Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکنون علاوه بر نوع قالب ویروس کووید-۱۹، انواع دیگری (انگلیسی، آفریقای جنوبی، برزیلی) نیز شناسایی شده اند.

خبرگزاری میزان - اطلاعات در مورد ویژگی‌های انواع ویروس کووید-۱۹ به سرعت در حال انتشار است.

دانشمندان در تلاشند تا در مورد چگونگی انتشار این انواع، اینکه آیا می‌توانند بیماری شدیدتری ایجاد کنند یا خیر و اینکه آیا واکسن‌های مجاز و مرسوم از مردم در برابر آنها محافظت می‌کند یا نه، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا»، ویروس‌ها به طور مداوم از طریق جهش تغییر می‌کنند و انتظار می‌رود که انواع جدید جهش یافته ویروس کووید-۱۹ با گذشت زمان اتفاق بیفتد.

گاهی اوقات انواع جدیدی پدیدار می‌شوند و از بین می‌روند و در برخی مواقع دیگر، انواع جدید پدیدار می‌شوند و ادامه می‌یابند.

ویروس عامل کووید-۱۹ نوعی ویروس کروناست که خود شامل یک خانواده بزرگ از ویروس‎هاست.

ویروس‌های کرونا به دلیل خوشه‌های تاج مانند روی سطح آنها به این اسم نامگذاری شده اند.

دانشمندان تغییرات ویروس، از جمله تغییرات لبه‌های سطح ویروس را کنترل می‌کنند.

این مطالعات، از جمله تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس، به دانشمندان کمک می‌کند تا درک کنند که تغییرات ویروس چگونه می‌تواند بر نحوه انتشار آن اثیر بگذارد و چه اتفاقی برای افراد آلوده به آن می‌افتد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انواع مختلفی از ویروسی که باعث به وجود آمدن ویروس کووید-۱۹ می‌شود در سطح جهان در گردش و گسترش است:

نوع شناخته شده با نام کووید-۱۹ انگلیسی؛ انگلیس برای نخستین بار این گونه به نام B.۱.۱.۷ را با تعداد زیادی جهش در پاییز سال ۲۰۲۰ در این کشور شناسایی کرد.

این نوع راحت‌تر و سریعتر از انواع دیگر گسترش می‌یابد؛ در ژانویه ۲۰۲۱، متخصصان در انگلیس گزارش دادند که این نوع ممکن است در مقایسه با سایر ویروس‌های دیگر با افزایش خطر مرگ همراه باشد، اما برای تایید این یافته مطالعات بیشتری لازم است.

این نوع جهش یافته ویروس، از آن زمان در بسیاری از کشور‌های جهان شناسایی شده است.

در آمریکا این نوع جهش یافته، نخستین بار در اواخر دسامبر سال ۲۰۲۰ شناسایی شد.

در آفریقای جنوبی هم نوع دیگری به نام B.۱.۳۵۱ به طور مستقل از نوع B.۱.۱.۷ ظهور کرد.

این نوع دیگر جهش یافته ویروس کووید-۱۹ در ابتدا در اوایل اکتبر سال ۲۰۲۰ شناسایی شد؛ نوع B.۱.۳۵۱ نقاط مشترکی با نوع B.۱.۱.۷ دارد.

در آمریکا، موارد ابتلای به ویروس کووید-۱۹ ناشی از این نوع جهش یافته در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ گزارش شده است.

در برزیل هم گونه‌ای به نام P.۱ ظهور کرد که اولین بار در مسافرانی که مبدا سفرشان برزیل بود، که در اوایل ژانویه در طی غربالگری معمول در یک فرودگاه در ژاپن آزمایش می‌شدند، مشخص شد.

این نوع جهش یافته از ویروس کووید-۱۹ شامل مجموعه‌ای از جهش‌های اضافی است که ممکن است بر توانایی این ویروس برای شناسایی توسط آنتی بادی‌ها تاثیر بگذارد.

این نوع نخستین بار در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ در آمریکا شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: کرونا با سیاه پوستان آمریکا چه کرد؟ جولان کرونای جهش‌یافته در ایالت‎های آمریکا

به نظر می‌رسد این انواع جهش یافته (انواع شناسایی شده در انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی) به راحتی و سریعتر از سایر انواع دیگر یا نوع قالب کنونی گسترش می‌یابند که ممکن است به افزایش موارد بیشتری از ابتلا به کووید-۱۹ منجر شود.

افزایش تعداد موارد ابتلا باعث فشار بیشتر بر منابع مراقبت‌های بهداشتی، بستری شدن در بیمارستان‌ها و احتمالا مرگ‌های بیشتر خواهد شد.

