Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:56:45 GMT

تولید اتوبوس آمبولانس در شرایط تحریم/ نمکی: سفر نروید

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۹۶۵۶

تولید اتوبوس آمبولانس در شرایط تحریم/ نمکی: سفر نروید

سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط تصویری با رئیس جمهور گفت: امسال طرحی به عنوان سلامت نوروزی داریم که تمام همکارانمان در سراسر کشور آماده فعالیت و خدمات رسانی به هموطنان هستند.

وی افزود: ششصد هزار نفر از نیروهای بهداشت و درمان در این طرح فعال هستند و تا به این لحظه ۸۲۲ مورد مراجعه به مراکز درمانی داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت تصریح کرد: همچنین ۱۹ هزار و ۶۰۶ مورد جراحی اورژانسی و ۵۶ هزار و ۴۰۰ مورد جراحی غیر اورژانسی و الکتیو، همکاران ما در اورژانس انجام داده اند.

وی ادامه داد: اورژانس ما در حال حاضر ۴۸ بالگرد و ۱۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس دارد و همچنین سه هزار و ۳۰۰ پایگاه ثابت و حدود سه هزار پایگاه سیار دارد. این سومین نوروز است که همکاران ما در کنار خانواده‌هایشان نیستند.

به گفته نمکی نیروهای اورژانس در دو سال قبل به سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین چه در داخل کشور و چه در عراق خدمات ارائه دادند.

وی گفت: برای اولین بار توانستیم در کشور علیرغم تمام تحریم‌ها، اتوبوس آمبولانس را که پیش از این وارد می‌کردیم، تولید کنیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: یکی از نقدهای اورژانس ما نبود تکنسین‌های اورژانس خانم بود که با تقویت این مجموعه تعداد قابل توجهی خانم به این مجموعه اضافه شدند تا بانوان بتوانند در شرایط اورژانسی خدماتی را از سوی تکنسین‌های خانم بگیرند.

وی ادامه داد: ۲۳۲ هزار بازدید از شرایط بهداشتی محیطی انجام شده است و همچنین طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج آماده به خدمت است.

نمکی تأکید کرد: ضمن آماده باش تمام اورژانس برای کرونا، همکاران ما برای دیگر موارد غیر کرونایی هم آماده اند. شماره ۲۴۷ برای سکته قلبی و ۷۲۴ برای سکته مغزی اعلام شده است که در همین چند روز گذشته، چند صد نفر از هموطنان با تماس با این شماره‌ها، توانستند از این عارضه جان سالم به در ببرند.

وزیر بهداشت گفت: در شب گذشته از یکی از استان‌ها ۴۹ نمونه تست کرونا دریافت کردم که متأسفانه ۲۹ مورد آن نمونه جهش یافته کرونا بود که این موضوع ایجاب می‌کند هموطنان از سفر پرهیز کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است

بهرام عین اللهی٬‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به رکورد ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده ایم. در بدو شروع به کار دولت سیزدهم  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز و بعد از دو سال و نیم به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته است.

او گفت: این افزایش یک رکورد محسوب می‌شود و  یکی از کار‌های بسیار خوب در زمینه پانسمان بیماران پروانه‌ای بود که امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به تجاری شدن برسد و بتواند نیاز‌های کشورمان را تامین کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزء کار‌های مهم این وزاتخانه است.

عین اللهی افزود: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها دارو‌های اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است. بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند. 

او گفت: اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبود‌های دارویی است. تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است.

وزیر بهداشت درباره چرایی رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گفت: در این سنین تمامی اعضای بدن کودک رشد تکاملی دارند و هرگونه نقصی می‌تواند تا پایان عمر با فرد بماند به همین دلیل با پیشنهاد وزارت بهداشت در هیئت دولت این موضوع به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که کودکان را در ۷ سال اول زندگی در مراکز دولتی به شکل رایگان درمان کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۷ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در مرادلو
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند