Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@00:43:39 GMT

۱۰۷ فرد مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۵۹۶۳

۱۰۷ فرد مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند

ابراهیم سلمانی روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۷۴ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۶ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شد، ادامه داد: تاکنون این نوع ویروس در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، تفت و خاتم شناسایی و به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسول خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های چرخش کرونای جهش یافته در بین مردم به خاطر دید و بازدیدهای نوروزی و سفرهای غیرضروری به خصوص در تعطیلات است، باید مردم برای پیشگیری از آن از سفر و حضور در جمع های خانوادگی پرهیز کنند.

به گفته سلمانی، برای قطع زنجیره انتقال این ویروس در استان باید شهروندان و مسافران از برگزاری هرگونه دورهمی و انجام سفرهای غیر ضروری که سبب چرخش ویروس کروناست به جد خودداری کنند.

ستاد استانی پیشگیری مقابله با کرونا یزد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شهرهای استان یزد از منظر بیماری به نقطه نسبتا خوبی رسید، گرچه این وضعیت بسیار شکننده بود و هر آن امکان اوج‌گیری بیماری به خصوص ویروس جهش یافته کرونا وجود دارد.

در بخشی از اطلاعیه از همراهی، همدلی، همکاری و عنایت آحاد مردم تشکر شد که بار دیگر مسوولان و خادمان خود را در عرصه مدیریت بیماری کووید ۱۹ تنها نگذاشتند.

هر سال با آغاز بهار طبیعت، ایرانیان با برپایی آداب و رسوم و تکریم شعایر دینی و اخلاقی به استقبال نوروز می رفتند،اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و مخاطره آن بر سلامت شهروندان، این رویداد زیبا و بزرگ با چالش جدی مواجه شد. 

کارشناسان همچنان توصیه می کنند، مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد و  در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده  و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

شایع ترین علایم بیماری کووید ۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره‌های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می‌کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می‌شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید ۱۹ فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می‌دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی‌کند، بگیرید.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا یزد سفر نرویم نوروز کرونای انگلیسی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا یزد کرونا ویروس کرونا یزد سفر نرویم نوروز کرونای انگلیسی اخبار کنکور ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید

آفتاب‌‌نیوز :

این آزمایش را می‌توان در کمتر از ۳ دقیقه پس از گرفتن سواب پوست انجام داد. این سواب تغییرات در ترکیب شیمیایی سبوم که توسط پوست تولید شده و با پارکینسون مرتبط است را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته پزشکان، در حال حاضر هیچ آزمایش قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد و متخصصان به علائم، سابقه پزشکی، نتایج یک معاینه فیزیکی طولانی و در برخی موارد، اسکن مغز برای تشخیص این بیماری رجوع می‌کنند.

مونتی سیلوردیل (Monty Silverdale) متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه منچستر در بریتانیا و پژوهشگر این مطالعات می‌گوید: این آزمایش پتانسیل بهبود گسترده تشخیص و مدیریت افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را دارد. آزمایش جدید بر اساس سیستم غدد درون ریز کار می‌کند که پوست را مرطوب نگه می‌دارند. محققان متوجه شدند که چگونه ترکیب شیمیایی سبوم در یک فرد پس از وجود بیماری پارکینسون تغییر می‌کند.

سیلوردیل اضافه می‌کند: اکنون ما آزمایشی بر اساس آن تغییر در نشانگر‌های زیستی داریم. سواب‌های گرفته شده در یک کلینیک به آزمایشگاه فرستاده شده و در آنجا تحت آنالیز طیف سنجی جرمی قرار می‌گیرند تا ترکیب مولکولی آن‌ها بررسی شوند. برای اهداف مطالعه حاضر، نمونه‌هایی از ۷۹ فرد مبتلا به پارکینسون با نمونه‌هایی از ۷۱ فرد بدون این بیماری مقایسه شد.

دپانجان سارکار (Depanjan Sarkar) شیمیدان دانشگاه منچستر و یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: وقتی این آزمایش را انجام می‌دهیم، بیش از ۴ هزار ترکیب منحصر به فرد پیدا می‌کنیم که ۵۰۰ مورد از آن‌ها بین افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در مقایسه با سایر شرکت کنندگان کنترل متفاوت است.

به گفته محققان، اینکه این آزمایش غیر تهاجمی و از نظر تولید نتایج سریع است، نشانه مثبتی تلقی می‌شود، اگرچه دانشمندان هنوز باید نشان دهند که می‌توانند این روش را مقیاس پذیر کرده و آن را خارج از شرایط آزمایشگاهی امتحان کنند.

علاوه بر این، محققان می‌گویند:بیماری‌ها و شرایط دیگر را می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل سبوم تشخیص داد، اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا شروع پارکینسون باید این تغییرات را در مایع ترشح شده در بدن تولید و ایجاد کند.

پارکینسون در حال حاضر سریعترین بیماری عصبی در حال رشد است و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که دانشمندان سخت در تلاش برای یافتن درمانی برای آن هستند، راه‌هایی برای کاهش سرعت و مدیریت آن وجود دارد و اینجاست که تشخیص زودهنگام می‌تواند بسیار مهم باشد.

منبع: سیناپرس

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود