Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شیرینی‌هایی که می‌توانیم برای عید درست کنیم شیرینی مشهدی است. کمی زمان‌بر است، اما نتیجه نهایی آن لذت‌بخش است.

مواد لازم برای تهیه شیرینی مشهدی:

کره یا روغن جامد: ۱۰۰ گرم
پودر قند: نصف پیمانه
وانیل: ۱/۲ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
شهد یا عسل: ۱ قاشق مربا خوری
شیر یا آب ولرم: یک قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: ۱ قاشق غذا خوری
آرد: ۱ و نیم پیمانه

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از فوت و فن‌های ته چین گوشت و بادمجان و پیراشکی عربی مخصوص تا شیرینی قندی قزوینی با فر و بدون فر + تصاویر

مواد لازم برای تزیین:

شکلات شیری و کاکائویی ذوب شده: به مقدار لازم
مارمالاد و ژله مغزی: به مقدار لازم
پودر پسته: به میزان دلخواه
پودر نارگیل: به میزان دلخواه

طرز تهیه و دستور پخت شیرینی مشهدی:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا کره یا روغن جامد را آب می‌کنیم البته نه اینکه گرم باشند؛ و به همراه پودر قند و وانیل به مدت ۲ دقیقه با هم‌زن هم می‌زنیم تا کرم رنگ شود.

۲. بعد یک عدد زرده تخم مرغ را هم به آن اضافه می‌کنیم و دو دقیقه دیگر هم با هم‌زن هم می‌زنیم. سپس یک قاشق عسل یا شهد را به همراه آب یا شیر ولرم به بقیه مخلوط اضافه می‌کنیم و مقداری دیگر هم می‌زنیم و بعد پودر کاکائو را اضافه و با هم‌زن هم می‌زنیم. در آخر هم آرد را کم کم اضافه کرده و با قاشق هم بزنید تا خمیر در ظرف جمع شود.

۳. خمیر احتیاج به ورز دادن ندارد و اگر زیاد هم بزنید به روغن میفتد که مناسب نیست. خمیر آماده شده را داخل نایلون گذاشته و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید. بعد از نیم ساعت خمیر آماده شده را در داخل نایلون به ضخامت نیم سانت پهن و صاف کنید تا کاملا تمام قسمت‌های آن یکدست شود.

۴. بعد با قالب‌های مختلف یا گرد آن‌ها را قالب بزنید. کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و شیرینی‌ها را با کمی فاصله می‌چینیم. وسط نصف شیرینی‌های قالب زده را هم با پشت سر ماسوله گرد خالی می‌کنیم. شیرینی‌ها را با دمای فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه می‌پزیم و پس از سرد شدن شکلات شیری و کاکایویی را به صورت جداگانه به روش بن ماری ذوب کنید و با ماسوله روی شیرینی‌هایی که وسطشان خالی شده تزیین می‌کنیم و به همین ترتیب هر تعدادی که دوست دارید با شکلات، بادام، پودر پسته و پودر نارگیل تزیین کنید.

۵. وسط شیرینی‌های ساده و خالی نشده مقداری مارمالاد یا ژله مغزی می‌ریزیم. شیرینی‌های ساده را در زیر و شیرینی حفره‌دار تزیین‌شده را روی قسمت زیری قرار دهید تا شیرینی‌ها جفت شوند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش شیرینی پزی شیرینی مشهدی شیرینی مشهدی هم می زنیم شیرینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ افسرکشیک سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:  طي تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت ۱:۳٠ دقيقه بامداد جمعه ۷ ارديبهشت ماه از آتش سوزي مغازه شيريني فروشي واقع در خیابان شهدای قزوين خبر داده شد، که بلافاصله ستادفرماندهی این سازمان ۱ اکيپ اطفاء حريق از ايستگاه ۳مولوی اين سازمان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسيده و آتش نشانان مشاهده کردند، حریق از تابلوی مغازه شروع ودرحال سرایت به داخل مغازه بود که دود غليظي در حال خروج است.

معروفی افزود : آتش نشانان با سرعت عمل با ورود به داخل مغازه و شناسايي کانون حريق نسبت به خاموش کردن آتش با کمترين خسارت ممکن و تخليه دود از مغازه اقدام کرده و محل حادثه را ايمن سازي کردند.

وي گفت : علت بروز آتش سوزي از سوي کارشناسان علل حريق سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در دست بررسي است.

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • فیلم|کهن‌کسوت مشهدی از آداب زورخانه می‌گوید
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • کامبک به یادماندنی منچستریونایتد مقابل تاتنهام با گل های رونالدو و رونی (لیگ برتر انگلیس - 2009/4/25) / فیلم