تاکنون، مطالعات نشان می‌دهد که آنتی بادی‌های تولید شده از طریق واکسیناسیون با واکسن‌های مجاز و مرسوم فعلی، این انواع را تشخیص می‌دهندغ البته این موضوع و صحت آن در حال بررسی دقیق و مطالعات بیشتری در حال انجام است.

رعایت دقیق و افزایش انطباق با استراتژی‌های سلامت عمومی، مانند واکسیناسیون، فاصله فیزیکی مناسب، استفاده از ماسک، بهداشت دست و انزوا و قرنطینه، برای محدود کردن شیوع ویروس عامل کووید-۱۹ و محافظت از سلامت عمومی ضروری است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دانشمندان در تلاشند تا در مورد این انواع بیشتر بدانند و برای درک این موارد مطالعات بیشتری لازم است.

این انواع جدید تا چه حدی گسترش پیدا کرده اند؟

تفاوت بیماری ناشی از این انواع جدید با بیماری ناشی از انواع دیگر که در حال حاضر در حال گردش هستند متفاوت است یا نه؟

چگونه این انواع جهش یافته ممکن است بر روی روش‌های درمانی موجود، ازجمله واکسن‌ها و آزمایش‎های تاثیر بگذارد؟

کارشناسان بهداشت عمومی در حال مطالعه سریع این انواع برای یادگیری بیشتر برای کنترل شیوع آنها هستند؛ آن‌ها می‌خواهند بدانند که آیا انواع مختلف:

به راحتی از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شوند؟
باعث ایجاد بیماری خفیف یا شدید در افراد می‌شود؟
با آزمایش‎های ویروسی موجود در حال حاضر شناسایی می‌شوند؟
دارو‌هایی که در حال حاضر برای معالجه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استفاده می‌شود، تاثیرگذار هستند؟
اثر بخشی واکسن‌های کووید-۱۹ را تغییر می‌دهد؟

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خبرگزاری میزان ویروس کووید ۱۹ ویروس کرونا واکسن کرونا نوع جهش یافته جهش یافته ویروس ویروس کووید ۱۹ شناسایی شد انواع دیگر انواع جدید ویروس ها واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بایرن مونیخ پیش از دو دیدار رفت و برگشت مقابل رئال مادرید در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا وارد حاشیه عجیبی شده است.

هوینس، رئیس افتخاری باشگاه، روز جمعه در مصاحبه‌ای درباره مشکلاتش با توخل او را مربی بسیار خوبی خواند اما درباره تفاوت نگرش او با مربی مدنظر او گفت:«او نگرش متفاوتی دارد. او فکر نمی‌کند که بتواند روی پیشرفت بازیکنانی مانند دیویس، پاولوویچ یا موسیالا کار کند. اگر جواب نداد باید یک بازیکن دیگر بخرید. من فکر می‌کنم باید روی بازیکنان سخت کار کنید و به آنها اعتماد‌به‌نفس بدهید.»

این مصاحبه هوینس باعث انتقادات زیادی شده است اما بازیکنان بایرن و خود توخل از صحبت درباره این موضوع خودداری کرده‌اند. توخل در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت:«من دیروز از این صحبت‌ها با خبر شدم و آنها را خواندم. قبل از بازی در این مورد صحبت کردم. من سوال شما خبرنگاران را درک می‌کنم، اما تمرکزم روی بازی سه‌شنبه است. ۱۰ روز آینده برای همه ما فوق‌العاده مهم است. هیچ زمانی برای چنین بحث‌هایی وجود ندارد. همه چیز باید در مورد رئال مادرید، اشتوتگارت و سپس رئال مادرید باشد.»

توماس مولر هم دیدگاهی مشابه توخل داشت و تصمیم گرفت پاسخ دقیقی به سوال خبرنگار ندهد. وقتی پاتریک واسرزیر، خبرنگار اسکای، نظر ستاره آلمانی را در مورد اختلاف هوینس و توخل پرسید، او گفت:«پاتریک، تو یکی از بهترین خبرنگاران ورزشی هستی. ما هیچ اهمیتی به این حواشی نمی‌دهیم. من قبلاً از اولی کان نقل قول کرده‌ام «من ذره‌ای اهمیت نمی‌دهم» می‌دانم همانطور که من سعی می‌کنم در موقعیت‌های گلزنی حضور داشته باشم، تو هم به دنبال نتیجه‌گیری و پاسخ سوالاتت هستی. درک می‌کنم.»

دیگر خبرها

  • (ویدئو) پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • ببینید | پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آشنایی با کابل نسوز
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!