Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه پروتکل درمانی در ایران به روز و مطابق با کشورهای پیشرفته دنیا است؛ اما برای درمان بسیاری از بیماران سرطانی با مشکل عدم حمایت دولت مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ از دیدگاه حکمای قدیم طب ایرانی سرطان نوعی ورم است که به سبب تغییرات اخلاط بدن پیدا می‌شود ولی امروزه با پیشرفت دانش پزشکی می‌دانیم که این‌گونه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

[۳] سلول‌های سرطانی از ساز و کارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند.

احتمال بروز سرطان در سنین مختلف وجود دارد متاسفانه سرطان فقط بزرگسالان را درگیر نمی‌کند بلکه کودکان هم به این بیماری مبتلا می‌شوند؛ تب مکرر، عفونت‌های پی‌درپی و کم‌خونی از علایمی هستند که پزشک را به فکر بررسی از نظر بروز سرطان می‌اندازد؛ خوشبختانه در حال حاضر برای اغلب سرطان‌های کودکان به خصوص لوسمی، درمان وجود دارد و ۷۰ درصد از کودکان مبتلا درمان می‌شوند.

متاسفانه آمار دقیقی از میزان شیوع سرطان اطفال در ایران نداریم اما پروتکل درمانی در ایران به روز و مطابق با کشورهای پیشرفته دنیاست از نظر پیشرفت های علمی، روش های درمانی و نوع داروها هم هیچ فاصله ای نیست از نظر مطالعات، روش های تحقیقی، کنگره های علمی و… نیز از جمله کشورهای به روز هستیم بنابراین تفاوت زیادی بین روش های درمانی در ایران و نتایج حاصل از آن با کشورهای پیشرفته وجود ندارد.

با این حال اما برای درمان بسیاری از بیماران سرطانی بامشکل مواجه هستیم، مشکلاتی ناشی از عدم حمایت دولت برای تاسیس بیمارستان و خرید دستگاه های شیمی درمانی و امکانات رفاهی که کار درمان را سخت کرده است.

در همین رابطه صدیقه کیوان مدیر اجرایی موسسه خیریه خلیج فارس (موسسه حمایت از کودکان سرطانی) هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در حال حاضر شیمی درمانی سرپایی در یک کانکس ۶۰متری در محوطه بیمارستان کودکان انجام می شود که باتوجه به نبود فضای بزرگ و مناسب در این بخش، نیاز مبرم به ۲۵۰ متر زمین جهت انجام کارهای شیمی درمانی داریم.

مدیر اجرایی موسسه خیریه خلیج فارس افزود: مشارکت موسسه حمایت از کودکان سرطانی در جهت ساخت بخش خون،سرطان و پیوند است و قرار بود با همراهی مردم و در قالب خرید اوراق مشارکت باشد؛ اما این پروژه هنوز به پایان نرسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی و استانداری هرمزگان به تعهدات خود عمل نکردند

کیوان ادامه داد: تعهداتی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی و استانداری هرمزگان داده شده بود عملی نشد، پالایشگاه نفت بندرعباس نیز متعهد شده بود که حداکثر تا یکسال و نیم آینده پروژه را تکمیل کند.

وی تصریح کرد:حتی برای خرید مصالح ساختمانی،فراخوان دادیم وهمکاری مردم را برای مشارکت درساخت این بخش خواستار شدیم که یک پیمانکار به صورت رایگان و بدون گرفتن دستمزد، ساخت آن را برعهده گرفت.

مدیر اجرایی موسسه خیریه خلیج فارس با بیان اینکه ساخت این بخش از بیمارستان تا همین مرحله هم که رسیده با همراهی و کمک های هر چند کوچک همین مردم بوده است، افزود: بیش از چهل سال است که، حتی یک بیمارستان دانشگاهی در بندرعباس ساخته نشده و بیمارستان شهید محمدی نیز در زمان پهلوی ساخته شده است.

کیوان خاطرنشان کرد: در طول روزبیمارانی داریم که در راهروهای بیمارستان، مادر بر روی یک صندلی نشسته و کودک بیمار خود را با وجود سرم در آغوش خود نگه داشته است و آنقدر تعدادشان زیاد بوده که پزشک و پرستار بیمارستان باید قبل از ارائه خدمات، حواسش به دست و پای کودک بیمار و مادرش باشد که در این راهروهای شلوغ آسیب نبیند.

مدیر اجرایی موسسه خیریه خلیج فارس تصریح کرد: هزینه درمان بیمارانی که از اتباع خارجه هستند را نمیتوانیم تقبل کنیم فرضاً اگر هزینه درمان یک بیمار ایرانی ۲۰۰ هزار تومان است هزینه درمان همان بیمار برای تبعه خارجه ۱۰ میلیون تومان می شود که تقبل این هزینه در توان موسسه نیست و اتباع خارجه امکانات لازم مانند دفترچه بیمه را فقط در استان های غیر مرزی میتوانند داشته باشند.

کارجهادی خانواده خیر دریازاده و عدم پایبندی مسئولین به وعده های داده شده

همچنین فخری دریازاده و محمد دریازاده زوج خیر هرمزگانی هر دو متولد سال ۱۳۵۷ و ساکن شهر بندرعباس هستند، آنها عضو موسسه ساحل خلیج فارس حمایت از کودکان سرطانی و سال ۱۳۹۰ هر دو باهم وارد این موسسه شدند.

به عقیده این زوج، خانواده هایی هستند که وضع مالی خوبی ندارند اما فرزندان آنها دچار یک بیماری پرهزینه به نام سرطان شده اند که اگر به آنها درهزینه این بیماری کمک کنند آرامش و خیر و برکت وارد زندگی آنها می شود.

آنها با کارجهادی که دارند هر سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ در حیاط بیمارستان غذاها را به نفع کودکان سرطانی به فروش می رسانندکه حاضر نیستند آن را با هیچ چیز دیگری عوض کنند و می گویند «غذایی که درست می کنیم و خیری که به دیگران می رسانیم باعث رضایت قلبی می شود».

این زوج جوان هرمزگانی که بیمارستان شیمی درمانی را به کمک مردم می سازند نیازمند یاری هرچه بیشتر مردم هستند آنها با همراهی مردم پنج میلیارد تومان هزینه جمع آوری کرده اند و دستگاه های درمان را نیز خریداری کرده اند؛ اما دولت در ساخت این بیمارستان به آنها کمکی نکرده به همین دلیل برای مصالح ساختمانی نیز احتیاج به کمک دارند خانواده خیر دریازاده می گویند مسئولین اگر قولی می دهند باید به آن عمل کنند هزینه های درمان به شدت افزایش یافته است و داروها نیز گران است.

دانش آموزان سرطانی تا زمانی که تحت آموزش هستند به بیماری فکر نمی کنند

فرحناز بلوچی، مدیر موسسه مدرسه بیمارستانی نوید زندگی در بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس نیز در گفتگو با هرمز اظهار کرد: دانش آموزان تحت پوشش این بخش متغیر هستند و اولویت با فرزندانی است که بخاطر فضای آموزشی و عدم حضور در فضای عمومی منع از تحصیل می شوند.

مدیر موسسه مدرسه بیمارستانی نوید زندگی در بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس افزود: ۳۰۰ نفر از دانش آموزان تحت حمایت موسسه درمانی هستند که از این تعداد افرادی که اتمام درمان می شوند به مدارس عادی خواهند رفت.

بلوچی ادامه داد: تمام دانش آموزانی که تحت مدرسه بیمارستانی نوید زندگی در بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس هستند کارنامه تحصیلی دریافت می کنند و کلاس ها به صورت کارگاهی در همان بخش بیمارستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تحصیل در این مدرسه ساعت به خصوصی ندارد و زمان آن را دانش آموز بنا بر وضعیت جسمانی که دارد اعلام می کند با وجود اینکه ۸۰ درصد از آموزگاران نیز رسمی آموزش و پرورش هستند اما کلاس های خصوصی این مدرسه را به صورت خودجوش و بدون دریافت ریالی اداره می کنند.

مدیر موسسه مدرسه بیمارستانی نوید زندگی در بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که از شهرستان ها و روستاهای استان هرمزگان در بیمارستان بستری هستند نیز تحت پوشش این مدرسه قرار می گیرند و بیش از ۵ سال است که آموزش از راه دور را در این موسسه برای دانش آموزان سرطانی برقرار کرده ایم.

بلوچی ادامه داد: دانش آموزان تا زمانی که در حال آموزش هستند به تنها چیزی که فکر نمی کنند بیماری است استقبال خانواده ها از این طرح نیز بسیار زیاد بوده و رضایت دارند.
وی افزود: اولین دانش آموزی که ثبت نام کردیم کلاس اول بود اگرچه دوره درمان سختی داشت اما سال بعد اتمام درمان داشت و ادامه تحصیل را در مدارس عادی گذراند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کودکان سرطانی شیمی درمانی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، از امروز در بیمارستان‌های خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

او افزود: قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران پیاده سازی شده است و بیمه شدگان سلامت از امروز از آن بهره‌مند می‌شوند.

اربابی اظهار کرد: این طرح در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در قالب آن، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر ۷ سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان