Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان یک کارشناس ورزش با بیان این که اگر قرار است به ورزش بانوان اهمیت داده شود و بانوان به سوی ورزش جلب و جذب شوند باید زیرساخت آن نیز فراهم شود، گفت: در خوزستان باید بتوانیم از استان های دیگر در بخش بانوان‌ الگوبرداری و بررسی کنیم که دلایل پیشرفت آن ها چه بوده است.

حبیبه احمدیان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: همه ما مشکلات ورزش بانوان خوزستان را می‌دانیم اما دیگر وقت صحبت از مشکلات نیست و باید برای حوزه بانوان کار انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتی است که مسئولان ورزش استان و افراد ذی‌ربط برای پیشرفت و گسترش ورزش و توسعه این پدیده سلامتی بخش و جامعه ساز در رشته ها و رده های مختلف تلاش روزافزون دارند و این که تا چه اندازه در این امر موفق بوده اند و به کدامین نتایج مطلوب دست یافته اند، بحثی است که باید جدی گرفته شود.

وی بیان کرد: بدون تردید برای رشد بیش از این ورزش استان، بانوان نیز تلاش هایی از خود به جا گذاشته اند که صد البته هرجا سخن از تاسیسات، امکانات و احداث سالن های جدید ورزش و موارد مختلف مربوط به این پدیده است، به آقایان ورزشکار اختصاص داشته است و در این زمینه جای هیچ شک و تردیدی نیست که بیشتر ورزشکاران مرد دیده شده اند تا ورزشکاران خانم. البته برای بانوان هم حق و حقوق در نظر گرفته شده که درصد آن ناچیز بوده است.

بازیکن سابق بسکتبال بانوان خوزستان گفت: به طور مثال سالن های سرپوشیده برای تمرین و مسابقات، بیشتر برای ورزش آقایان در نظر گرفته می شود و در هفته نیز تنها چند ساعتی در اختیار بانوان گذاشته می شوند و این یعنی وقتی کلنگ احداث سالنی به زمین زده و بعد ساخت آن شروع می شود، از همان اولین آجرش به نام ورزش آقایان بنا می شود. به نظر من اگر قرار است به ورزش بانوان اهمیت داده شود و بانوان به سوی ورزش جلب و جذب شوند باید زیرساخت آن نیز فراهم شود و آن هم چیزی نیست، جز اختصاص دادن چند سالن به ورزش بانوان استان خوزستان.

وی عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهند و با اتحاد و همدلی خود و همچنین با برنامه ریزی مدون و کارشناسانه افراد خبره ورزش، حرکت هایی ماندگار برای رفع معضلات و مشکلات ورزش بانوان انجام شود. همه اهالی ورزش بانوان چشم انتظار حل مشکلات بوده و هستند و امید می رود در سال 1400 ورزش بانوان استان به شکوفایی و رشد خود دست یابد. همان طور که اطلاع دارید، محدودیت‌های اعتبارات مالی، کمبود فضاهای ورزشی به ویژه در رشته‌هایی مانند قایقرانی، فوتبال، دوومیدانی، گلف و ژیمناستیک از جمله مسائل و مشکلات هیات‌های ورزشی استان است.

احمدیان بیان کرد: با توجه به این که بیش از نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند، نیاز به توجه بیشتر به ورزش بانوان و سلامی بانوان، بسیار محسوس است. البته با تلاش‌های اداره کل ورزش خوزستان تا حدودی این مشکل حل شده است. معتقدم اگر ورزش را برای بانوان امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر بدانیم و ایمان داشته باشیم که سلامت خانواده نیز مستلزم سلامتی روحی - روانی و جسمی زن خانواده است، بی‌شک در این امر خطیر مشتاقانه گام برمی‌داریم.

وی افزود: شرایط ورزش در کل کشور را می‌دانیم ولی باید بتوانیم از استان های دیگر در بخش بانوان‌ الگوبرداری و بررسی کنیم که دلایل پیشرفت آن ها چه بوده است. طی بررسی‌هایی که انجام شده شاهد هستیم که اگرچه آن‌ها از نظر مالی، مدیریتی و نیروی انسانی دچار مشکل هستند ولی برای حوزه بانوان وقت گذاشته اند و نتیجه آن را هم دیده اند. یک زمانی ما خودمان مربی به استان های دیگر اعزام می کردیم تا استان های دیگر پیشرفت کنند ولی متاسفانه اکنون شرایط به صورتی است که باید مربیان استان های دیگر به این‌جا بیایند و ما را آموزش دهند. ان‌شاءالله بتوانیم با همدلی، مشکلات را حل کنیم.

احمدیان گفت: امروز بانوان ورزشکار استان به عنوان تشکیل دهنده نیمی از جمعیت ورزشکار استان، خواستار حقوق برابر با آقایان از لحاظ امکانات و فراهم شدن شرایط تمرینی مناسب هستند. مشکل اسپانسر برای کل ورزش استان وجود دارد اما متاسفانه به علت وجود یکسری محدودیت ها خصوصا در پخش تلویزیونی مسابقات و اطلاع رسانی اخبار مربوط به ورزش بانوان، این مشکل در بخش بانوان بسیار بیشتر به چشم می خورد.

وی در پایان با بیان این که مدیران ورزش خوزستان نیز باید انتقاد پذیر باشند، ادامه داد: عدم مطالبه‌گری در خوزستان باعث شده که بانوان از حق و حقوق خود در بسیاری از موارد محروم بمانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان ورزش بانوان استان های دیگر ورزش بانوان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!

مهدی تاج درباره وضعیت این روزهای فوتبال ایران صحبت کرد.

طرفداری | مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه دیروز اعضای فدراسیون فوتبال در وزارت ورزش در مورد ناهنجاری‌های اخیر فوتبال ایران صحبت گفت:

ما مکلفیم و دنبال این هستیم که بانوان در ورزشگاه‌ها بازی‌ها را از نزدیک ببینید، اما نه به هر قیمتی. در نامه وزیر ورزش به من هم، ایشان این مسئولیت را متوجه باشگاه‌ها دانستند که البته‌ ای اف سی، فیفا و قانون هم همین را می‌گوید که باشگاه‌ها باید خودشان از هوادارانشان پذیرایی و حضانت کنند. ما هم به باشگاه‌ها نامه زدیم که اگر آمادگی لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را ندارند، این کار را نکنید.  در بازی پرسپولیس و سپاهان یک فردی بی احترامی کرد که به شدت با او برخورد شد و کمیته ارکان قضایی فدراسیون او را ۱۰ سال از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کرد.  

او ادامه داد:

اقدامی جدی در حال برنامه ریزی است، با ثبت احوال هم صحبت شده و وزارت کشور هم به دنبال عملی کردن این موضوع است که از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش بنشیند و اساسنامه آن در کانون هواداران در حال تصویب است که هر باشگاهی باید کانون هواداران داشته باشد. این اساسنامه در حال اصلاح در شورای امنیت کشور است و لیگ آینده اگر این مولفه‌ها را نداشته باشد، ما لیگ را آغاز نخواهیم کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • تاج: ورود بانوان به ورزشگاه اصلا منع نمی‌شود
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفط کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق