Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، واترپلوی ایران پس از کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی پس از ۴۴ سال امید زیادی به رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو در سال ۹۹ داشت اما «کرونا» امید واترپلویست‌های جوان ایران را نا امید کرد. با شیوع ویروس کرونا مسابقات انتخابی المپیک توکیو در آسیا لغو شد تا شاگردان با انگیزه «الکساندر چیریچ» امیدشان برای تاریخ سازی دوباره و حضور در المپیک را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* سال ۹۹ عجیب بود
سهیل رستمیان، ملی‌پوش واترپلوی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سالی که گذشت گفت: سال ۹۹ از نظر ورزشی، روابط اجتماعی و زندگی روزمره سال عجیبی بود. هر روز خود را با ماسک و الکل شروع می‌کردیم و تا انتهای شب نگران بودیم که به ویروس کرونا مبتلا نشویم و از این ویروس منحوس جان سالم به در ببریم. استخرها حدود یک سال تعطیل بود و نتوانستیم تمرینات خود را به خوبی انجام دهیم به همین دلیل از نظر بدنی آماده نبودیم. معمولاً در پارک و خانه ورزش می‌کردیم.

* ورزش در کرونا تجربه جدیدی بود
ملی پوش واترپلو ادامه داد: ورزش در کرونا تجربه خوب و جدیدی بود. ورزش در خانه و ورزش آنلاین باعث شد ورزشکاران حرفه‌ای در خانه ورزش کنند. تجربه بدی هم نبود و با تکنولوژی و مدل تمرینی مختلف آشنا شدیم. دانشم را زمینه ورزش در خانه افزایش دادم. باید با شرایط کنار بیاییم، انسان‌ها به شرایط عادت می‌کنند و خود را وقف می‌دهند. تقریباً به شرایط عادت کرده‌ایم.

* کرونا تاثیر بسیاری بر سیستم تنفسی‌ام گذاشت
رستمیان درباره ابتلا به کرونا گفت: اردیبهشت ماه به ویروس کرونا مبتلا شدم. اوایل هنوز اثبات نشده بود که از بین رفتن حس بویایی و چشایی یکی از علایم کرونا می‌باشد به همین دلیل نیز احساس کردم به سرماخوردگی ساده مبتلا شده‌ام اما در خانه قرنطینه شدم و شرایط سختی بود، توانستم ویروس را شکست بدهم. تا یک ماه بسیار بر روی سیستم تنفسی هم تاثیر گذار بود و هنگام ورزش نیاز زیادی به اکسیژن داشتم.


وی اظهار داشت: سال ۹۹ سال پرخاطره و تجربه‌ای از نظر ورزشی نبود چرا که استخرها تعطیل و مسابقات لغو شد. اما خوشبختانه پرونده لیگ ۹۸ به دلیل ناتمام بودن بسته شد و پرسپولیس به عنوان تیم صدر نشین در مردادماه به عنوان قهرمان معرفی شد. همچنین لیگ سال ۹۹ نیز به صورت فشرده و ظرف یک هفته برگزار شد که توانستیم به همراه تیم دانشگاه آزاد عنوان قهرمانی را کسب کنیم و این شیرین‌ترین اتفاق ورزشی در سال گذشته بود.

* لغو مسابقات انتخابی المپیک خبر تلخ سال بود
ملی پوش واترپلو افزود: خبر تلخ سال ۹۹ نیز لغو مسابقات انتخابی المپیک قزاقستان بودف در واقع حق خوری بود که قزاقستان به تیم ایران اعمال کرد. قزاقستان کرسی‌های بین المللی بهتر و قوی‌تری در فینا (فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو) داشت به همین دلیل به عنوان نماینده آسیا در بازی‌های المپیک معرفی شد. این یکی از تلخ‌ترین اتفاقات کل ورزشی هم بود.

* سال ۹۹ یعنی امید به آینده و جنگیدن برای سلامتی
وی افزود: شیرین‌ترین تجربه زندگی‌ام نیز این بود که با توجه به تعطیلی استخرها و نبود تمرین و برگزار نشدن اردوهای ملی در مباحث علمی و افزایش دانش خود گام‌هایی برداشتم. کارشناس ارشد صنایع، بهینه سازی سیستم‌ها هستم و روی بحث طراحی سال گذشته اقداماتی انجام دادم. مهر ماه توانستم طراحی یکی از سایت‌های شرکت‌های بزرگ کشور را انجام و ارائه دهم که خیلی خوشحال شدم و این شیرین‌ترین اتفاق زندگیم بود. سال ۹۹ را در یک جمله اگر بخواهم خلاصه کنم امید به آینده و جنگیدن برای سلامتی است.

وی درباره لیگ برتر نیز گفت: شرایط بسیار عجیب و غریب بود، ظرف مدت یک هفته تیم‌ها قرنطینه و مسابقات به صورت مداوم و پیوسته انجام شد. تجربه جالبی بود، در یک هفته دو بار تست PCR دادیم که خوشبختانه تست تمامی بازیکنان منفی شد. توانستیم با توجه به تعطیلی استخرها و مدت زمان کمِ تمرینی قهرمان شویم.

وی گفت: آرزویم این است که کرونا هرچه سریع‌تر سایه‌اش را از روی مردم جهان به ویژه ایران بردارد، واکسیناسیون بر روی تمامی مردم انجام شود و این بیماری منحوس از بین برود. همچنین امیدوارم اقتصاد ایران جان دوباره‌ای بگیرد، مردم در رفاه و آسایش زندگی کنند و شادی را بیشتر در مردم ببینیم.

* به دنیا آمده‌ایم تا با مشکلات و سختی‌ها دست و پنجه نرم کنیم
رستمیان در پایان گفت: با توجه به کرونا مسافرت نمی‌رویم بهتر است در منزل بمانیم این به نفع خودمان، خانواده مان و مردم است. بیشتر سعی می‌کنم به کوه بروم و بتوانم دانش خود را در زمینه‌های مختلف و ورزش افزایش دهم. در حدی نیستم که بخواهم به مردم توصیه و پیامی بدهم، به عنوان عضو کوچکی از جامعه می‌خواهم به مردم بگویم به دنیا آمده‌ایم تا با مشکلات و سختی‌ها دست و پنجه نرم کنیم و آن را شکست دهیم. همه باید یک هدف را برای خود تعیین و برای رسیدن به آن تلاش کنیم. فقط به هدف تمرکز نکنیم بلکه در مسیر رسیدن به هدف هم لذت ببریم.

کد خبر 5165883 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: واترپلو فدراسیون شنا شیرجه واترپلو تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتبال سوریه لیگ برتر بسکتبال تیم ملی والیبال ایران کشتی فرنگی فرهاد مجیدی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال تراکتور کشتی آزاد دراگان اسکوچیچ شهرداری گرگان باشگاه پرسپولیس انتخابی المپیک سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان بلامنازع این روزهای کشتی فرنگی جهان که چندی پیش با رای مردم، عنوان مرد سال ورزش کشور را از آن خود کرده بود، اين روزها با جديت تمام خود را براى المپيک ۲۰۲۴ پاریس آماده می کند.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۳ در سنگین وزن در گفتگو با "ورزش سه" با معرفى خود گفت: "امین میرزازاده متولد ۱۳۷۶ در شهرستان گتوند از استان خوزستان و خادم ملت ایران در ورزش اول کشور هستم. کشتی را در زادگاهم و از سن ۱۴ سالگی  زیر نظر سینا طالب وند و یوسف محمدی شروع کردم. پس از مدتی که روی تشک قدم گذاشتم و علاقه مند به کشتی شدم ، خانواده و دوستانم مشوق من شدند تا بتوانم مسیر سخت و شیرینی را طی کنم و  امروز به عنوان سربازی برای ورزش کشور در خدمت شما باشم."

