Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا ابوطالبی روز پنجشنبه با اشاره به استقرار ۳۵ تیم گشت حفاظتی در ایام تعطیلات نوروز۱۴۰۰ در عرصه های منابع طبیعی استان سمنان به رسانه ها گفت: هدف از این اقدام جلوگیری و پیشگیری از هر گونه حادثه، تخلف و جرائم مرتبط با عرصه های طبیعی است.

وی ابراز داشت: هدف از این اقدام جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و سوءاستفاده از آن و پیشگیری از آسیب رساندن و آتش‌سوزی در تعطیلات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این گشت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۹ آغاز می شود و تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد، افزود: در سطح هشت شهرستان استان سمنان نیز کشیک پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی نسبت به برقراری گشت‌ و مراقبت حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام می کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه مهم‌ترین کار این تیم ها پایش اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی است، ابراز داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متعرضان و متخلفان به اراضی ملی برخورد شدید قانونی صورت خواهد گرفت.

ابوطالبی با اشاره به دستور معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری در حوزه ممانعت از تصرف اراضی استان سمنان نیز  تصریح کرد: گشت‌های حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی در راستای جلوگیری از اقدامات و تصرفات غیرقانونی اراضی ملی به‌طور مستمر برقرار است.

وی با بیان اینکه طی تعطیلات نوروزی امسال گزارش‌های تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوب تاغ، محصولات جنگلی، مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد، افزود: از مردم، دوستداران، همیاران طبیعت، بهره‌برداران، جوامع محلی، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتب را به سرعت از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ ، ۱۳۹و ۱۵۴۰ به یگان‌های حفاظت اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان اظهار امیدواری کرد: در این ایام با مشارکت اقشار مختلف مردم، همکاری همیاران طبیعت، سازمان‌های مردم‌ نهاد و دوستداران طبیعت، برای حفاظت از منابع طبیعی گام‌های موثری برداشته شود.

برچسب‌ها سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری نوروز منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری نوروز سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری نوروز منابع طبیعی اخبار کنکور عرصه های منابع طبیعی منابع طبیعی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد

محمود قلی‌زاده اظهار کرد: اخیرا تصاویر قطع درختان جنگلی منطقه سو‌های نمین در برخی از کانال‌های مجازی با عنوان نابودی درختان جنگلی فندقلو منتشر شده است که بعد از بررسی کارشناسی و پایش منطقه مورد ادعا، مشخص شد هیچ گونه قطع درختان در این منطقه رخ نداده است.

او ادامه داد: ادعای قطعی درختان جنگلی و انتشار تصویر هوایی آن از سوی کانال‌های مجازی مربوط به حوزه استحفاظی گیلان است و مربوط به محدوده جنگلی فندقلو در استان اردبیل نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: برای اثبات واقعیت و رد ادعای کانال‌های مجازی مبنی بر قطع گسترده درختان جنگلی آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

قلی زاده ادامه داد: از انتقاد و نقد سازنده رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و معتقدیم با نقد سازنده و پویا می‌توان مشکلات و کاستی‌های موجود را برطرف کرد.

او افزود: آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه گاهی آتش‌سوزی مقطعی در جنگل‌های استان اتفاق می‌افتد، افزود: با وجود استقرار نیروی‌های یگان حفاظت در جنگل‌های استان باز شاهد آتش‌سوزی در بخشی از مناطق جنگلی از سوی گردشگران و مسافران هستیم که در این زمینه هم مصمم هستیم با تکمیل و افزایش نیرو‌های یگان و جذب نیروی انسانی جدید به تعداد ۷۳ نفر در یگان، میزان آتش‌سوزی جنگل‌های استان را به حداقل برسانیم.

قلی زاده اظهار کرد: بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، قانونگذار وظیفه حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی را به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور داده و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز حسب وظیفه ذاتی و قانونی به‌طور شبانه‌روزی با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی برخورد قانونی می‌کند.

او با قدردانی از تعامل و مساعدت دستگاه قضایی استان ادامه داد: این اداره کل بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع هر گونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه‌های مذکور را احصا و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف به مرجع قضایی احاله می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی طبق اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه عمومی تلقی می‌گردد، افزود: مشارکت همه‌جانبه و آگاهانه اقشار مختلف و همکاری مردم، همیاران طبیعت و نیز دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی ضروری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است