Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@21:28:04 GMT

زالی: واکسیناسیون در استان تهران شروع شده

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۸۸۸۳

زالی: واکسیناسیون در استان تهران شروع شده

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار خطرناک بوده و سرعت انتقال آن بالاست،گفت: در کل در واکسیناسیون با یک تاخیر روبرو هستیم و مقداری فرایند واکسیناسیون کند پیش می‌رود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی،رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در پاسخ به این پرسش که «اکنون واکسیناسیون در استان تهران چگونه است و از کی شروع می‌شود؟»،گفت: واکسیناسیون در استان تهران مثل شهرستانهای دیگر شروع شده البته ما در کل در واکسیناسیون با یک تاخیر روبرو هستیم و مقداری فرایند واکسیناسیون کند پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در وهله اول ما فعلا همان طور بر اساس سند ملی واکسیناسیون عمل کرده و تهران نیز بر همین اساس عمل می‌کند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان داشت: فعلا به گروه‌های درمانی خدمات داده شده و بعد از آنها بر اساس سند ملی، سالمندان مستقر در خانه سالمندان و جانبازان شیمیایی واکسیناسیون می‌شوند.

زالی یادآور شد:‌اکنون در تهران علاوه بر مجموعه افراد ارائه دهنده خدمات سلامت، واکسیناسیون بخشی از سالمندان مستقر در سرای سالمندان و جانبازان شیمیایی توسط معاونت بهداشت شروع شده است.

وی درباره اینکه «مسافرت‌ها چه تاثیراتی روی وضعیت اپیدمی کرونا می‌گذارد؟»،تأکید کرد: توصیه بنده به عنوان یک کارشناس حوزه سلامت به مردم این است که واقعا سفر رفتن مخاطره آفرین است؛البته بنده هم می‌دانم مردم واقعا خسته شده‌اند و روحیه آنها بهم ریخته است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به پیامدهای منفی شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها بر روان مردم، ابراز داشت: تنش‌های ناشی از این بیماری، تلخی ناشی از بیماری، بروز مرگ و میرها و اخبار نگران کننده؛ از جمله این آسیب‌هاست.

زالی افزود: علی رغم اینکه این حق را به مردم می‌دهیم که واقعا خسته شده‌اند و نیاز به تمدد اعصاب دارند؛ مدت طولانی است که کودکان از خانه خارج نشدند و محیط های تفریحی را تجربه نکرده‌اند، اما باید به این موضوع نیز توجه لازم داشته باشیم.

وی تصریح کرد:به هر حال شاهد تغییر فرایند وضعیت روان شناختی عمومی جامعه هستیم. درصد بالایی از مردم شرایط خیلی خوبی ندارند و یک اضطراب عمومی درباره ادامه بیماری وجود دارد؛ به خصوص اینکه غیر معین بودن وضعیت کرونا در دنیا و ایران به این موضوع نیز دامن می‌زند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: شاید با توجه به اینکه سفر به عنوان یک تفنن منطقی برای تقلیل تنش‌های بشری شناخته شده است، اما بنده به عنوان یک کارشناس سلامت تاکید دارم سفرها کنار گذاشته شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به دلائل پرهیز کردن مردم به انجام سفر، متذکر شد:‌ به دلیل اینکه این ویروس جدید جهش یافته را بسیار خطرناک، پرچالش و چموش تلقی می‌کنیم و سرعت انتقال آن بالاست و نگران هستیم با حضور افراد در مناطق و شهرستانهای مختلف شاهد یک چرخشی از بروز سویه‌های جدید بین شهری باشیم که سفرها می‌تواند این را دامن بزند.

زالی خاطرنشان کرد:ضمن اینکه معمولا مقاصد سفرهای نوروزی در کشور به شکلی است که شهرهایی است که یا تازه از وضعیت قرمز بودن خارج شدند یا هنوز شرایط شکننده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه تیم درمانی و بهداشتی در این شهرستانها بشدت خسته است، گفت: بالاخره وقتی مسافران می‌آیند خدمات لازم بهداشتی و درمانی آنها لازم است توسط همین تیم خسته درمانی که اکنون کم رمق است، پاسخ داده شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: بسیاری زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی ما در شهرستانهای مقصد سفرهای نوروزی واقعا تکافوی نیازهای خودشان را هم نمی‌دهد، وای به حال اینکه بخواهد به دیگر افراد خدمات ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علیرضا زالی واکسیناسیون در تهران ویروس انگلیسی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه به دلیل الکترونیکی شدن فرایند انتخابات، تعرفه فیزیکی در هیچ شعبه‌ای وجود نخواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی شعبانی در نشست خبری که امروز در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در دور اول انتخابات از 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، نفرات منتخب پنج حوزه مشخص شد. 

وی با بیان اینکه در حوزه کرمانشاه محمد رشیدی آرای لازم را کسب کرد عنوان کرد: برای دو کرسی باقی مانده چهار نفر که بیشترین رأی را داشتند به دور دوم آمدند. برای حفظ شرایط دور اول تلاش شد همان تعداد شعب اخذ رأی آماده شود و 645 شعبه اخذ رأی شامل 100 شعبه روستایی و 545 شعبه شهری آمادگی لازم را دارند. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: براساس ابلاغ وزارت کشور در دور دوم فرایند انتخابات به صورت صد درصد الکترونیکی برگزار می‌شود؛ در دور دوم مراحل احراز هویت الکترونیکی بود اما در دور دوم بخش اخذ رأی نیز مکانیزه خواهد بود. تبلیغات این دور از انتخابات از 12 شب 13 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا 8 صبح 20 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

شعبانی گفت: در این دور از انتخابات شبکه‌های انتخاباتی در استان وجود ندارد و هر کدام از کاندیداها می‌توانند 30 دقیقه در شبکه زاگرس فیلمی برای پخش داشته باشند و سه دوره مذاکره نیز با حضور چهار نفر برگزار می‌شود. محدودیت‌های امکاناتی و تبلیغاتی دور اول در این دوره هم وجود دارد و با توجه به تشدید رقابت و ضرورت دقت، تغییراتی در عوامل اجرایی ایجاد می‌شود و با توجه به مکانیزه شدن فرایند انتخاباتی تعداد افراد کاهش می‌یابد. 

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه عنوان کرد: نماینده استاندار در کنار بخشداران انتخابات را اجرا خواهند کرد و بازرسی استان نیز نظارت خواهند داشت. داشتن یکی از پنج مدرک هویتی از جمله شناسنامه جدید، گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و کارت ملی برای اخذ رأی الزامی است.

وی با بیان اینکه بیش از 92 درصد افرادی که در دور اول شرکت داشتند از کارت ملی استفاده کردند افزود: در تمام بخش‌های شهرستان 1200 کاربر در حال بازآموزی دستگاه‌های احراز هویت و اخذ رأی هستند و در تمام بخش‌ها صندوق الکترونیکی خواهد رفت و مردم با فرایند اخذ رأی آشنا خواهند شد.

شعبانی گفت: برای هر داوطلب چهار کد تخصیص یافته و کسی که رأی می‌دهد هر کدی را که وارد کند تصویر داوطلب را خواهد دید و سپس آن را تأیید می‌کند و از طرف دیگر در این دستگاه گزینه‌ای با عنوان رأی سفید تعبیه شده است. به تمام کاندیداها اعلام شده می‌توانند در 30 درصد صندوق‌ها نماینده داشته باشند؛ یعنی هر کدام 200 نماینده پای صندوق اعزام کنند و در حال رایزنی برای افزایش این تعداد هستیم که اطمینان خاطر برای کاندیداها ایجاد شود.

شعبانی افزود: در این دستگاه‌ها حافظه وجود دارد که بدون دخالت فرد از دستگاه جدا می‌شود و بعد از پایان رای‌گیری به صورت مکانیزه تعداد آرای هر فرد را صورتجلسه می‌کند. هیچ تعرفه‌ فیزیکی به هیچ شعبه‌ای ارسال نخواهد شد اما پیش بینی شده در صورت بروز اتفاق رای‌گیری به صورت دستی ادامه یابد و در صورت نبود مشکل در ساعت بعد از رأی‌گیری نتایج اعلام می‌شود. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات از ساعت 8 صبح تا 18 روز 21 اردیبهشت ماه است، افزود: احتمال افزایش زمان برگزاری انتخابات وجود دارد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • به روز رسانی| پائز: با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا به المپیک برسیم
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود