزه اطلاع رسانی و شفافیت ما به عنوان یک سرباز در کنار صدا و سیما هستیم تا بتوانیم زمینه فساد برخی از مسئولین را برچینیم. آمادگی داریم تا با ایجاد انقعاد یک تفاهم نامه بین دیده بان شفافیت و عدالت و صدا و سیما مبارزه با فساد اداری و شفافیت را شروع کنیم.

مدیر کل صدا و سیما استان هرمزگان نیز در این نشست با اعضای شورای مرکزی دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با تبریک ایام شعبانیه کار دیده بان شفافیت و عدالت را کار بسیار مهم و پیچیده و سخت دانست.

مهران جلایی در ادامه مطالبی پیرامون وظایف قانونی صدا و سیما کل کشور پرداخت و گزارشی را در این زمینه ارائه کرد.

وی بر آمادگی کامل صدا و سیما هرمزگان برای همکاری و ارتباط مستمر با نهاد دیده بان شفافیت و عدالت و همه افراد دلسوز و مطالبه گر تاکید کرد و عنوان داشت: صدا و سیما سربازان خط مقدم جنگ نرم هستند و یکی از وظایف صدا و سیما پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس تأکید کرد: نباید در جامعه ناامیدی را گسترش داد، صدا و سیما برای توسعه استان و بحث سرمایه گذاری ورود خواهد کرد 
و آمادگی ایجاد انقعاد یک تفاهم نامه در زمینه مبارزه با فساد اداری و شفافیت را دارد.

در ادامه حسین پور، بهشتیان، صابری، علیمحمدی و پیشوایی از اعضای دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان سخنان و نکات مهمی در زمینه مبارزه با فساد ارائه کردند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان مبارزه با فساد کل صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سرهنگ سید قاسم موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی در کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی نیز انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

سرهنگ موسوی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد