Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در آستانه سال جدید و شلوغی بازار و همهمه مردم برای خرید شب عید، جای عده‌ای در این هیاهو خالی بود، کسانی که به دلیل شرایط ضعیف اقتصادی و مشکلات سهمی از این شادی نداشتند اما در این میان جوانانی دغدغه‌مند کمر همت بستند تا گره‌ای از این مشکلات را باز کنند و خنده بر لبان این افراد بنشانند و نگذارند رنج فقر در این خانواده‌ها ماندگار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از جوانان شهرکردی آستین همت بالا زده‌اند تا با احیای روحیه خدمت جهادی بی‌مزد و منت، حامی مردم نیازمند این شهرستان باشند.

جوانانی که با هدف حمایت از خانواده‌های نیازمند و بازکردن گره‌ای از مشکلات مردم دور هم جمع شدند، جوانانی از جنس همین مردم هستند که نتوانستند بی‌تفاوت از کنار این خانواده‌ها عبور کنند و شب‌ها با شکم سیر، سر بر بالین بگذارند در حالی که عده‌ای با شکم گرسنه به خواب می‌روند.

این جوانان با اقتدا به مولای خویش حضرت امیرالمومنین(ع) روز و شب خود را برای کمک و حمایت از خانواده‌های نیازمند بسیج کردند این جوانان بدون هیاهو و در سکوت مشغول خدمت‌رسانی هستند.

 گروه جهادی حامی که از جوانان محله‌های مختلف شهرستان شهرکرد تشکیل شده، نمونه‌ای از هزاران گروه‌ جهادی است که اعضای آن برای کمک به نیازمندان قدم‌های کوچک و بزرگ زیادی برداشته‌اند.

گزارش زیر درباره این گروه جهادی و فعالیت‌های آن‌ها است:

گروه جهادی حامی که تا چند وقت پیش با نام فاطمیون شناخته می‌شد فعالیت‌های حمایتی خود را از سطح محله به سطح شهرستانی رسانده متشکل از همین جوانان دغدغه‌مند است که با هدف گره‌گشایی از مشکلات مردم دور هم جمع شده‌اند.

داستان آن کودک مریضی که پدر و مادرش هزینه عمل جراحی او را نداشتند را شنیده‌اید و چه شب‌ها و روزهایی که با درد طاقت‌فرسا برای این کودک سپری شد...

یا ماجرای آن نوزادانی که خانواده‌شان در تأمین شیرخشک به مشکل برخورده‌اند، زوج‌های جوانی که برای آغاز زندگی معطل جهیزیه هستند، بیمارانی که توانایی تأمین هزینه‌های دارویی و درمانی خود را ندارند...

این‌ها تنها گوشه‌ای از داستان‌های خاموش اطراف ما است که تعدادشان کم نیست اما نجابت‌شان اجازه نمی‌دهد نداری‌ و فقرشان را فریاد بزنند.

تشکیل شبکه خیری متشکل از جوانان در گروه جهادی حامی

حال عده‌ای از جوانان شهردر مدت کوتاهی تحت عنوان شبکه خیری دور هم جمع می‌شوند و هریک از این جوانان خود به خیرین دیگری در سطح شهرستان، استان و بلکه کشور متصل می‌شوند.

جواد کیانی یکی از هزاران جهادگر عرصه محرومیت‌زدایی در کشور است که با همت دیگر جوانان دغدغه‌مند توانسته است یک گروه جهادی را با هدف حمایت از نیازمندان در شهرستان شهرکرد سازماندهی کند.

وی می‌گوید: گروه جهادی حامی از سوی هیچ نهاد دولتی و غیردولتی حمایت نمی‌شود و تمام هزینه‌های گروه از سوی خیرین تأمین می‌شود.

شناسایی هدفمند خانواده‌های نیازمند آغاز کار ما است

 گروه جهادی حامی با هدف حمایت از خانواده‌های نیازمند 6 ماهی می‌شود که کار خود را آغاز کرده است این جهادگران در ابتدا با شناسایی هدفمند خانواده‌های نیازمند که مبتنی با کرامت انسانی انجام می‌شود مبادرت به نیازسنجی می‌کند.

بعد از تشکیل پرونده و اولویت‌بندی نیازهای خانواده اقدام به تأمین آن‌ها می‌کنیم.

مسئول گروه جهادی حامی می‌گوید در سال 1399 ما چهار مرحله بسته غذایی مابین خانواده‌های تحت پوشش توزیع کردیم و در حال حاضر 150 خانواده را تحت پوشش داریم.

توزیع لباس در شب عید میان خانواده‌های نیازمند

آقای کیانی با تشریح عملکرد گروه جهادی حامی، اضافه می‌کند: در آستانه سال نو 150 بسته غذایی به ارزش هر بسته 400 هزار تومان در بین این خانواده‌ها توزیع و همچنین برای ایام عید لباس و کفش برای این خانواده‌ها خریداری شد.

پرداخت 40 میلیونی هزینه‌های جراحی و درمانی بیماران نیازمند

وی می‌گوید: حمایت ما از این خانواده‌ها مقطعی نیست به طوری که تاکنون توانسته‌ایم هزینه پنج عمل جراحی بالغ بر 40 میلیون تومان را با کمک خیرین فراهم کنیم؛ بیشتر ارتباط ما با خیرین از طریق وضعیت‌های وات ساپی و استوری‌های پیج‌های شخصی بچه‌ها است؛ وقتی یک نیازمندی پیدا می‌شود در یک شب ده‌ها نفر آن را استوری می‌کنند و به لطف خدا مبلغ قابل توجهی جمع می‌شوند و جالب‌تر اینکه خیلی از افرادی که توانایی مالی برای کمک کردن ندارند با استوری زدنشان در این کار خیر سهیم می‌شوند.

 تأمین اقلام ضروری زندگی مانند یخچال و تلویزیون نیز از جمله کمک‌هایی است که گروه جهادی حامی برای حمایت از این خانواده‌های نیازمند انجام داده است.

این جهادگر با اشاره به اینکه هدف گروه جهادی حمایت همه جانبه از این 150 خانوار تحت پوشش است، توضیح می‌دهد: برخی از این خانواده‌ها برای تهیه شیرخشک نوزادانشان مشکل دارند که ما برایشان شیرخشک و اقلام ضروری دیگر را تهیه می‌کنیم.

زمانی که یک خانواده شناسایی می‌شود متناسب با نیازهایشان اقدام می‌شود و حیطه محدودی برای خدمت‌رسانی و حمایت از نیازمندان نداریم.

 کیانی می‌گوید: سال گذشته با همکاری برخی از فروشگاه‌های عرضه موادغذایی سبدهایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مشخص شده بود که هر کس متناسب با توانایی خود اقلامی را خریداری کرده و برای کمک به نیازمندان در این سبدها قرار دهد.

ترویج هشتک حامی‌شو در فضای مجازی

تهیه جهیزیه، تأمین هزینه درمان و تهیه داروی بیماران نیازمند، ساخت و ساز و تدارک سبد کالا، توزیع لوازم‌التحریر از جمله خدماتی است که به افراد تحت پوشش گروه جهادی حامی ارائه می‌شود.

ما همچنان از طریق یک شبکه هوشمند به شناسایی خانواده‌های نیازمند ادامه می‌دهیم تا ان‌شاءالله بتوانیم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم و رنجی از چهره نیازمندان بزداییم و این همان راه مولایمان است.

کیانی می‌گوید: در پی آن هستیم تا با گسترش هشتک حامی شو در فضای مجازی شبکه خیرین گروه جهادی را افزایش دهیم تا با جذب خیرین خانواده‌های نیامند بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/68024

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه جهادی حامی جواد کیانی مواسات حمایت حامی خانواده های نیازمند شهرستان شهرکرد مسئول گروه جهادی خانواده های نیازمند گروه جهادی حامی خانواده ها برای کمک تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود