Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بخشی از بیانات نوروزی مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات و ادعای عدم اختیار رئیس‌جمهور در اداره کشور اظهار داشت: به هر حال کسی که وارد یک میدان مسابقه یعنی حضور در انتخابات و نامزد شدن برای انتخابات می‌شود، باید شرایط را بداند، بفهمد، بپذیرد و بعد وارد میدان برای زورآزمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: یکی از شرایط حضور در انتخابات، پذیرش شرایط کشور و پذیرش میزان اختیارات رئیس جمهور است؛ مخصوصاً کسانی که سال‌ها در کارهای مختلف و عرصه‌های اجرایی کشور مسئولیت و فعالیت داشتند و کاملاً با اختیارات و قدرت رئیس‌جمهور که به موجب قانون اساسی شخص دوم کشور محسوب می‌شود، آشنا هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند رئیس‌جمهور تدارکاتچی است و در اداره کشور اختیار و قدرت ندارد فرافکنی، فرار از مسئولیت و پاسخگویی است. اگر واقعاً این چنین بود؛ یا شما می‌دانستید اختیارات رئیس‌جمهور کم است و وارد عرصه انتخابات شدید یا نمی‌دانستید.

مجتهد شبستری افزود: اگر نمی‌دانستید که به قول شما، اختیارات رئیس جمهور کم است چرا با این حجم از اطلاعات کم وارد شدید؟ کسی که اطلاعات لازم را ندارد چگونه می‌تواند وارد عرصه رقابت شود؟ کسی که قانون اساسی را نخوانده و درک نکرده است اصلاً صلاحیت انتخاب شدن ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌دانستید، پس با علم و اطلاع وارد شدید و شرایط را قبول کردید و حالا به جای پاسخگو بودن، بسته بودن دست رئیس‌جمهور و اختیار نداشتن او را بهانه می‌کنید که فرار از پاسخگویی است.

کد خبر 5174160 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مجلس خبرگان رهبری قانون اساسی مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات 1400 ریاست جمهوری اصلاح طلبان مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها هیئت دولت محمد باقر قالیباف سعید خطیب زاده انتخابات 1400 محمد جواد ظریف آیت الله محمدی ری شهری وزارت خارجه افغانستان عبدالرضا رحمانی فضلی جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، عصر پنجشنبه در جلسه کمیته تبلیغات انتخاباتی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته در نظام جمهوری اسلامی در کشور ایران، فراهم بودن شرایط ظهور و بروز همه سلایق در جریان انتخاب مردم در امور کشور است.

وی افزود: اینکه همه سلیقه‌ها، مذاهب و اقوام بتوانند در رقابت انتخاباتی حاضر شوند نشان دهنده نگاه عادلانه در قانون و در این نظام مقدس است.

استاندار گلستان گفت: احترام به قانون به عنوان یک اصل در رقابت انتخاباتی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود هر فردی که قصد دارد در این عرصه حاضر شود و وارد مجموعه قانون‌گذاری کشور شود، ابتدا خود پایبند به قانون باشد.

وی یادآور شد: در برخورد با تخلفات با هیچ فردی تعارف نداریم و بدون اغماض بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان گلستان نیز اعلام کرد مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088737

دیگر خبرها

  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • سلطان گلزنی به استقلال و پرسپولیس کیست
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود