Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون شنا گفت: بیشترین ضرر از کرونا مربوط به ورزش‌های آبی است و امیدوارم که در سال جدید همه چیز بهتر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محسن رضوانی درمورد شرایط ورزشهای آبی در سال 99 گفت: بیش از یکسال است از پاندمی کرونا در کشورمان و جهان می‌گذرد و ورزش یکی از نهادهایی بود که آسیب جدی از این موضوع دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ورزشها، ورزشهای آبی به دلیل مسائلی که در اول فکر می شد انتقال ویروس درون آب بیشتر منتشر می شود  آسیب بسیار جدی را از این پاندمی دید و به قول یکی از مسئولین فدراسیون‌های کشورهای اروپایی یک نسل استعداد ورزشهای آبی در این مدت متضرر شد و عقب افتاد.

او درباره تعطیلی استخرها در ایام کرونا ادامه داد: خوشبختانه بعد از موج سوم کرونا و بعد از اقداماتی که از سوی وزارت محترم بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا مجوز بازگشایی استخرها در مناطق آبی و مناطقی که آبی اعلام می شود و 50 درصد ظرفیت و فواصل زرد با 30 درصد ظرفیت داده شد که باز هم توصیه می شود هموطنان عزیزمان برای استفاده از استخرها خیلی دقت کنند. از یک جهت برای بحث درمان و بحث تامین ورزشکاران مهم است و از یک طرف باید خیلی دقت کرد که مشکلی پیش نیاید. قشر زحمت کش مربی و نجات غریق و کسانی که در استخرها کار می کردند یکی از اقشاری هستند که مورد آسیب جدی هستند و امیدوارم مورد توجه دولت قرار بگیرند و از آنها از لحاظ مالی حمایت شود تا بتوانند کارشان را  شروع کنند و به راه خودشان ادامه دهند. این موضوع را پیگیری کردیم و حدود سه ماه پیش پیشنهادات ما به وزیر بهداشت ارسال شد ایشان هم دستور پیگیری دادند و  آقای علی نژاد این پیگیری را انجام دادند. دفتر باشگاه های وزارت ورزش و اداره کل باشگاه داری که آقای فراز نیکو مسئولیتش را به عهده دارد هماهنگی هایی انجام دادند و مقرر شد دفترها وامی را دریافت کنند و  بعد از آن قرار شد به مربیان و ناجیان استخرها وامی تعلق بگیرد که امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد.    رئیس فدراسیون شنا راجع به سهمیه المپیکی و اینکه امسال المپیک  برگزار می‌شود یا خیر خاطرنشان کرد: منتظریم تاریخ برگزاری مسابقات در رشته شیرجه و شنا اعلام شود که بتوانیم ان شاءا... ورزشکارانمان را در صورت داشتن آمادگی اعزام کنیم. چند نفر از ورزشکاران ما که شانس گرفتن سهمیه را داشتند از خرداد تمریناتشان را  به صورت جدی ادامه می دهند. امیدوارم این اتفاق بزرگ برای اولین بار در تاریخ ورزش ما بیفتد. او درمورد بهترین و بدترین اتفاق سال 99 گفت: بدترین آن که همین پاندمی کرونا بود که همه چیز را تحت الشعاع قرار داد و بهترینش هم واکسن این ویروس بود که ان شاء ا... همه بتوانند از این واکسن استفاده کنند و از شیوع بیشتر آن جلوگیری شود.   رضوانی در پایان با توصیه به مردم در خصوص ویروس کرونا افزود: توصیه ای که می شود کرد این است که اولا همه عزیزان باید به آن توجه کنند ما در شرایط بد اقتصادی هستیم شرایطی که شاید هیچ وقت در تاریخ اتفاق نیفتاده باشد، تحریم های ظالمانه ای علیه کشورمان اتفاق افتاده است. هموطنان عزیزمان برای سلامتی خودشان و جامعه و خانواده هایشان باید این پروتکل ها را رعایت کنند و اگر این گونه نباشد ما نمی توانیم به راحتی از این معضل عبور کنیم و این موضوع ادامه دار است و بنابراین امیدوارم کنترل شود و با مدیریت درست از آن عبور کنیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بنابر اعلام توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک، 36 ورزشکار درقالب 12 رشته ورزشی در بازی های المپیک پاریس حضور خواهند داشت که سهمیه رشته وزنه برداری به یکتا جمالی و رامیرو مورا تعلق گرفته است.
یکتا و مورا در مسابقات اخیر وزنه برداری در پوکت تایلند موفق به ثبت رکوردهایی شدند که شانس آنها را برای کسب سهمیه و حضور المپیک تضمین کرد.

بنابراین گزارش، یکتا جمالی که اصالت ایرانی دارد و اکنون در آلمان ساکن است، 31 مارس امسال 20 ساله شد و در رقابتهای جام جهانی تایلند، با ثبت وزنه 100 یکضرب، 125 دوضرب و 225 مجموع در دسته 81 کیلوگرم، نوزدهم شد.
موار اما اصالتا کوبایی است و بریتانیا اقامت دارد. وی در دسته 102 کیلوگرم مردان با ثبت 162 یکضرب 197 دوضرب و 359 مجموع، هجدهم شد.

هر دو ورزشکار در یک لیست 74 نفره برای کسب سهمیه المپیک قرار داشتند. المپیک پاریس سومین تجربه حضور تیم پناهندگان است و ورزشکاران پناهجو در دو دوره قبلی در ریو 2016 و توکیو 2020 عملکرد قابل قبول و بعضا درخشانی ارایه کرده اند.

محمد جلود رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری نیز بعد از دریافت این خبر گفت: خیلی خوشحالم که دو وزنه بردار برای المپیک انتخاب شده اند. ما تیم پناهندگان را در سال 2023 تشکیل دادیم و انتخاب دو ورزشکار، نشان دهنده عملکرد موفق ما در این زمینه است و البته تلاش زیادی که رامیرو و یکتا انجام داده اند و شایسته کسب سهمیه هستند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903082

دیگر خبرها

  • خانزاده: امسال انگیزه بیشتری برای کسب سهمیه داریم
  • هفته اول خوب باشیم کسب سهمیه المپیک آسان خواهد بود
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • تقوی: تیم ملی والیبال چند بازی تدارکاتی در برزیل برگزار خواهد کرد
  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد