Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز (جمعه) در سفر به شهرستان خداآفرین، از هنگ مرزی این شهرستان بازدید کرد و در جریان توانمندی‌ها و امکانات موجود برای صیانت از مرزهای کشور قرار گرفت.

 وی همچنین با حضور در پاسگاه‌ مرزی جعفراوغلی اوشاقی در نقطه صفر مرزی با جمهوری آذربایجان، با فرماندهان، افسران و سربازان مستقر در این پاسگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
استاندار آذربایجان شرقی در جریان این بازدیدها، به نقش مرزبانی در حفظ امنیت مرزهای کشورمان اشاره کرد و گفت: حضور و هوشیاری مرزبانی و سایر نیروهای مسلح در جریان مناقشات اخیر مرزی میان آذربایجان و ارمنستان، امنیت کامل را در مرزهای استان حاکم کرده است.
 
پورمحمدی اظهار داشت: خوشحالیم که آرامش در منطقه حاکم شده و امیدواریم در آینده نزدیک با گسترش مناسبات و روابط تجاری شاهد رونق اقتصادی منطقه هم باشیم.
 
وی از همراهی و پشتیبانی مرزنشینان با نیروهای نظامی و انتظامی هم قدردانی کرد و گفت: پشتوانه امنیت پایدار، همراهی مردم بویژه مرزنشینان غیور است.
 
استاندار آذربایجان شرقی درخصوص گشایش گمرک خداآفرین نیز گفت: این موضوع در کارگروه ویژه مرز تصویب شده و با صدور مجوز به زودی عملیاتی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه از طرف جمهوری آذربایجان هم نسبت به این موضوع ابراز علاقه شده است، افزود: با گشایش پایانه مرزی خداآفرین و بازارچه مشترک در این منطقه شاهد رونق اقتصادی و گسترش مناسبات دوجانبه خواهیم بود.
 
سرهنگ حسن زینال‌نژاد، جانشین فرماندهی مرزبانی آذربایجان شرقی هم در این بازدید با بیان اینکه مرزبانان، با هوشیاری کامل مرزهای کشور را رصد می‌کنند، افزود: توسعه و شکوفایی اقتصادی در مناطق مرزی جز با امنیت پایدار در این مناطق محقق نمی‌شود و مرزبانی با تمام توان آماده حفظ امنیت مرزهاست.
 
سرهنگ احمد کوهی، فرمانده هنگ مرزی خداآفرین هم گزارشی از وضعیت آمادگی نیروهای مرزبانی در حوزه استحفاظی این شهرستان ارائه کرد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز استاندار آذربایجان شرقی جمهوری آذربایجان خداآفرین فرمانده هنگ مرزی خداآفرین مرز ایران و جمهوری آذربایجان گمرک خداآفرین فارس تبریز ارمنستان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: فروش مرزی فراورده‌های نفتی سال گذشته در مرزهای پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ صله انجام شده و بیشترین فروش در مرز پرویزخان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پیمان بهرامی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروش مرزی فراورده‌های نفتی در سال گذشته در مرزهای پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ صله انجام شده و بیشترین فروش در مرز پرویزخان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرزها ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر معادل ۵۲۷ میلیارد تومان فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، افزود: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه اضافه کرد: از این میزان حدود ۱۸ میلیون لیتر معادل ۲۲۳ میلیارد تومان مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسایل نقلیه خروجی از کشور بوده است.

بهرامی تصریح کرد: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرزهای استان، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل می‌شود و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: روزانه حدود هفت میلیون لیتر انواع فراورده‌های نفتی در سطح استان توسط ۳۱۰ دستگاه نفتکش فعال انجام می‌شود.

کد خبر 748727

دیگر خبرها

  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد