Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور دموکرات آمریکا که به دستور رئیس جمهور این کشور به آدیس آبابا سفر کرده، اعلام کرد، نخست وزیر اتیوپی درخواست آمریکا برای اعلام آتش‌بس یک جانبه در تیگرای را نپذیرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کریس کونز، سناتور دموکرات آمریکایی درباره نتایج سفر اخیرش به اتیوپی به خبرنگاران گفت: آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی خواسته آمریکا برای اعلام آتش‌بس یک جانبه در تیگرای را نپذیرفت اما تعهد داد سربازانی که در تیگرای حقوق بشر را نقض‌ می‌کنند، مجازات کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کونز در ادامه گفت: البته نخست وزیر اتیوپی در گذشته نیز تعهداتی داده بود اما نتوانست همه آنها را اجرا کند.

این سناتور آمریکایی با اشاره به اینکه در سفر خود به آدیس آبابا، آبی احمد را به اعلام آتش‌بس در تیگرای تشویق کرده اما او نپذیرفته، گفت: جنگ به شکل کلی متوقف شده و وضعیت تنها به یک عملیات امنیتی برای تعقیب رهبران شورشی جبهه مردمی آزادسازی تیگرای محدود شده است.

او افزود: پاسخ آبی احمد به دعوت ما این بود که آتش‌بس ضروری نیست و همین مساله نقطه اختلاف نظر میان ما بود.

کونز در ادامه گفت:‌آبی احمد هرگونه کوچاندن اجباری ساکنان اتیوپی از غرب تیگرای و نیز هرگونه پاکسازی نژادی در منطقه را تکذیب کرده و به شدت با تمامی تلاش‌ها برای قومیتی نشان دادن این درگیری مخالفت کرده و اصرار داشت که این درگیری با جبهه مردمی آزادسازی تیگرای به عنوان یک قدرت و طرف سیاسی است که در حمله به نیروهای دولت مرکزی دست داشته است.

کونز روزهای ۲۰ و ۲۱ مارس در آدیس‌آبابا با نخست وزیر اتیوپی دیدار کرد و در آنجا آبی احمد برای اولین بار به وقوع کشتارهایی در اقلیم تیگرای اعتراف کرده و تعهد داد عاملان آنها را محاکمه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتیوپی نخست وزیر اتیوپی آبی احمد آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • دستگیری دانشجوی معترض آلمانی به جرم مخالفت با نسل کشی در غزه
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد | انگ زدن بی‌حجابی را حل نمی‌کند
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید