Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک نماینده پارلمان ترکیه اعلام کرد موضع آنکارا در مورد استفاده از سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه بدون تغییر است و برای اینکار نیازی به اجازه آمریکا ندارد.

مراد بایباتور روز جمعه گفت: ترکیه تصمیمات خود را می‌گیرد و ما در این زمینه نه از آمریکا و نه از شخص دیگری اجازه نگرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که مدت‌ها پیش ترکیه در مورد اس-۴۰۰ تصمیم خود را گرفته و از آن عقب نشینی نخواهد کرد.

این  نماینده پارلمان ترکیه تاکید کرد: ما در هر مجلسی تمایل خود را برای برقراری روابط خوب با ایالات متحده تأیید می‌کنیم، اما وقتی موضوع با حق حاکمیت ما مرتبط باشد، وظیفه ما است که آنچه را که برای حفاظت از حقوق ما لازم است انجام دهیم.

این مقام ترکیه‌ای یادآور شد تماس‌ها میان وزارتخانه‌های دفاع و خارجه دو کشور در حال انجام است و نقشه راه طی روز‌های آینده روشن خواهد شد.

با این حال، دیوید ساترفیلد، سفیر آمریکا در آنکارا، به ترکیه هشدار داد که در صورت وارد کردن بخش دوم سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰، با «عواقب جدی» روبرو خواهد شد.

او در مصاحبه با شبکه NTV ترکیه گفت: خرید اس-۴۰۰ روند تحریم‌های «کاتسا» آمریکا آغاز کرد. خرید بخش‌های جدید اس-۴۰۰ عواقب جدی را به دنبال خواهد داشت و گام‌ها جدی‌تر می‌شود. ما باید بتوانیم بگوییم ترکیه اس-۴۰۰ در دست ندارد.

از سال ۲۰۱۹ خرید سامانه هوایی اس-۴۰۰ باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و آمریکا شد. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید سامانه‌های آمریکایی پاتریوت بود. واشنگتن تهدید کرد اگر ترکیه از خرید اس-۴۰۰ صرف نظر نکند، امکان تعویق یا لغو فروش جدیدترین جنگنده‌های اف- ۳۵ به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون «مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم» موسوم به «کاتسا» وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب‌نشینی نشد و به مذاکرات خود در خصوص دریافت محموله دوم اس-۴۰۰ ادامه داد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه اس 400 پارلمان ترکیه دولت آمریکا اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید