Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:51:21 GMT

نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۱۹۳۹

نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا منادی روز شنبه در یک گفت و گوی خبری از آغاز سفرهای استانی اعضای کمیسیون در سال جدید خبر داد و افزود: دو طرح مهم رتبه بندی فرهنگیان و ساماندهی نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش نیز در سال جدید در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اولویت کمیسیون آموزش در سال جدید بررسی طرح رتبه بندی معلمان و تصویب آن برای فرهنگیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش در سال جدید سفرهای استانی دارد، افزود: این سفرها به منظور نظارت میدانی در حوزه آموزش، تحقیقات و فناوری بوده و در سال جدید از برنامه‌های کمیسیون است.

وی اضافه کرد: همچنین طرحی با عنوان «جهش تولید دانش بنیان» در کمیسیون نهایی و به صحن علنی مجلس ارائه شده که با تصویب این طرح نیز تحول بزرگی در حوزه پژوهش و شرکت‌های دانش بنیان محقق خواهد شد.

منادی با بیان اینکه طرح‌‎هایی از جمله تدریس زبان مادری و قومیت‌ها در نوبت رسیدگی در کمیسیون قرار دارد، گفت: موضوع دیگری که در کمیسیون پیگیری و سال آینده اجرایی خواهد شد، متناسب سازی حقوق اساتید دانشگاه‌ها بود که در سال ۱۴۰۰ حقوق اساتید دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم با حقوق اساتید علوم پزشکی همسان سازی می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین نظارت بر اجرای طرح آمایش آموزش عالی نیز که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد تا منجر به تعطیلی واحدهای دانشگاهی نشود.

منادی یادآوری کرد: همچنین رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس در نظر گرفته شده که اجرای آن نیز در سال آینده پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: افزایش اعتبارات حوزه آموزش عالی و افزایش اعتبارات حوزه فناوری دو اقدام دیگری است که در سال ۱۴۰۰ نظارت جدی بر عملکرد دستگاه‌ها در نحوه هزینه کردها اعمال می‌شود.

کد خبر 5176563

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا منادی وزارت آموزش و پرورش آذرشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تردد وسایل نقلیه مسافران نوروزی خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف گردشگری گرگان وزش باد نوروز تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اردبیل کمیسیون آموزش سال جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است

شهردار اصفهان گفت: کلید حل تمام مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه تقدیر از معلمان پیشکسوت شهر اصفهان اظهار کرد: در چند سال اخیر به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم آن طور که باید به آموزش و پرورش توجه نشده است و کماکان آموزش و پرورش در شرایط سختی به سر می‌برد.

وی افزود: کلید حل مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: آموزش و پرورش با این شرایط سخت و حداقلی بیشترین سطح خدمت را به جامعه ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر در کلان کشور بر دوره کوتاه مدت پنج ساله یا بلند مدت ۱۰ ساله متمرکز شویم و نسلی را برای حوزه‌های مختلف تربیت کنیم، بسیاری از مشکلات از این مسیر رفع می‌شود، گفت: این موضوع مهم مبتنی بر مطالعات و تحقیقات است و هم در عمل جواب داده است.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از رموز موفقیت و طی کردن مسیر رشد و پیشرفت در هر کشوری تمرکز بر حوزه تعلیم و تربیت است، گفت: امیدوارم در کلان نظام با رفع مشکلات اقتصادی، آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم، زیرا رفع مشکلات به جز از مسیر آموزش و پرورش ممکن نیست.

وی ادامه داد: حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، شکل‌دهی شخصیت دانش آموزان در مدرسه انجام شود.

قاسم زاده با بیان اینکه مسیر شغلی فرزندان ما در مدرسه مشخص می‌شود، افزود: اگر مبتنی بر آینده کشور و دورنمایی از آن نظام تعلیم و تربیت را طراحی کنیم، ۱۰ سال آینده کشور بیمه می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت نمادین شورای اسلامی شهر اصفهان در تقدیر از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، بیانگر گوشه‌ای از عرض ارادت و محبت جامعه به حوزه تعلیم و تربیت است و به‌طور قطع در افکار عمومی نیز انعکاس پیدا می‌کند که امیدوارم شرایط کشور را روز به روز در کنار این عزیزان بهتر کنیم.

کد خبر 750674

دیگر خبرها

  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است