او در بخش ديگرى از صحبت هايش مى گويد: "خوزستان مهد کشتی فرنگی است و بچه های استان به خصوص همتباران لر و بختیاری به دلیل داشتن قدرت بدنی ذاتی و فیزیک مناسب می توانند به قهرمانان بزرگی در دنیا تبدیل شوند به شرطی که بستر مناسبی برای شناسایی، معرفی و رشد آن ها فراهم شود. اگر روزی مسئولیتی در کشتی استان یا کشور داشته باشم قطعا در گام اول روی دانش و توان مربیان پایه و مناطق مختلف سرمایه گذاری می کردم البته به گونه ای که دغدغه ای جز آموزش کشتی نداشته باشند."

امين ميرزازاده با اشاره به قهرمانان و استعدادهاى آن منطقه مى گويد: "قبل از من چند چهره نامدار از جمله مرحوم علی یوسفی کیا و غلامرضا صالوند در شهر گتوند برای کشتی این شهر افتخار آفرینی کرده بودند. مردم ایران ورزش و ورزشکاران را دوست دارند اما برخی مسائل  از جمله اخلاق نیکو، متانت، مردم داری و بالابردن پرچم کشور در میدان های بزرگ باعث می شود که تعدادی از قهرمانان ورزشی به محبوبیت عمومی برسند و مردم آن ها را ویژه دوست داشته باشند."

قهرمان سنگين وزن كشتى فرنگى جهان در خصوص انتخابش به عنوان مرد سال ورزش كشور گفت: "عنوان مرد سال ورزش ایران از آن جهت برایم ارزشمند بود که این عنوان را از رای و نظر مردم به دست آوردم. مردمی که ما هر چه داریم و هر آن چه تلاش می کنیم برای خوشحالی دل آن هاست. قبل از هر مسابقه ای به مقام شهدای گمنامی که در فدراسیون کشتی آرمیده اند، ادای احترام می کنم و از آن ها مدد می خواهم ضمن این که ارادت خاصی به شهید زادگاهم گتوند، شهید مدافع حرم محمد تاج بخت دارم و معتقدم که قهرمانان واقعی کشور همین شهدا هستند."

ميرزازاده درباره برنامه هاى آينده اش هم عنوان كرد: "تا لیسانس تربیت بدنی درس خوانده ام و قصد دارم در کنار ورزش آن را ادامه بدهم، هر چند الان به شدت درگیر ورزش قهرمانی هستم و با دعای خیر مردم به خوشرنگ ترین مدال المپیک فکر می کنم اما در پستوی ذهنم و در آینده قصد دارم روی کشتی فرنگی زادگاهم و دیگر نقاط خوزستان سرمایه گذاری کنم."

در پايان از امين ميرزازاده پرسيديم با شنیدن این کلمات، یاد چه می افتد؟

بهمن علادین: اسطوره موسیقی قوم بزرگ لر
قیصر امین پور: استاد تمام
خوزستان: دیار مردمان خونگرم
شاهنامه: روایت پهلوانان ایران زمین
ورزش سه: همراه همیشگی جامعه ورزش
رویای تان در موضوع انشا زمان مدرسه: خلبانی

حرف آخر: ممنون از شما بابت این گفت و گوی صمیمانه و تشکر از خانواده ام، مربیانم، دوستانم، مردم عزیز شهرم، استانم، همتبارانم و ملت بزرگ ایران و هموطنانم در سراسر دنیا که دعایشان و محبت شان تاکنون همراه من بوده و از آن ها می خواهم که باز هم من و دیگر ورزشکاران ملی شان را دعا کنند که در میادین بزرگ پیش رو از جمله المپیک سربلند باشیم و بتوانیم پرچم پرافتخار میهن مان را برافراشته تر نگه داریم.

هوشنگ نوبخت

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند