Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکندر فلاح وندجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به وضعیت زرد شهرستان خرم آباد امکان بازید از قلعه تاریخی فلک الافلاک برای بازدیدکنندگان وجود دارد و تا زمانی که وضعیت شهر خرم‌آباد زرد یا آبی باشد، بازدید از قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد صورت می گیرد.         

 وی با بیان اینکه در روز پنجم فروردین ماه جاری یک هزار و ۲۰۸ نفر از فلک الافلاک دیدن کردند، افزود: فروش بلیت به صورت الکترونیک انجام می گیرد  و با رایزنی‌هایی که با اداره کل موزه ها انجام گرفته از دوم فروردین هشت سانس و هر سانس هزار بلیت قابل فروش می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح وند افزود: در صورت حضور گردشگر هر روز تا هشت هزار بلیت نفر در قلعه فلک الافلاک به فروش می رسد.

بیش از پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد که تاکنون از این مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.

قلعه فلک الافلاک بر بلندای تپه ای باستانی در مرکز شهر خرم آباد واقع شده که در منابع تاریخی مکتوب با نام های متفاوت دژ شاپورخواست، سابرخاست، دزبر، قلعه خرم آباد و فلک الافلاک شناخته شده و از یادگارهای شهر کهن شاپورخواست است که بنای اولیه آن را به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی نسبت می دهند.

 وسعت تقریبی این بنا حدود پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع شامل هشت برج، ۲ صحن و ۳۰۰ جان پناه بوده که ارتفاع بلندترین دیوار تا سطح تپه ۲۳ متر و از سنگ، آجر، خشت، ملات، گچ و آهک ساخته شده است.

برچسب‌ها گردشگری خرم آباد میراث فرهنگی قلعه فلک الافلاک لرستان بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری خرم آباد میراث فرهنگی گردشگری خرم آباد میراث فرهنگی قلعه فلک الافلاک لرستان بنای تاریخی اخبار کنکور قلعه فلک الافلاک خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع تاریخی چهره مطرح عمانی از ایران و تحقیر عرب‌ها

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 19 یک کارشناس و چهره رسانه‌ای مطرح عمان دفاع شدید و تمام قدی از حمله ایران به اسرائیل در واکنش به حمله به کنسول گری ایران نموده و همزمان به تحقیر رفتارهای شیخ نشین‌های عربی نسبت به اقدام ایران داشته است. این کارشناس در فرازهایی از تحلیلش خطاب به عرب‌ها می‌گوید: «برخی در جهان عرب دچار دیاثت فکری شده‌اند، 7 ماه در قبال اتفاقات غزه ساکت بودند اما تا ایران از خود دفاع کرد شروع به موضع گیری علیه ایران کردند... چرا اینقدر خوار و خفیف شده‌اید، خط قرمز ندارید و پول برایتان معادل شرافت و عزت شده است؟... چه زمانی به یاد دارید که غرب استعمارگر بعد از یک حمله تا این حد آرام بوده و به قوانین بین المللی پایبند باشد؟! فقط بعد از حمله ایران، این یعنی غرب فقط زبان قدرت را می‌فهمد...» تحلیل کامل این کارشناس عمانی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • دفاع تاریخی چهره مطرح عمانی از ایران و تحقیر عرب‌ها
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • نورپردازی برج آزادی با نام خرم آباد
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین