Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:54:11 GMT

سیب زمینی، بهترین جایگزین برنج

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۵۸۴۱

سیب زمینی، بهترین جایگزین برنج

نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره فواید و مضرات سیب زمینی اظهار کرد: سیب زمینی یکی از سبزیجات نشاسته‌ای خیلی مفید است.

او افزود: سیب زمینی با وجود اینکه حاوی مقدار زیادی نشاسته است، اما در پایه غلات جای می‌گیرد.

جوزدانی تصریح کرد: سیب زمینی به علت اینکه حاوی کربوهیدرات‌های مفید است، آلرژی ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیب زمینی در مقایسه با دیگر غذاهای با کربوهیدرات بالا، بسیار سیر کننده است و در مقایسه با نان و برنج جایگزین خوبی به حساب می‌آید.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: سیب زمینی علاوه بر ویتامین و مواد معدنی بالا، دارای انرژی زیادی هم هست که افراد می‌توانند در زمان گرسنگی آن را مصرف کنند.

جوزدانی با بیان اینکه سیب زمینی سرخ شده ترکیبی از روغن و نشاسته است، تاکید کرد: سیب زمینی سرخ شده به علت روغن و نشاسته به هیچ عنوان خاصیت سیرکنندگی نداشته و افرادی که ترکیبی از این دو یعنی دونات و سیب زمینی را مصرف می‌کنند دچار آسیب به بدن خود خواهند شد.

او در پایان یادآوری کرد: بیشتر خانواده‌ها سیب زمینی را به عنوان میاه وعده برای فرزندان خود سرخ می‌کنند در حالیکه این ماده غذایی به علت ترکیب با روغن نه تنها برای بدن خوب نیست و خاصیت سیرکنندگی ندارد بلکه انرژی را از آن‌ها گرفته و باعث اضافه وزن می‌شود بنابراین باید در مصرف هر نوع ماده غذایی به خصوص سیب زمینی حد تناسب را رعایت کرد تا دچار عوارض بعد از آن نشد.

بیشتر بخوانید

سیب‌زمینی سرخ‌ کرده، سمی کشنده و سرطانزا که با لذت آن را می خوریم!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیب زمینی اضافه وزن سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود

تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی ضمن غیرممکن دانستن ادعای کابینه نتانیاهو درباره رویای نابودی جنبش حماس با عملیات رفح تاکید کرد زمان آن رسیده که کابینه نتانیاهو جایگزین شود.

به گزارش مشرق، «شیمون شفر» تحلیلگر سیاسی روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» امروز گفت: پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ، نتانیاهو و گانتس به ما قول دادند که جنگ در رفح حماس را نابود خواهد کرد اما امکان آن وجود ندارد.

شفر در ادامه اظهار کرد: ما الآن باید بهای خواسته شده را بپردازیم و عزیزانمان را به هر قیمتی از غزه برگردانیم تا این جنگ که مانندی برای آن نمی‌شناسیم، متوقف شود، البته ما چیزی درباره ۱۰۰ هزار اسرائیلی که آواره شدند، نمی‌گوییم.

این تحلیلگر افزود: پیدا کردن کلمات برایم سخت است به همین دلیل تنها می‌گویم، کافی است وقت آن رسیده که ما مردم، این کابینه شرور به ریاست بنیامین نتانیاهو را که از پذیرش مسؤولیت نقش خود در فاجعه هفتم اکتبر امتناع کرده و همچنان ما را به سمت پرتگاه می‌برد، جایگزین کنیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش