Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:05:33 GMT

اوضاع امنیتی بغداد در هاله‌ای از ابهام

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۹۶۹۶

اوضاع امنیتی بغداد در هاله‌ای از ابهام

به گزارش ایرنا، دهها خودروی حامل افراد مسلح امروز پنجشنبه با مانور در سطح خیابان های پایتخت در بخش شرقی بغداد و حمل سلاح در انظار عمومی، پلاکاردهای تهدید آمیز علیه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر برداشته و خطاب به او نوشتند که «زمان قطع گوش هایت فرا رسیده است».
عنوان قطع گوش ها به توئیتی از «ابوعلی العسکری» سخنگوی کتائب حزب الله عراق در ۲۶ دسامبر ۲۰۲۰ بر می گردد که خطاب به الکاظمی گفته بود: «گوش هایت را می بریم همان طور که گوش بز بریده می شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
العسکری این تهدید را در مقابل تهدید الکاظمی علیه گروه های مسلح ضد آمریکایی در عراق عنوان کرده بود.

دو فرد مسلح که مقابل دوربین ادای احترام نظامی می‌کنند

وزیر امور خارجه دولت الکاظمی نیز چندی پیش از گروه هایی که نیروهای آمریکایی را هدف قرار می دهند به عنوان «تروریست» یاد کرد؛ امری که در همان زمان اعتراض گروه های مقاومت را در عراق به دنبال داشت.
گروه های مقاومت اعم از شناخته شده و نوظهور که بعد از شهادت فرماندهانشان از سوی نیروهای آمریکایی در عراق شکل گرفته اند، دولت الکاظمی را به طور علنی به خیانت و همسویی با سیاست های ایالات متحده متهم می کنند.
این اتهامات «برهم صالح» رییس جمهوری عراق را نیز شامل شده و او را عامل اصلی به قدرت رساندن الکاظمی می دانند.
تعدادی از کانال های خبری نزدیک به گروه های مقاومت نوظهور عراق، تصاویر و نوارهای ویدئویی از این حضور گسترده گروه های مسلح در سطح بغداد را منتشر کردند.
صابرین نیوز در گزارشی نوشت که گروه های مسلح در حال حرکت به سمت منطقه امنیتی سبز مقر هیات دولت، پارلمان و سفارتخانه های آمریکا و انگلیس هستند.
هنوز بدرستی مشخص نیست که این گروه ها در صدد ایجاد درگیری هستند یا خیر؟

صابرین نیوز افزوده است که تعدادی از شخصیت های سیاسی ساکن در منطقه امنیتی سبز ناچار به ترک این منطقه شده اند.
این گزارش حاکی است که گروه های مسلح مقر سازمان اطلاعات عراق در منطقه «کراده خارج» را محاصره کردند و در پی آن «احمد ابورغیف» که الکاظمی نخست وزیر اخیراً او را به سمت معاون وزیر کشور در امور اطلاعاتی منصوب کرده بود، از محل متواری شد.
گروه «ربع الله» یکی از این گروه های مسلح در بیانیه ای که بخش هایی از آن منتشر شده، از دولت مصطفی الکاظمی خواسته است که برای اخراج نیروهای آمریکایی اقدام کند.
این گروه همچنین خواهان بازگرداندن قیمت دینار در برابر دلار به قیمت سابق شده و از تصویب بودجه کشور به نفع «مسعود بارزانی» هشدار داده و گفته است که دولت اقلیم کردستان باید تعهدات مالی خود را به دولت مرکزی پرادخت کند.


این گروه همچنین افزوده است که به "مزدورهای آمریکا و عربستان سعودی در عراق هشدار می دهد".
هنوز از وقوع درگیری بین این گروه های مسلح و نیروهای امنیتی گزارشی واصل نشده اما به نظر می رسد این گروه ها از سمت شهرک صدر در شرق بغداد به سمت مناطق مرکزی پایتخت که منطقه امنیتی سبز واقع است، حرکت کرده بدون اینکه نیروهای مسلح عراق با آنها برخورد کرده یا مانع حرکت شان شود.
بغداد پایتخت عراق امروز در حالی متشنج شد که قرار است شنبه آینده (پس فردا) میزبان نشست سه جانبه سران سه کشور عراق، مصر و اردن شود.
شورای هماهنگی گروه های مقاومت عراق در پنجم مارس گذشته در پی بمباران هوایی آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه که یک کشته و چند زخمی به دنبال داشت، آماده باش عمومی برای مقابله با نیروهای آمریکایی را اعلام کرد.
این شورا که تمامی گروه های مقاومت شناخته شده عراق عضو آن هستند، اعلام کرد که زمان از سرگیری حملات به نیروهای اشغالگر آمریکایی تا خروج کامل آنها از خاک عراق فرا رسیده است.

برچسب‌ها برهم صالح مقاومت ارتش آمریکا عراق مصطفی الکاظمی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برهم صالح مقاومت ارتش آمریکا برهم صالح مقاومت ارتش آمریکا عراق مصطفی الکاظمی بغداد اخبار کنکور نیروهای آمریکایی گروه های مقاومت گروه های مسلح گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

نیروهای مسلح یمن تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی «ام‌کیو-۹ »را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

نیروهای مسلح یمن امروز ویدیو و تصاویری از عملیات سرنگونی این پهپاد آمریکایی منتشر کرد.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور