Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی دهقان دهنوی با بیان اینکه یکی از مخاطبان اصلی شعار امسال، بازار سرمایه کشور است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسیر تولید از طریق سرمایه گذاری و تجمیع منابع خُرد مردمی برای تشکیل سرمایه واحدهای تولیدی می‌گذرد و بهترین مسیر برای این کار بازار سرمایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته، تحولات عظیم در بازار سرمایه کشور رُخ داده و حجم تأمین مالی شرکت‌های بورسی از طریق بازار سرمایه قابل توجه بوده است، افزود: واحدهای تولیدی در سال‌های اخیر هم از طریق افزایش سرمایه و هم از طریق انتشار اوراق در جهت تأمین مالی خود اقدام کرده‌اند و این مسیر در سال جاری با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

دهقان دهنوی توسعه نهادهای مالی و تقویت ابزارهای تخصصی بازار سرمایه جهت تأمین منابع مالی واحدهای تولیدی را از برنامه‌های سال پیش روی سازمان بورس عنوان کرد و گفت: با افزایش نظارت بر بازار تقویت شفافیت و تقویت جریان اطلاع رسانی شرکت‌ها به سهام داران بستری فراهم خواهیم کرد تا مردم برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه تشویق شوند.

رئیس سازمان بورس افزود: استفاده از منابع بازار سرمایه برای همه شرکت‌ها فراهم است و آن‌ها می‌توانند با انتشار اوراق بدهی در کوتاه مدت و ورود به بازار سرمایه به عنوان یک مسیر بلندمدت از منابع بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: بازارهای تخصصی ما مثل بورس انرژی و بورس کالا نیز در سال پیش رو، در جهت تأمین منابع خرید و فروش، تأمین نهاده‌ها و فروش کالای واحدهای تولیدی عمل خواهند کرد.

دهقان دهنوی با بیان اینکه سال گذشته ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به صورت سرمایه گذاری مستقیم از طریق بازار سرمایه، تأمین مالی صورت گرفته است گفت: این میزان تأمین مالی انجام شده در کشور در مقایسه با دیگر منابع تأمین مالی رقم قابل توجهی است که نشان می‌دهد بازار سرمایه جایگاه در اقتصاد کشور پیدا کرده است.

 

رئیس سازمان بورس در خصوص تخصیص تأمین سرمایه واحدهای کوچک و متوسط هم افزود: با این هدف ابزارهای تخصیص تأمین سرمایه جمعی راه اندازی شده است که کمک خواهد کرد کسب و کارهای کوچک و واحدهای تولیدی متوسط با استفاده از این ابزارهای تخصصی بازار سرمایه منابع موردنیاز خود را تأمین کنند.

 

وی در پایان سخنان خود به سرمایه داران خُرد و مردم توصیه کرد: جهت ورود به بازار سرمایه از روش‌های غیر مستقیم استفاده کنند و از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری در این بازار حضور یابند چرا که این صندوق‌ها مدیریت ریسک بالایی دارند، نوسانات بازار را رصد می‌کنند و در سهامی که ارزشمندی بالاتری دارند سرمایه گذاری می‌کنند بنابراین مردم با سرمایه گذاری در واحدهای سرمایه گذاری این صندوق‌ها می‌توانند از بازدهی خوب و ریسک کمتری بهره‌مند شوند.

منبع: الف

کلیدواژه: واحدهای تولیدی سرمایه گذاری بازار سرمایه سازمان بورس تأمین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