Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود رمرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای ترویج سبک زندگی شهدا معرفی شهدای شاخص بسیج از سال 1389 پایه‌گذاری شده است. 

معاون فرهنگی و هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه این اقدام فرصتی برای فرهنگ‌سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت و بازخوانی سبک زندگی شهدا و پرداختن به معیار‌ها و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی است، عنوان کرد: معرفی شهدای شاخص استان در راستای آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی شهیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به شاخصه‌های انتخاب شهدای شاخص بیان کرد: مومن و انقلابی، داشتن سابقه عمل جهادی برجسته در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع)، جریان‌سازی برای نسل جوان، جوان بودن، دارای حرکت‌های امیدبخش از جمله شاخصه‌های مهم انتخاب شهدای شاخص محسوب است. 

رمرودی با بیان اینکه شهید میرزاعلی رستمخانی از فرماندهان و رزمندگان دلاور و خط شکن استان زنجان در سال‌های دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص استان در سال 1400 انتخاب شده است، ادامه داد: شهیده اکرم احدیان شهیده مدافع سلامت استان نیز به عنوان شهیده شاخص خواهر استان انتخاب شدند.  

معاون فرهنگی و هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه شهید قاسم میرحسینی قائم مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در لشکر ثارالله در دوران دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص برادر در سطح کشور معرفی شده است، اضافه کرد: شهیده شیرین روحانی‌راد شهیده مدافع سلامت به عنوان شهید شاخص خواهر در سطح کشور و شهید سید مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب‌الله به عنوان شهید شاخص جهان اسلام معرفی شدند. 

وی با بیان اینکه برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر شهدای سال، فعالیت‌های متنوع از جمله تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهدا در مکان‌های مهم و پر تردد شهر، نام‌گذاری مکان‌ها به نام شهدا انجام خواهد شد، گفت: آشنایی با سیره این شهیدان در حلقات صالحین، برگزاری یادواره‌هایی با محوریت شهدای سال، چاپ و توزیع کتب مرتبط با زندگینامه شهدا، ساخت مستند زندگینامه این شهدای والامقام، معرفی وصیت‌نامه شهدا در صفحه‌های مجازی از دیگر اقدامات در این حوزه است. 

انتهای پیام/73009/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان شهید شاخص معرفی عنوان شهید شاخص شهدای شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی