Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد ‌از وضعیت شهرسازی در خراسان جنوبی گفت:‌ آدم خجالت می‌کشد این نوع شهرسازی را می‌بیند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار نوروزی با مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مستعضفان در خراسان جنوبی ضمن تبریک سال جدید و فرارسیدن میلاد حضرت مهدی (عج)، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی با وجود جمعیت پایین، اما راه‌های مواصلاتی زیادی دارد، و با عقب‌ماندگی‌هایی رو‌به‌رو‌ست، راه مواصلاتی بیرجند ـ قاین باید خیلی زودتر از اینها به سرانجام می رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: راه‌های ترانزیتی که در خراسان جنوبی وجود دارد، باید مورد توجه مسئولین وزارتخانه قرار گیرد، چندی پیش که تصادفی در یکی از این مسیرها صورت گرفته بود، می گفتند این راه روستایی است اما استفاده ترانزیتی می شود؛ خیلی از پروژه ها در استان نسبت به سایر استان ها عقب مانده است که با توجه به جدیتی که در شما(مدیرکل راه و شهرسازی استان) وجود دارد باید به صورت مستند و مستدل از مقامات بالایی مطالبه کنید.

عبادی یادآور شد: در این 8 سال اخیر مسکن آسیب های فراوانی دید و برای مردم مشکلات زیادی ایجاد شد، آن وزیری هم که بعد از 6 سال از وزارت خانه می رود می‌گوید من افتخار می‌کنم که یک مسکن هم نساختم، نتیجه‌اش همین می شود، پس آن وزارت خانه برای چه بود؟

وی در ادامه افزود: مسکن به معنی جایی است که انسان در آنجا سکون پیدا می‌کند و پس از درگیری های که یک انسان در جامعه و کارش وجود دارد، روان و اعصابش را در خانه آرامش می دهد، اما در شهر بیرجند برخی از ساختمان سازی باعث برهم ریختن آرامش مردم شده است و دلیل آن این است که وسط کوچه ها و بین خانه ها یک یا دو طبقه؛ برج می سازند، برج ساختن ایرادی ندارد، اما بالای خانه مردم که نمی شود.

مصوبه مجاز درباره اختصاص قیر برای راه های روستاییبارندگی های اخیر هیچ آسیبی به راه های خورستان نزداستقبال از همه ظرفیت هایی که دل به توسعه خراسان جنوبی دارند/ پروژه راه آهن و راه ها را با جدیت دنبال می‌کنیم

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: بخش عظیمی از شهر بیرجند بعد از انقلاب ساخته شده است، باید بخشی از شهر برای برج سازی پیش بینی می شد و بخشی برای خانه های یک طبقه، کسی نیست برای این خلاف های صورت گرفته مسئولیت قبول کند، وقتی هم فردی سازنده خلاف قانون عمل می‌کند شهرداری پولش را می‌گیرد، هنگامی هم که زلزله صورت گیرد، باعث خسارت زدن به همه می شود.

عبادی ادامه داد: با این شیوه ساخت و ساز وقتی تصویر هوایی بیرجند را نشان می‌دهد آدم خجالت می کشد این نوع شهرسازی را می بیند، برخی ساختمان های بلندی که بنا می‌شود، باعث ضرر خانه های بقیه شده، از طرفی آرامش اعضای خانه را از بین برده و بر خانه ها اشراف پیدا می‌کنند.

وی افزود: در تهران در شهرکی زندگی می‌کردیم به نام شهرک امیرالمومنین(علیه السلام)، با وجودی که برج سازی شده بود، اما حفاظ، نور و فرهنگ مسلمانی بسیار رعایت شده بود.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه افزود: اگر می خواهند برج بسازند، با یک شیوه مشخص و در یک مکان مشخص ساخته شود، نه اینکه امروز حرف اول و آخر هر خلافی را پول می زند، هر کس پول داشته باشد می‌تواند هر کاری بکند این که نشد شهرسازی، صدای هیچکس هم به هیچ جا نمی رسد چرا که پول ندارند، بی تفاوتی نسبت به درد مردم درست نیست.

عبادی اظهار کرد: چرا هنگامی که شهرسازی انجام می شود، دقت نمی شود و کوچه ها را به نحوی می سازند که حتی مردم برای امور و مرور دچار مشکل می شوند، شهرداری با کمیسیون هایی که تشکیل می دهد، جلوی جرم و خلاف را نمی گیرد، بلکه با اشکال مختلف کار هموار می کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: در زمان مدیریت سابق بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی بارها تذکراتی داده شد، چرا اطلاع رسانی هایی درستی صورت نمی گیرد و باعث تبلیغات سوء می شوند، که مدیران استانی مشکل را در مقامات بالادستی می دانستند، اما در سال اخیر، با حضور آقای فتاح در بنیاد مستضعفان، آقای بختیاری در کمیته امداد و آقای مخبر در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بخش عظیمی از باری که بر روی قشر کم درآمد تحمیل شده بود را به دوش گرفتند و وارد میدان خدمت رسانی شدند و به یاری مردم شتافتند.

وی در ادامه افزود: البته کمک رسانی بسیج و گروه های مردمی به اقشار آسیب پذیر جامعه در نوع خود بسیار شایسته بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه مدیران استانی(دستگاه های یاد شده) همواره باید اطلاع رسانی های اقدامات صورت گرفته خود را به مردم را داشته باشند، خاطر نشان کرد: خدا به مسئولین توفیقی داده که در این مقطع که کار اقتصادی، جهاد و فرهنگ است، مشکل مردم را حل کنند.

انتهای پیام/253/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی خانه ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر

در شب شهادت امام ششم شیعیان، مراسم عزاداری با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار شد.

سخنرانی، حرکت هیئات مذهبی و مداحی از جمله برنامه‌های اجرا شده در مراسم شهادت امام صادق (ع) بود.

در ادامه بیننده تصاویری از عزاداری مردم باشید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد