Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@17:46:24 GMT

شکایت 14 ایالت از دولت آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۶۲۴۰

شکایت 14 ایالت از دولت آمریکا

 

به گزارش جماران به نقل از نشریه فوربز، 14 ایالت آمریکا از جمله «لوئیزیانا و وایومینگ» از تصمیم دولت «جو بایدن» برای متوقف کردن بهره برداری نفت و گاز در اراضی دولت فدرال شکایت کردند.

هدف این شکایت قضایی احیای سیستم مناقصه برای حفاری دائمی نفت و گاز در اراضی دولت فدرال است و درست یک روز قبل از انتشار بازبینی دولت جدید آمریکا در این زمینه به مراجع قضایی تسلیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن دموکرات در ماه ژانویه با صدور یک فرمان ریاست جمهوری تمامی موارد حفاری در اراضی دولت فدرال تا زمان انتشار رسمی این بازبینی را ممنوع کرد.

بایدن در کارزار انتخاباتی خود وعده داد که در راستای سیاست های زیست محیطی جدید اجاره اراضی دولت فدرال برای حفاری نفت و گاز را متوقف خواهد کرد.

این سیاست جو بایدن از سوی صنعت نفت آمریکا و دولت های ایالتی که نیمی از درآمد اجاره اراضی فدرال واقع در آن ایالت ها را دریافت می کنند ، مورد انتقاد قرار گرفته است.

دادستان کل تمامی 14 ایالتی که از تصمیم دولت جو بایدن شکایت کرده‌ اند جمهوری‌ خواه هستند. این ایالات عبارتند از «لوئیزیانا، وایومینگ، آلاباما، آلاسکا، آرکانزاس، جورجیا، می سی سی پی، میسوری، مونتانا، نبراسکا، اوکلاهما، تگزاس، یوتا، و ویرجینیای غربی».

«جف لاندری» دادستان کل لوئیزیانا در مصاحبه ای گفت: ما معتقدیم که اقدامات رئیس جمهور غیرقانونی است، و ما می خواهیم او را مسئول آنها بدانیم تا اطمینان حاصل شود که دستاوردهایی که ما در طول سال ها برای کمک به محافظت از نفت و گاز و انرژی داخلی داشته ایم، ادامه می یابد.

در شکایت ایالت وایومینگ آمده است: دولت فدرال قبل از انجام هر اقدامی باید تعلیق اجاره اراضی دولتی را براساس قانون «سیاست زیست محیطی ملی» مورد ارزیابی قرار دهد. این ایالت در بخشی از شکایت خود افزود:«پیامدهای واقعی این تصمیم مبهم است و با سیاست ‌های حمایت از محیط زیست انطباق چندانی ندارد.»

«جن پساکی» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالات مربوط به این شکایت گفت: «دولت دونالد ترامپ بدون هیچ محدودیت و ملاحظه ای اراضی فدرال را با اجاره‌ ای بسیار نازل در اختیار صنعت نفت و گاز قرار داد. تصمیم دولت جدید روی بازار نفت و گاز طی سال‌ های آینده تأثیر نخواهد داشت.»

وزارت کشور که مسئول حفاظت از اراضی فدرال و اجاره این اراضی است تاکنون در مورد این شکایت اظهار نظری نکرده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جماران جو بایدن شکایت از بایدن سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، اورژانس شهر هیوز اعلام کرد که بر اثر وقوع گردباد ۴ نفر از جمله یک کودک در ایالت اکلاهما و یک نفر در آیووا واقع در آمریکا جان خود را از دست داده‌ اند.

بر اساس اعلام این رسانه، در نتیجه وقوع این گردباد حدود ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

این در حالیست که در شهر سالفر در جنوب اکلاهما نیز حدود ۳۰ نفر مصدوم شده‌ اند.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد که در طول شب گذشته، گردبادهای عظیم و بسیار مرگبار زیادی در نقاط مختلف ایالت اوکلاهاما ثبت شد.

کوین استیت، فرماندار اوکلاهاما نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که چهارمین مورد مرگ در شهر سولفور در شهرستان موری که به شدت آسیب دیده است، رخ داده است.

عملیات پاکسازی در مناطق حادثه‌دیده در جریان است.

کد خبر 6092509

دیگر خبرها

  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا