Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آرزوی دیرینه تیم تراکتور حضور در آسیا بود که با نایب قهرمانی در لیگ برتر در سال 91، این تیم به لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

تراکتور در سال‌های 71 و 74 نیز تا آستانه آسیایی شدن پیش رفته بود، اما در نهایت نتیجه لازم را در گام آخر کسب نکرده و از دریافت جواز در مسابقات فوتبال در قاره کهن بازمانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین حضور تراکتور در آسیا

تیم تراکتوربا نایب قهرمانی فصل 91-1390 در لیگ برتر، جواز حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را کسب کرد.

این تیم در 8 اسفند 1391 در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا میزبان تیم الجزیره امارات بود که این بازی در پایان با نتیجه 3 بر 1 به سود تیم تراکتورسازی به اتمام رسید.

گل‌های تراکتور در این بازی را سیدمهدی صالحی، جواد کاظمیان و مسعود ابراهیم‌زاده به ثمر رساندند.

تراکتور در بازی دوم خود در قطر برابر الجیش این کشور به تساوی 3 بر 3 دست یافت. گل‌های تراکتورسازی در این بازی را فلاویو لوپز، سید‌مهدی صالحی و گیلسون سوارز زدند.

در پایان دور دوم تیم تراکتور با 4 امتیاز در صدر گروه قرار داشت، اما این تیم از بازی با تیم الشباب عربستان در سراشیبی افتاده و هر 2 بازی رفت و برگشت را برابر این تیم مغلوب شد.

تراکتور ابتدا در عربستان با یک گل مغلوب شده و در تبریز نیز با همین نتیجه از تیم الشباب عربستان شکست خورد.

شکست 2 بر صفر مقابل الجزیره در امارات مهر حذف تراکتور  را زده و بازی آخر این تیم برابر الجیش حکم تشریفاتی داشت.

تراکتور در بازی آخر و در حضور کمتر یک‌هزار تماشاگر با نتیجه 4 بر 2 مغلوب الجیش قطر شد تا کارنامه این تیم با 4 امتیاز و قرار گرفتن در رده آخر جدول بسته شود.

نکته ویژه:

در بازی نخست تراکتورسازی برابر الجزیزه امارات 70 هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز حضور داشتند. در بازی دوم در تبریز برابر الشباب عربستان این آمار به 50 هزار نفر کاهش یافت و در بازی مقابل الجیش قطر که بازی تشریفاتی بود تنها یک‌هزار تماشاگر تبریز در ورزشگاه یادگار امام(ره) حضور داشتند.

از صدرنشینی تا قعرنشینی

تراکتور  با پیروزی برابر الجزیزه امارات در همان هفته اول صدرنشین شد. تساوی برابر الجیش در قطر صدر جدول را همچنان در اختیار تراکتورسازان قرار داد.

تراکتور  از هفته سوم تا پایان مسابقات هر هفته شکست خورده و یک پله سقوط کرد تا در نهایت بازی آخر این تیم در برابر الجیش قطر در تبریز حکم تشریفاتی داشته باشد.

آمار ضعیف تونی اولیویرا

هدایت تیم تراکتور  در هر 6 بازی برعهده تونی اولیویرا بود. وی هر چند در لیگ برتر ایران نتایج خوبی را کسب کرده و تراکتور را مجدداً به عنوان نایب قهرمانی رسانده بود، اما در باشگاه‌های آسیا نتایج ضعیفی کسب کرده بود.

حضور چند ساله تونی در لیگ‌های عربی برای تراکتور هیچ نفعی نداشته و این تیم‌های عربی بودند که دست تونی را خوانده و نتایج مطلوب برابر تراکتورسازی را کسب کردند.

تونی بعد از باخت برابر الجیش قطر و در حالی که 2 هفته از لیگ برتر فوتبال کشور باقیمانده بود، از هدایت تیم تراکتور  برکنار شد.

نتایج کامل تراکتور  در اولین حضورش در فصل 2013

تراکتور تبریز 3- الجزیره امارات 1

گل‌های تراکتور : سیدمهدی صالحی- جواد کاظمیان- مسعود ابراهیم‌زاده

الجیش قطر 3- تراکتور  تبریز 3

گل‌های تراکتور : فلاویو لوپز- سیدمهدی صالحی- گیلسون سوارز

الشباب عربستان1- تراکتور  تبریز صفر

تراکتور  تبریز صفر- الشباب عربستان 1

الجزیره امارات 2- تراکتور تبریز صفر

تراکتور  تبریز 2- الجیش قطر 4

گل‌های تراکتور : گیلسون سوارز هر 2 گل

تیم تراکتور  تبریز با 4 امتیاز با قرار گرفتن در رده چهارم گروه از صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها بازماند.

انتهای پیام/60017

منبع: فارس

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا لیگ برتر تراکتور تبریز فارس تبریز الجیش قطر الشباب عربستان جواد کاظمیان تونی اولیویرا سید صالحی ورزشگاه یادگار امام الشباب عربستان گل های تراکتور لیگ قهرمانان برابر الجیش تیم تراکتور الجیش قطر لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی

   به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت چهار روز (۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند پیگیری خواهد شد.   تیم‌های والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران امروز (شنبه هشتم اردیبهشت) و قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال دیدار و گفتگو کردند. در این نشست وحید مرادی نایب رئیس، نادر انصاری نایب رئیس کمیته ساحلی و سرپرست داوران مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا در تایلند و کامران ذوقی دبیر کمیته ساحلی نیز حضور داشتند.   در ابتدای این نشست عبدالروئوف بستگانی سرمربی و غلامرضا بحریه رئیس کمیته ساحلی گزارشی از تمرینات و کار‌های انجام شده برای حضور شایسته تیم‌های ملی نوجوانان ایران در قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا ارائه کردند.   رئیس فدراسیون والیبال نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه رشد و توسعه والیبال ساحلی یکی از اهداف جدی فدراسیون است، گفت: بازیکنان ملی‌پوش رده سنی آینده‌سازان این رشته هستند و توقع دارم ساحلی با حضور شما‌ها عزیزان خودش را از سایه سالنی بیرون بیاورد، زیرا هدف تعیین شده برای ساحلی نیازمند تلاش آینده‌سازان این رشته است.   سیدمیلاد تقوی تصریح کرد: می‌دانم شرایط اقتصادی والیبال ساحلی متفاوت از سالنی است، اما عقب‌تر نیستیم و در سال‌های اخیر اتفاقات خیلی خوبی برای ساحلی افتاده است و قبل از شما، خیلی‌ها سختی زیادی کشیدند. دلسرد نشوید و برای پیروزی بجنگید. بدانید که فدراسیون والیبال برای شما زحمت کشیده و از یک شکست پشیمان نشید و از اهداف ساحلی کوتاه نیایید.   رئیس فدراسیون والیبال هدف ساحلی ایران را حضور در المپیک دانست و گفت: انشاالله در ۲۰۲۴ به این هدف دست یابیم، اما اگر نشد، قول می‌دهم والیبال ساحلی ایران در سال ۲۰۲۸ حتما المپیکی خواهد شد.   تقوی خطاب به ملی‌پوشان ساحلی زیر ۱۹ سال گفت: هر افتخاری پاداش خودش را خواهد داشت و قول میدهم هر مقامی در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورید، توجه ویژه‌ای خواهیم کرد و حمایت کنیم. یادآوری می‌کنم که تنها چیزی که در ورزش ثبت می‌شود مدال ورزشکاران است و اجازه بدهید این روز‌ها با مدال شما ثبت شود.   وی برای تیم‌های اعزامی آرزوی موفقیت کرد و گفت: خیلی خوشحالم که بازیکنان از استان‌های مختلفی دعوت و انتخاب شده‌اند. تمرکزتون برای بهترین بهره‌وری را افزایش دهید تا انشالله امضای این تلاش‌هایتان طلایی باشد.   حبیب اکبرزاده کاشانی و امیرعلی قلعه‌نوی (تیم یک ایران)، محمدرسول بستگانی و کیارش باقری (تیم دو ایران) بازیکنان اعزامی به مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا هستند که ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه امشب (شنبه شب) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) راهی تایلند می‌شوند.   عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • تبریک متفاوت شمسایی پس از قهرمانی ایران در آسیا! | فیلم
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!