Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@06:47:07 GMT

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ جادوگر

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۵۸۲۹

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ جادوگر

در تعطیلات نوروزی در سلسله مطالبی می خواهیم به بررسی القاب ماندگاری بپردازیم که طرفداران فوتبال به بازیکنان و مربیان محبوب شان داده اند. در دهمین قسمت یادی کرده ایم از علی کریمی معروف به جادوگر...

دهمین قسمت القاب ماندگار فوتبال ایران به علی کریمی اختصاص دارد.

به گزارش طرفداری، یکی از علاقه مندی های هواداران فوتبال در تمامی کشورها، دادن القاب به بازیکنان و مربیان محبوب شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران هم از این دست القاب کم نداریم. در دهمین سلسله مطالب لقب های ماندگار فوتبال ایران، به لقب سلطان که از سوی هواداران فوتبال به علی کریمی نسبت داده شده است، پرداخته ایم.

از تهران تا مونیخ

علی کریمی فوتبال حرفه ‌ای خود را در سال 1375 با فتح در لیگ دسته دوم فوتبال ایران آغاز کرد و پس از 2 سال به پرسپولیس پیوست، جایی که در 3 فصل بازی موفق به 2 بار قهرمانی در لیگ و یک بار قهرمانی در جام حذفی شد و هم‌ زمان با تیم ملی، در بازی ‌های آسیایی 1998 بانکوک مدال طلا را به گردن آویخت. کریمی در سال 1380 به الاهلی دبی منتقل شد که در فصل 2002/2003 ، به عنوان «بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر فوتبال امارات» انتخاب شد و در فصل 2003/2004، عنوان «آقای ‌گل لیگ برتر فوتبال امارات» و «مرد سال فوتبال امارات» را کسب کرد. کریمی با تیم ملی ایران در جام ملت‌ های آسیا 2004 مقام سوم را کسب کرد و هم ‌زمان به عنوان آقای ‌گلی این مسابقات (مشترکاً با علاء حبیل از بحرین) دست یافت. او در همین سال (2004) جایزه «مرد سال فوتبال آسیا» را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرد. در سال 2005 (1384)، جادوگر به باشگاه بایرن مونیخ در بوندس‌ لیگای آلمان پیوست و در 2 سال حضورش در این باشگاه ضمن انجام 42 بازی رسمی، قهرمانی جام حذفی و لیگ را هرکدام یک بار تجربه کرد. او همچنین در جام جهانی 2006 با ایران حاضر بود و در جام ملت ‌های آسیا 2007 نیز بازی کرد. کریمی پس از آن به القطر در لیگ ستارگان قطر رفت و پس از یک سال به پرسپولیس در لیگ برتر برگشت که حضورش در این تیم یک سال ادامه داشت. کریمی بازی در ایران را با 1/5 فصل حضور در استیل ‌آذین ادامه داد و در نیم ‌فصل دوم 2010/2011 عضو شالکه در بوندس‌ لیگا بود که قهرمانی جام حذفی آلمان را برای بار دوم کسب کرد. علی کریمی دوباره به پرسپولیس بازگشت تا سومین دوره حضور خود را با این باشگاه تجربه کند. پس از ۲ فصل بازی، علی کریمی به باشگاه تراکتور پیوست و آخرین فصل دوران بازیگری خود را با قهرمانی در جام حذفی پایان داد.

جادوگر آسیا

زمانی که علی کریمی در الاهلی امارات بازی می کرد، هواداران فوتبال به خاطر دریبل ها و یک پا و دو پاهایش او را جادوگر مستطیل سبز نامیدند. علی کریمی 4 فصل در امارات درخشی تا توجه بایرن مونیخ را به خودش جلب کرد. علی کریمی در بایرن هم جادویش را اداوه داد و آلمانی ها نیز به جادوگر بودن هافبک سابق تیم ملی اغراق کردند. جادوگر فوتبال آسیا در سال 2004 مرد سال فوتبال آسیا شد. کریمی سال گذشته نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال شده بود که با دریافت 9 رای نتوانست این منصب را تصاحب کند. جادوگر فوتبال آسیا لقبی است که حتی بعد از خداحافظی او از میادین هم روی او ماند.

قسمت های قبلی لقب های ماندگار  فوتبال ایران

قسمت اول: آقای بخیه

قسمت دوم: معلم اخلاق

قسمت سوم: عقاب آسیا

قسمت چهارم: موشک

قسمت پنجم: رضا فاکتی

قسمت ششم: سیم خاردار

قسمت هفتم: پا طلایی

قسمت هشتم: سر طلایی

قسمت نهم: سلطان

اخبار داغ 

راز کرونای استقلالی ها برملا شد! به بهانه درگذشت ناگهانی آزاده نامداری؛ چالش خانم گزارشگر! | فیلم و گفتگو اولین فیلم از محل مرگ آزاده نامداری + عکس ها ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت لیونل مسی از فرقه قاتلین / کاریکاتور کریستیانو رونالدو خواهان بازنشستگی در رئال مادرید؛ در مادرید ام باپه و هالند را ترجیح می دهند 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتبال ایران فوتبال آسیا علی کریمی جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی


به گزارش تابناک، حسین وفایی بعد از باخت به جاد ترامپ در یک هشتم قهرمانی جهان، از محل برگزاری مسابقات جهانی کروسیبل به شدت انتقاد کرد. سالن کروسبیل در شهر شفیلد انگلستان یکی از محبوب‌ترین سالن‌های مسابقات است که اکثر اسنوکربازهای اروپایی خاطرات بسیاری در آن دارند. سال‌هاست که این سالن میزبان مسابقات قهرمانی جهان است و مردم زیادی برای تماشای مسابقات در آن سالن، تلاش می‌کنند.

وی در خصوص محل تمرین این سالن، اظهار داشت: اتاق تمرین شبیه به گاراژ است و بوی بد، تمام وقت در اطراف آن حس می‌شود. اگر از من بپرسید که سال آینده به اینجا می‌آیم یا خبر قطعا جوابم منفی خواهد بود. به کشورهای دیگر مثل چین و عربستان نگاه کنید که چطور مسابقه برگزار می‌کنند و با کروسبیل مقایسه کنید. اگر مسابقات جهانی به عربستان برود برای من بهتر و نزدیک‌تر است.

البته حسین تنها شخصی نیست که از این سالن انتقاد کرده است و رونی اُسالیوان، برترین اسطوره اسنوکر جهان نیز در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران در خصوص تغییر سالن میزبانی، گفته است که اتفاق بدی نیست و موافق است که این میزبانی در نقاط مختلف جهان انجام شود.

 

شان مورفی رتبه هشتم جهان که به خاطر ضربات صاف و چال‌کردن‌های از راه‌ دور، به جادوگر ملقب شده در جواب وفایی، عنوان کرد: اینجا یک زمین بسیار با ارزش است. برای یک بازیکن اسنوکر حرفه‌ای یک توهین به حساب می‌آید که صراحتاً از خانه ما انتقاد کند. حسین باید در مورد نحوه کار تور جهانی حرفه‌ای‌ها و روابط با فدراسیون جهانی و شرکای این پخش و مکان‌های آن و اینکه چقدر این مکان‌ها خاص هستند، آموزش ببیند.

وی ادامه داد: حسین فکر می‌کند که با انتقاد آشکار از سالن کروسبیل به رشد ورزش کمک می‌کند؟ به نظرم او هیچ کمکی به ورزش نکرده و قطعا کسی وفایی را مجبور به حضور در کروسیبل نمی‌کند. همیشه مادرم به من یاد داده که اگر حرف خوبی برای گفتن نداری چیزی نگو. حسین می‌خواهد که به این سالن باز نگردد؟خب باز نگردد، اون مجبور نیست به اینجا بیاید.

مورفی با اشاره به ارزش این سالن برای بازیکنان اسنوکر، گفت: شاید وفایی چون در بریتانیا بزرگ نشده، مانند بسیاری از بازیکنان بریتانیا از نظر عاطفی با این مسابقات مرتبط نیست. شاید این مکان مثل بقیه برای حسین خاص نباشد اما او به عنوان یک کودک ۹ ساله مانند من به اینجا نیامده که به یاد بیاورد که برای گرفتن امضا از استیو دیویس، قهرمان ۶ دوره اسنوکر، در راهروها می‌دویدم. احتمالا او چنین خاطراتی ندارد اما اینجا برای بازیکنان اسنوکر زمین بسیار با ارزشی است و حسین باید این را به خاطر داشته باشد.

وی پس از آنکه به شکل توهین آمیزی نسبت به برترین اسنوکرباز ایرانی اظهار نظر کرد، در اولین بازی پیش‌روی خود نتوانست پیروز شود و با نتیجه ۱۳-۹ مقابل استفن مگوایر، رتبه ۲۸ اسنوکر جهان نتیجه را واگذار کرد و از رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. اختلاف او و حریفی که موفق به حذف او شد، ۲۰ رتبه است.

 

دیگر خبرها

  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • شمسایی، قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا را به خانواده «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت تقدیم کرد + فیلم
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • گل اول فوتسال ایران به تایلند +فیلم
  • گل مهدی کریمی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-1 ایران)
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است