Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، کنفرانس مشترک رهبران مذاهب اسلامی و ادیان الهی روز شنبه به میزبانی حوزه علمیه جامعه عروه الوثقی در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب همزمان با اعیاد مبارکه شعبانیه و ایام ولادت منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن الحسن العسکری امام مهدی (عج) برگزار شد.

حجت الاسلام «سید جواد نقوی» رییس این مرکز دینی بزرگ شیعیان به عنوان میزبان کنفرانس ادیان الهی، عنوان مبارک این برنامه "حسین (ع) متعلق به همه" را شعار مشترک ملت‌های مظلوم جهان و حامیان صلح و رواداری در اقصی نقاط جهان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امروز ملت‌های منطقه تحت ستمگری‌ها و اقدامات غیرمنصفانه بی پایانی هستند که بانیان آن قدرت‌های استکباری از خارج و حاکمان منطقه نیز مجریان طرح‌های شیطانی این قدرت‌ها هستند.

این شخصیت مذهبی پاکستان اظهار داشت: وجود مبارک و نورانی حضرت سیدالشهدا (ع) هرگز محدود به یک مقطع زمانی، مکتب و یا محدود به کتاب‌ها نیست بلکه شخصیت ایشان و راه ایشان تا قیامت منبع الهام و راهنمای هر انسان بیدار و باوجدان است.

وی تاکید کرد: صدها نفر از دانشمندان قرون مختلف و غیرمسلمان از مسیحیت تا هندو و دیگر ادیان با تفکر عمیق بر سیرت گهربار حضرت امام حسین (ع) پی برده و اعتراف کردند که ایشان منبع اصلی استقامت، ایثار و فداکاری برای حق و مبارزه تا پای جان علیه باطل و بدی‌ها هستند.

رییس حوزه علمیه عروه الوثقی در شهر لاهور افزود: امروز نیز ملت‌ها نیاز مبرم به پیروی از مکتب صبر و استقامت حضرت امام حسین علیه السلام و استفاده از سیرت حسینی برای پیشبرد نهضت آزادی و بیداری علیه قدرت‌ها و حاکمان مستبد دور حاضر دارند.

این برنامه با سخنرانی دیگر رهبران ادیان از جمله شخصیت‌های هندو، سیک، روسای جامعه مسیحیت از مناطق مختلف پاکستان، روسای کلیساهای مطرح و همچنین علمای ارشد شیعه و اهل تسنن ادامه یافت و سخنرانان بر لزوم نگاه مشترک رهبران مذاهب برای ترویج هماهنگی و رواداری در جامعه در جهت غلبه بر چالش‌های تفرقه و سوء تفاهمات تاکید کردند.

آنان گفتند: بشریت مدیون ایثار و درس تاریخی حضرت امام حسین علیه السلام است، شخصیتی که برای دفاع از ارزش‌های انسانی، کرامت و جایگاه حق و مظلوم تا آخرین حد فداکاری و ازخودگذشتگی رفتند.

سخنرانان بر ضرورت ترویج همزیستی مسالمت آمیز در جامعه و همبستگی میان بشریت تأکید کردند و افزودند: دستیابی به این اهداف مشترک در گروی احترام به حقوق یکدیگر و تحکیم رواداری میان ادیان و مذاهب است.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی

جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی با ارسال نامه از موضع آیت‌الله جوادی آملی درباره وعده صادق قدردانی کردند که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله العزیز المتعال

محضر مبارک استاد گرانقدر و حکیم متألّه حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی (ادام الله ظله الوارف)

سلام علیکم

پیام حکیمانه، هدایتگر، قرآنی و لبریز از امید و بصیرت آن فقیه زمان‌شناس بر قلب و روح رزمندگان جبهه مقاومت و به‌ویژه دست‌اندرکان وعده صادق، اطمینان و اعتماد، هدیه نمود و دل‌های رنجور از ظلمت و ظلم ستمگران کودک‌کش صهیونیست را حیات و آرامش بخشید و همچون همیشه اندیشه و انگیزه حق‌طلبان و حقیقت‌خواهان را از شبهه و تردید خنّاسان مغرض شستشو داد و بر شور و شعور ایمانی و انقلابی مجاهدان الهی بیش از پیش افزود.

مردم سرافراز و قدرشناس و خداباور این مرز و بوم و تمامی علاقه‌مندان به قرآن و معارف الهی بویژه طلاب و فضلای متعهد حوزه‌های علمیه و دانشجویان و اساتید دل‌آگاه و بیدار دانشگاه بلکه مجامع علمی کشورهای اسلامی سال‌ها است از بیان الهی رمزگشای آن استاد عزیز بهره‌مند بوده و در حوادث واقعه، متوقّع راهنمایی‌ها و موضع‌گیری‌های آن حضرت بوده و هستند به ویژه فرزندان معنوی آن استاد گرامی بر این باورند که هدایت‌های آن حضرت همواره در تبیین متن و محتوای اسلام ناب محمدی «صلوات الله علیه و آله»  قول فصل و حکم عدل بوده و چونان آبی گوارا تشنگان معارف ولایت را مایه حیات بوده و آفاقی از معرفت وحیانی و حکمی را در برابرآنان گشوده است.

از خدای حکیم علی الاطلاق، سلامتی و عزّت روزافزون برای حضرت استاد و توفیق بهره‌مندی بیشتر از فیض حضور و وجود آن عزیز را برای همگان مسألت داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته. 

۱. جواد محدثی                  ۲. حمید پارسانیا 

۳. محمد حسین فلاح زاده      ۴. محمود لطیفی 

۵. یدالله مقدسی                    ۶. علی مدبر(اسلامی)

۷.  سیدکمال الدین عمادی         ۸. شریفی اقدم 

۹.  جعفر انواری                     ۱۰. حسین آزادی 

۱۱. محمدرضا مصطفی پور

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها