Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان لنجان گفت: ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای لنجان بستری هستند که از این تعداد ۱۱ نفر از فولادشهر هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خدامراد صالحی در نشست ستاد کرونا شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرستان لنجان علیرغم مشکلات متعددی که به دلیل قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چند استان کشور با آن مواجه است با تلاش کادر درمان، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همراهی شهروندان در مقابله با شیوع ویروس کرونا موفق عمل کرد و جز شهرستان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه علیرغم اینکه شهرستان لنجان در هفته‌های پایانی سال در وضعیت آبی قرار داشت با افزایش میزان ابتلاء به کووید ۱۹ رنگ بندی شهرستان ظرف مدت کوتاهی به دلایل مختلف از جمله عادی انگاری و همچنین حضور مسافران از آبی به زرد و در نهایت به نارنجی تغییر یافت و این مسئله زنگ خطر چرخش ویروس کرونا را در شهرستان به صدا درآورده است.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به بستری ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای لنجان، تصریح کرد: فولادشهر به دلیل حضور مسافران و گردشگران از دیگر استان‌های کشور همچون خوزستان و چهار محال و بختیاری از وضعیت خاصی برخوردار بوده و ما با فرا رسیدم ایام پایانی سال اهرم بازدارنده‌ای برای اینکه مانع از حضور مسافران در شهرستان لنجان شویم در اختیار نداشتیم و امروز ۱۱ بیمار از ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا از شهر فولادشهر هستند.

وی ادامه داد: بخش باغبهادران و شهر ساحلی باغبادران به دلیل جاری بودن زاینده رود، وجود بیشه زارها و بیش از ۷۰۰ ویلا همواره به عنوان یک جاذبه برای حضور گردشگران به شمار می آمده و این حضور دغدغه بسیاری از شهروندان و مسئولان شهر، بخش و شهرستان را رقم زده است.

صالحی اضافه کرد: به دلیل موزائیک بودن شهرهای مختلف شهرستان لنجان به شکل طولی و نبود جاده کمربندی در همه شهرهای این شهرستان به دلیل توپوگرافی آنها نمی‌توانیم ترددهای مسافران را از درون شهرها جلوگیری کنیم و باید توجه داشت روز گذشته در مدت حدود ۱۲ ساعت دوربین ورنامخواست-زرین شهر هشت هزار تردد را به ثبت رسانده که بخش قابل توجهی از آنها پلاک‌های غیر بومی بوده‌اند.

وی عنوان کرد: از ۱۰ روز پیش با درخواست، خواهش کردن و آموزش از مسافران درخواست داشتیم تا شهرستان ما را ترک کنند و در نهایت با استفاده از ظرفیت پلیس راهور متخلفین اعمال قانون شدند از طرفی با توجه به ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته برای بازگشت مسافرینی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده‌اند این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان لنجان از شهروندان شهرها و روستاهای این شهرستان درخواست کرد از برگزاری دورهمی خانوادگی و هرگونه سفر و ترددهای غیرضروری به شدت خودداری کنند، خاطرنشان کرد: تمام مسافرانی که از قبل به شهرستان لنجان سفر کرده‌اند، باید ظرف مدت ۷۲ ساعت به مبدا خود بازگردند در غیر این صورت جریمه خواهند شد، همچنین منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۳ بامداد با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 482742

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان فرماندار شهرستان لنجان فولاد شهر باغبادران ابتلا به کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا شهرستان لنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: درآمد پایدار برای موقوفات زنجان با اجرای طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری ممکن است.

مهدی نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: دو نمونه از طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری و احیای موقوفات استان زنجان که توسط این اداره طراحی و با کمک ادارات اجرایی شهرستان‌ها به مرحله اجرا رسیده است، در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد.

وی با اشاره به طرح سرمایه‌گذاری عمرانی نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده افزود: با الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه به وسعت شهر قیدار ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی امکان‌پذیر می‌شود.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: با توافقات صورت گرفته با نسبت ۳۵ درصد سهم موقوفه و ۶۵ درصد سهم مسکن و شهرسازی، روند الحاق به‌زودی شروع شده است و پس از آن اقدامات اولیه ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن در این زمین‌ها آغاز خواهد شد.

نیکویی ادامه داد: این طرح علاوه بر ایجاد رونق در صنعت ساختمان باعث تأمین مسکن ارزان برای جوانان و خانواده‌ها با سطح درآمد کم و متوسط شده و همچنین ارزش افزوده موقوفه نیز به صورت فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند و باعث درآمد پایدار برای موقوفه شده و حتی در کاهش رشد قیمت مسکن در این شهرستان نیز مؤثر است.

وی ادامه داد: طرح دوم ارائه شده در این نمایشگاه ساخت ۵۲ واحد مسکونی در شش بلوک در اراضی وقف شده توسط مرحوم عبدالرزاق شهر آببر شهرستان طارم است که در سالیان گذشته با مبلغ ناچیزی به اجاره کشت‌وزرع واگذار می‌شد.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: همچنین به زودی با واقع شدن در بافت شهر، متروکه مانده بود، با انتشار فراخوان عمومی موفق به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی شدیم و با تأمین اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از تیرماه ۱۴۰۰ ساخت‌وساز شروع شده است و اکنون با پیشرفت ۹۵ درصدی به یاری خدا در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: دو واحد از ۵۲ واحد برای موقوفه اختصاص داده شده و ۵۰ واحد نیز به مردم واگذار خواهد شد، نگاه اوقاف در این طرح اختصاص این واحدها با کمترین سود و نزدیک به قیمت تمام شده به خانواده‌های طارمی است تا وقف توانسته باشد قدمی در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد بردارد.

نیکویی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، هشت طرح سرمایه‌گذاری با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان تومان به برای تأیید نهایی به سازمان مرکزی ارسال کردیم که در صورت تصویب به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و بیش از ۲۱ طرح شاخص با موضوع عمران، آبادانی و سرمایه‌گذاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از سه سال پیش تاکنون در حال پیگیری و نتیجه‌دهی است.

کد خبر 748735

دیگر خبرها

  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری