Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد حسینی کیا پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی به این معنا است که نسخه نجات و شفابخشی که می‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد، اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به نگاه برخی از دولتمردان به خارج از کشور و کشورهای غربی افزود: این نگاه تاکنون جواب نداده و در شرایط تحریم تکیه بر اقتصاد مقاومتی سبب افزایش تولید و فعال شدن واحدهای تولیدی نیمه فعال شده است، به طوری که امروزه وارد کنندگان با ارز ۴,۲۰۰ تومان همچون گذشته پول به جیب نزده و صنعت ایران با کاهش واردات در شرایط تحریم به سمت شکوفایی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به بومی سازی و داخلی سازی محصولات و تولیدات تاکید فراوانی دارند، گفت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری جایگاه نظارتی خود را تقویت کرده و با در نظر گرفتن قوانینی که می‌تواند دست دلالان را کوتاه کند گام بردارد.

وی ادامه داد: کمیسیون صنایع مجلس در راستای تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جدید اقدامات مؤثری انجام خواهد داد و مجلس شورای اسلامی باید منابع بانکی را به سمت تولید و اشتغال سهولت صادرات و افزایش ظرفیت تولید ببرد.

وی خام فروشی، عدم اعتماد به جوانان و خلاءهای قانونی را از مشکلات اساسی کشور دانست و ادامه داد: عدم توجه به تکمیل زنجیره محصولات تولید شده و وجود معافیت‌های مالیاتی در ابتدای زنجیره‌های تولید همچون زنجیره تولید فولاد سبب افزایش خام فروشی و عدم استفاده از ظرفیت‌های تولیدی در کشور شده است، لذا افق و چشم‌انداز چندین ساله از جمله برنامه‌های مدون ۲۰ و ۵۰ ساله می‌تواند نسبت به تکمیل زنجیره تولید مؤثر باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه دلالان و برخی واردکنندگان در سایه دولت با ارتباطات خود جیب‌های بادکنکی برای خود درست کرده‌اند، تصریح کرد: خلأ قانونی و قاچاق سازمان یافته در عرصه‌های مختلف در کشور سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای تولید شده است، عدم برخورد جدی و قاطع با قاچاق سازمان یافته ادامه این روند شده است.

قاچاق ۲ میلیارد دلاری پوشاک در کشور

حسینی کیا به قاچاق ۲ میلیارد دلاری یعنی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی پوشاک در سال اشاره کرد و افزود: قاچاق سازمان یافته تنها محدود به پوشاک نبوده و از ۷۵ میلیارد نخ مصرف سیگار در کشور ۴۴ میلیارد نخ آن قاچاق بوده که با در نظر گرفتن ظرفیت‌های داخلی می‌توان در این عرصه به صادر کننده تبدیل شد، لذا باید با قاچاق‌های سازمان یافته برخورد شده و قوانین ضعیف توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح و قوانین محکم و بازدارنده‌ای برای قاچاق در نظر گرفته شود.

وی گفت: فرهنگ سازی استفاده از کالاهای داخلی و هدایت سرمایه‌های در دست مردم به سمت اشتغال و نه دلال بازی، بنگاه داری و بازارهایی همچون طلا، مسکن، خودرو و موارد این چنینی می‌تواند به ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصاد کمک شایانی کند، زیرا که هم اکنون ۳,۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که با هدایت آن به سمت ایجاد اشتغال و تولید، آرامش آسایش، ازدواج و تولید نسل جدید که خواسته مقام معظم رهبری تحقق می‌یابد.

دولت انقلابی باید تحرک را جایگزین حالت مردگی در کشور کند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه با سر کار آمدن دولت جوان و حزب الهی امید به استفاده از ظرفیت‌های خالی در بحث تولید به وجود خواهد آمد، خاطرنشان کرد: تولید، اشتغال، خودباوری و عدم نگاه به کشورهای غربی می‌تواند از جمله اقدامات دولت جوان و حزب الهی باشد، زیرا که تکیه بر توان داخلی و افزایش خودباوری تنها راه نجات اقتصاد مملکت است.

حسینی کیا افزود: همانطور که جوانان ایرانی هشت سال دفاع مقدس با دست خالی جنگیدند می‌توانند اقتصاد مملکت را بهبود بخشند.

وی افزود: ایران با داشتن اقلیم‌های جغرافیایی متنوع، ظرفیت کشاورزی بالا و ۱۵ کشور حاشیه در اطراف مرزها می‌تواند تحریم را بی معنا کرده و مشکلات اقتصادی را از سر راه بردارد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت جوان و انقلابی باید دوستانه به سمت کشورهای دوست و همسایه رفته و تعامل داشته باشد، با استفاده از توان داخلی اقتصاد را نجات داده و تلاش و تحرک را به جای حالت مردگی در کشور جایگزین کند.

کد خبر 5175549

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری کرمانشاه مجلس شورای اسلامی سید جواد حسینی کیا قاچاق شعار سال اقتصاد مقاومتی ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تردد وسایل نقلیه نوروز بوشهر گرگان گردشگری مسافران نوروزی سانحه تصادف وزش باد اردبیل مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی سازمان یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده

 احسان جهانبخش  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش هتل کوثر ارتش برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی توسط بسیج سازندگی احداث شده است، اظهار کرد: در حالی که قرار بود ۲۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث شود، اما با مشارکت مردم با ۲۰ میلیارد تومان توانستیم ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث کنیم.
وی تاکید کرد: تمام اهداف و اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تولید و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.
مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی، گفت: ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۴ تعاونی در استان فعالیت دارند که پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را به جامعه هدف انجام می‌دهند.
 جهانبخش با اشاره به اینکه یک گلخانه ۳ هزار و ۲۰۰ متر در قالب دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال احداث است، گفت: این گلخانه که یک کارگاه آموزشی و تولیدی است ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: همچنین یک واحد کارگاه اسانس گیری ۴۰۰ متری که مربوط به خوشه گیاهان دارویی است توسط بسیج سازندگی استان در حال احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده