Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@00:12:16 GMT

رکورد شکنی تولید شیر گاو در کشور

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۸۶۷۷

رکورد شکنی تولید شیر گاو در کشور

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی امروز از دو واحد تولیدی که نمادی از تولید پروتئین هستند بازدید کردیم که یکی از آنها واحد مرغ تخم‌گذاری است که از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کند و به صورت پیوسته تولید تخم‌ مرغ خوبی دارد.

وی با بیان این که این واحد تولید تخم‌مرغ در زمان افرایش قیمت به تنظیم بازار استان تهران کمک بسیاری کرد، افزود: در این واحد تولیدی، ۱۵۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در یک سالن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با بازدید از واحد تولید شیر و گوشت احسان گفت: این واحد تولیدی دستگاه مجهز و بسیار بزرگی را برای شیردوشی طراحی و نصب کرده و گاوها بدون استرس در دستگاه قرار می‌گیرند که این کار باعث می‌شود حداکثر بهره‌برداری از تولید شیر را داشته باشند.

وی افزود: این گاوداری به طور میانگین، به ازای هر گاو ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم در روز تولید شیر دارد که رکورد بسیار بالایی است و در بسیاری از کشورها و به خصوص اتحادیه اروپا این عدد به ۳۰ تا ۳۵ کیلو گرم می‌رسد.

خاوازی ادامه داد: این واحد گاوداری از واحدهای بسیار پیشرفته کشور است که نزدیک به ۴ هزار رأس دام در آن نگهداری می‌شود و مقرر شد در سال ۱۴۰۰، ما در وزارت جهاد کشاورزی با تولیدکنندگان نشست‌‌های بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم موانع در مسیر تولید را شناسایی کرده و رفع کنیم و از بخش تولید حمایت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان