Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان در سفر کاری خود به «ابوظبی» با «محمد بن راشد آل مکتوم» نخست وزیر و «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» معاون نخست وزیر امارات دیدار و گفت‌‌وگو کرد.
طرفین در مورد پیشرفت در اجرای توافق نامه‌‌های قبلی و چشم انداز همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، مالی، سرمایه گذاری، حمل و نقل و تدارکات، کشت و صنعت، گردشگری، فضا، معدن و متالورژی، انرژی و سایر زمینه‌ها گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مامین همچنین با برخی رؤسای تجاری امارات دیدار کرد.

در نتیجه مذاکرات، 17 قرارداد بین دولتی و تجاری بین قزاقستان و امارات در مورد اجرای پروژه‌های مشترک برای ساخت مرغداری و گاوداری به منظور تولید لبنیات، خط تولید و فرآوری میوه و قارچ، همکاری در صنایع معدنی و متالورژی و اکتشافات زمین شناسی، ایجاد یک پارک صنعتی در منطقه صنعتی شهر «اِکیباستوز»، مجتمع گردشگری «قاتون قاراقای» در منطقه قزاقستان شرقی و همچنین افتتاح تولید قطعات در قزاقستان برای وسایل نقلیه الکتریکی امضا شد.

در این دیدار توافق شد در اجرای پروژه‌های آبرسانی و فاضلاب در منطقه «قاراغاندی» مشارکت کنند که شامل انتقال فناوری‌های پیشرفته و متعاقباً بومی‌سازی تولید در «نورسلطان» است.

همچنین تصیم گرفته شد برای تامین مالی پروژه‌های مجتمع کشت و صنعت، قزاقستان و امارات یک صندوق مشترک با سرمایه کل 100 میلیون دلار تأسیس ‌کنند. مبلغ کل سرمایه گذاری در اقتصاد این کشور برای پروژه‌های مذکور حدود 2.2 میلیارد دلار خواهد بود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات سرمایه گذاری قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی

تین نیوز

مقامات فرودگاهی در امارات از لغو برخی پرواز به علت شرایط نامساعد جوی خبر دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اسکای نیوز، مقامات فرودگاهی در دبی امروز پنجشنبه اعلام کردند که به علت شرایط نامساعد آب و هوایی ۱۳ پرواز لغو و پنج مسیر پرواز دیگر به دلیل شرایط بدجوی تغییر مسیر داده است.

از سوی دیگر شرکت های هواپیمایی با توجه به شرایط نامساعد جوی تغییراتی در جدول پروازها انجام داده اند.

مقامات فرودگاهی در دبی از مسافران خواستند که به سبب ترافیک مسیرها زمان را مدیریت کنند و از مترو دبی استفاده کنند.

این درحالی است که سازمان هواشناسی امارات روز گذشته درباره بارندگی های شدید در روزهای پنجشنبه و جمعه و به راه افتادن سیل و آبگرفتگی معابر هشدار داده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود