Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز جمعه با «محمد حنیف اتمر» وزیر امورخارجه افغانستان تلفنی گفت‌وگو کرد و دو طرف فرا رسیدن بهار و جشن نوروز را به یکدیگر تبریک گفتند.

وزارت امورخارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در این تماس تلفنی در مورد موضوعات مورد علاقه متقابل از جمله روابط دو جانبه پاکستان و افغانستان و آخرین وضعیت روند صلح تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امورخارجه پاکستان با تکرار حمایت مداوم کشورش از روند صلح افغانستان تأکید کرد: مذاکرات داخلی افغانستان فرصتی تاریخی را برای دستیابی به یک توافق سیاسی گسترده و فراگیر این کشور فراهم کرده است.

وی از طرف‌های افغان خواست تا برای هدف مشترک یک افغانستان با ثبات و صلح سازنده کار کنند. همچنین آگاهی از چالش‌ها و موانع موجود در این راه، با صبر، استقامت و پایداری می‌توان بر آنها غلبه کرد.

قریشی بر عزم پاکستان برای تسهیل همه تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران افغانستان تاکید کرد و در این زمینه همچنین خواستار هوشیاری در برابر نقش "خرابکارانه" مخالفان صلح شد.

وزیر امورخارجه پاکستان از حنیف اتمر همتای افغانستانی خود برای سفر به اسلام‌آباد در اولین فرصت دعوت کرد.

نشست یک‌ روزه صلح افغانستان روز گذشته (پنجشنبه) با حضور هیاتی متشکل از مقام‌های دولتی و چهره‌های سیاسی افغانستان، نمایندگانی از گروه طالبان و کشورهای آمریکا، پاکستان، چین، روسیه و قطر در مسکو برگزار شد و با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

موضوع اصلی رایزنی‌های نشست مسکو بررسی  نتایج مذاکرات بین افغانی در دوحه بود که تقریباً یک سال است در جریان است‌، اما هنوز هیچ نتیجه قابل توجهی نداشته است.

دیدار هیات های مذاکره کننده افغانستان و طالبان امروز (جمعه) پشت درهای بسته انجام شد.

برچسب‌ها پاکستان افغانستان شاه محمود قریشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان افغانستان شاه محمود قریشی پاکستان افغانستان شاه محمود قریشی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان