Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تزریق واکسن کرونای آسترازنکا در دانمارک دو مورد جدید از لخته‌شدن خون در دریافت کنندگان گزارش شده که یک نفر از آنها فوت کرده است.

همچنین هر دو نفر واکسن آسترازنکا را کمتر از دو هفته پیش از شروع علائم دریافت کرده بودند.

دانمارک روز گذشته (شنبه) از دو مورد دیگر از لخته‌شدن خون و خونریزی مغزی در ارتباط با تزریق واکسن آسترازنکا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو کارمند بیمارستانی در دانمارک پس از تزریق واکسن کرونای آسترازنکا بر اثر لخته‌شدن خون دچار مشکل شدند و یکی از آنها جان خود را از دست داده است.

آژانس دارویی دانمارک این گزارش‌ها را جدی دانسته اما جزئیاتی ارائه نکرده است. این آژانس گفته است یکی از دریافت کنندگان واکسن کرونای آسترازنکا به دلیل لختگی خون فوت کرده و دچار علائم غیرعادی بوده است.

روزنامه دانمارکی "اکسترا بلادت" Ekstra Bladet گزارش این خبر را منتشر کرده است. طبق این گزارش کسی که فوت کرده یک زن ۳۰ ساله بوده است. یک زن ۶۰ ساله دیگر هم که پیش از این پس از دریافت واکسن کرونای آسترازنکا بر اثر لخته‌شدن خون فوت کرده بود، علائم "غیرمعمولی" داشته و سطح پلاکت (ترومبوسیت‌ها) در خون این داوطلب به شدت افت پیدا کرده بود.

در حالی که همچنان گزارش‌هایی مبنی بر عوارض شدید این واکسن در برخی از دریافت کنندگان منتشر می شود اما سازمان جهانی بهداشت و اداره دارویی اروپا اصرار به ایمن بودن واکسن آسترازنکا دارند.

بنابر گزارش دویچه وله، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان گفته است که روند تزریق واکسن آسترازنکا از روز جمعه در این کشور از سر گرفته شده اما در مورد احتمال عوارض جانبی آن به مردم تذکرهای لازم داده می‌شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونای آسترازنکا واکسن آسترازنکا لخته شدن خون تزریق واکسن فوت کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در روستای انگشتجان بخش تسوج شهرستان شبستر

دریافت 91 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در پی بارش‌های شدید باران که از صبح امروز به مدت حدود ۴ ساعت به صورت مداوم و نسبتاً شدید رخ داد، سیلاب عظیم در رودخانه روستای انگشتجان تسوج واقع در شهرستان شبستر جاری شد.

تاکنون خبری از حوادث جانی در این سیلاب گزارش نشده است.

به گفته اهالی سه خودرو در این سیلاب گرفتار شدند.

کد خبر 6095959

دیگر خبرها

  • بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها
  • سیلاب در روستای انگشتجان بخش تسوج شهرستان شبستر
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت