Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@05:55:49 GMT

راه نجات اقتصاد، اتکا به ظرفیت‌های درون کشور است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۱۹۱۸

راه نجات اقتصاد، اتکا به ظرفیت‌های درون کشور است

ویسکرمی گفت: راه نجات اقتصاد، اتکا به ظرفیت‌های درون کشور است که می‌توان با استفاده از آن تولید را رونق بخشید و لازمه آن برداشتن موانع و حمایت‌های لازم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به نامگذاری سال جدید اظهار داشت: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر تولید و اشتغال تمرکز ویژه ای دارند، با توجه به اینکه در این برهه زمانی دشمن با جنگ اقتصادی تلاش دارد تا به هدفش برسد، با استفاده از ظرفیت ها می توان در این جنگ هم به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمن در جبهه های مختلفی مانند جنگ نظامی و فرهنگی، انقلاب را آزموده و به نتیجه نرسیده است و شکست خورده  و طی سال های اخیر از طریق جنگ اقتصادی، مردم را مورد هجمه قرار داده است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بزرگترین سرمایه یک کشور هستند تصریح کرد: با حمایت از تولید داخلی می توان شرایط را برای اشتغالزایی فراهم کرد و علاوه بر این شرایط را برای بهبود اقتصاد و معیشت فراهم نمود.

ویسکرمی عنوان کرد: در این سالها دولتمردان به واسطه اقتصاد نفت محور و خام فروشی آن اقدام کردند که مقام معظم رهبری بر اینکه تمرکز ها به سمت تولید داخلی و پرهیز از خام فروشی هدایت شود، تذکراتی فرمودند اما نیاز است که در این مسیر اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی و مانع زدایی"، گفت: رهبری با این شعار نشان دادند که راه نجات اقتصاد کشور، اتکا به ظرفیت های درون کشور است و باید به گونه ای برنامه ریزی و تلاش شود تا از نظر اقتصادی به خودکفایی برسیم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نقش دولت و مجلس در این مسئله بسیار مهم است و تعبیر روی کار آمدن دولت جوان برای این است که افق رو به آینده در دولت جوان وجود دارد و با استفاده از ظرفیت ها می توان در حوزه اقتصاد هم به پیروزی رسید.

ویسکرمی خاطرنشان کرد: رهبری در سخنان خود فرمودند که حرکاتی در جهش تولید صورت گرفته اما کافی نیست که لازمه آن برداشتن موانع و پشتیبانی لازم از تولید است که باید تلاش کرد تا سخنان مقام معظم رهبری در عمل انجام شود.

وی بیان کرد: هماهنگونه که دوران جنگ تحمیلی با صبر و ایستادگی به پیروزی رسیدیم در جنگ اقتصادی نیز با استفاده از ظرفیت ها می توان به پیروزی رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند