Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:35:00 GMT

تجهیزات هواشناسی استان زنجان نیازمند به روز‌رسانی است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۱۸۸۳

تجهیزات هواشناسی استان زنجان نیازمند به روز‌رسانی است

گروه استان‌ها - مدیر‌کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه نیازمند احداث ایستگاه جدید هواشناسی در برخی نقاط استان هستیم گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی برای ارائه خدمات بهتر باید تجهیزات هواشناسی استان به روز‌‌سانی شود. - اخبار استانها -

محمد‌رضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  زنجان  اظهار داشت: اداره کل هواشناسی زنجان با توجه به تغییرات اقلیمی، نوع بارش‌ها، تغییرات در تعداد رخداد سیلاب‌ برای ارائه خدمات بهتر نیازمند به روز‌رسانی تجهیزات خود از جمله شبکه پایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر شبکه پایش استان، شامل 54 ایستگاه از انواع مختلف هواشناسی است اما با این حال در برخی نقاط استان نیازمند تاسیس ایستگاه‌های جدید هواشناسی است.

مدیر‌کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه یکی از نیاز‌های اساسی برای پیش‌بینی‌های نقطه‌ای رادار هواشناسی است که در چند ماه اخیر در دستور کار قرار گرفته است، گفت: به کار‌گیری نیروی متخصص در سازمان هواشناسی استان نیز یکی از اولویت‌ها است که امیدواریم با همراهی و پیگیری مسئولان استانی این نیاز‌ها برطرف شوند.

هواشناسی ایران 1400/01/4| بارش برف و باران در 25 استان/ هشدار وزش بادهای 110 کیلومتربارش‌های رگباری همراه با وزش باد 100 کیلومتر بر ساعت "استان زنجان" را فرا می‌گیرد/ احتمال سیلابی شدن مسیل رودخانه‌هاآماده‌باش نیروهای امدادی استان زنجان با آغاز سفرهای نوروزی/ آزادراه‌های استان یکی از معابر اصلی گردشگران است

وی با بیان اینکه در طول سال 99 اداره‌کل هواشناسی استان زنجان در حدود 12 میلیون داده را ثبت کرد، گفت: استان با دارا بودن 54 ایستگاه مختلف هواشناسی در حدود 23 ایستگاه باران سنجی سنتی و 23 ایستگاه خودکار دارد که کل مناطق را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه برای روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: با افزایش سرعت باد تا 90 کیلومتر بر ساعت احتمال ایجاد خسارت وجود دارد با این حال تمام تمهیدات لازم با همراهی ارگان‌های ذیربط برای گذر از این روز‌ها و خطرات احتمالی اندیشیده شده اما باید احتیاط‌های لازم توسط مردم نیز انجام شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هواشناسی استان زنجان کل هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس

کشاورزی در آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند گفت: به همت کمیته امداد ۸ سری جهیزیه جمعا به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال به نوعروسان شهرستان هریس اهدا شد.

وی افزود: این اقلام شامل یخچال، لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی است که به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • ورود سامانه بارشی جدید به زنجان
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر