Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حملات نژادپرستانه علیه آسیایی تبار‌ها در انگلیس 300 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه تلویزیونی راشاتودی در گزارشی از افزایش 300 درصدی حملات نژادپرستانه علیه آسیایی تبار‌ها در انگلیس خبر داد.
نژادپرستی علیه آسیایی تبار‌ها طی ماه‌های اخیر در سراسر انگلیس با افزایش قابل توجهی همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موجی از حملات خشونت آمیز علیه آن‌ها به ویژه آسیایی تبار‌های سالمند در جریان است و ما شاهد تیراندازی وحشتناک در آتلانتا در آمریکا هم بودیم. این رویداد‌ها سبب شده است این موضوع بیش از پیش در کانون توجهات قرار گیرد. اما موضوع خشونت علیه آسیایی تبار‌ها همچنین در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگتر در انگلیس هم می‌باشد.
بر اساس آمار‌های منتشره، حملات علیه آسیایی تبار‌ها از زمان آغاز شیوع همه گیری کرونا با افزایش 300 درصدی همراه شده است. اکنون افراد بیشتری تمایل دارند درباره این موضوع صحبت کنند.
یک خانم آسیایی تبار در سخنانی گفت: احساس می‌کنم نژادپرستی علیه آسیایی تبار‌ها مدتهاست که به یک موضوع عادی تبدیل شده است، برای مثال در مدارس بسیار آسان است که بخواهید اظهارات نژادپرستانه علیه آسیایی تبار‌ها بر زبان بیاورید و همه می‌خندند.
-خبرنگار: آن‌ها چه چیز‌هایی می‌گویند؟
-خانم آسیایی تبار: چشم باریک چیز‌هایی از این دست.
-خبرنگار: آن‌ها با صدای بلند این الفاظ را می‌گویند؟
-خانم آسیایی تبار: اگر شما بیش از اندازه به این مسائل اهمیت دهید بیشتر شما را مورد توهین قرار می‌دهند. پس بهتر است که به این مسائل توجهی نشان ندهیم.
-خبرنگار: بسیار شرم آور است. بسیار ناراحت کننده است. چیز‌هایی که می‌گویید ناراحت کننده است. آیا گاهی اوقات شما از سخنان مردم به اندازه‌ای منزجر می‌شوید که ...
-خانم آسیایی تبار: به معنای واقعی کلمه به یک دیوار بتنی برخورد می‌کنید. گاهی اوقات تلاش می‌کنید هر چه می‌توانید به آن‌ها بگویید، اما اگر آن‌ها گوش شنوایی نداشته باشند نمی‌توانید آن‌ها را در ارتباط با رویکرد‌های خود متقاعد کنید و فقط خشمگین می‌شوید.
-خانم آسیایی تبار: به سبب شیوع کووید 19 برخی از مردم در مترو می‌گویند شما آسیایی هستید و شما این ویروس را به اینجا آورده اید.
-خانم آسیایی تبار: یک بار وقتی که در دانشگاه بودم و یک فرد دوچرخه سوار آمد و بر سرم داد کشید.
-خانم آسیایی تبار: شاید برخی از افراد فکر می‌کنند که این ویروس از چین آمده است، اما همه در چین هم تحت تأثیر این موضوع قرار دارند. برای همین، فکر نمی‌کنم این تقصیر ما باشد.
-آقای آسیایی تبار: دوستی دارم که یک سال پیش این اطراف کار می‌کرد، اما دیگر به اینجا نمی‌آید. فردی نزد دوستم آمد و یک بستنی را بر روی صورتش پرت کرد و سخنان نامناسبی را به او گفت.
-خبرنگار: آن‌ها چه گفتند؟ شما می‌توانید بگویید ما این بخش را حذف خواهیم کرد.
-آقای آسیایی تبار: چیزی شبیه به این که آسیاییه.
-خبرنگار: شما گفتید که آن‌ها یک بستنی را به سوی صورتش پرت کردند. آیا چیز‌هایی شبیه به این را زیاد شنیده اید؟ آیا این موضوع سبب شده است احساس کنید در لندن یا در انگلیس بیش از پیش آسیب پذیر شده اید با توجه به آنچه که در آمریکا روی داده است؟
-آقای آسیایی تبار: صادقانه بگویم البته که چنین احساسی دارم. زمانی که به ویژه در شب تنها راه می‌روم، کمی نگرانم.
-خانم آسیایی تبار: گاهی اوقات هم کلاسی‌های من در فضای مجازی مطالب تنفر آمیز ضد آسیایی برایم ارسال می‌کنند. آن‌ها مخالف این کار‌ها هستند، اما این‌ها دقیقا همین افراد هستند که این کار‌ها را انجام می‌دهند و به شدت تهاجمی هستند.
-خبرنگار: بسیار جالب است که این سخنان را می‌گویید. شما می‌گویید آن‌ها این کار را در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهند، اما زمانی که رو در رو می‌شوند چنین کاری انجام نمی‌دهند.
-خانم آسیایی تبار: بله درست است.
-خانم آسیایی تبار: من قطعا نژادپرستی را در سراسر زندگی ام تجربه کرده ام. فکر می‌کنم مهم است که با این افراد گفتگو شود تا سبب افزایش آگاهی شویم و این چیزی است که فکر می‌کنم شمار زیادی از آسیایی‌ها همواره با آن مواجهند و ما فقط از کنار آن‌ها می‌گذریم. فکر می‌کنم بسیار خوب است که آن‌ها اکنون می‌خواهند درباره این موضوع گفتگو کنند. فکر می‌کنم اتفاقی که در آمریکا در حال روی دادن است و حتی اتفاقاتی که در انگلیس در حال رخ دادن است می‌بینید که این موارد 300 درصد افزایش داشته است و این ترسناک است و سبب می‌شود زمانی که می‌خواهم به جایی بروم دوبار فکر کنم.
-خبرنگار: آیا این موضوع سبب عصبانی شدن شما می‌شود، زیرا شما می‌دانید که ما جنبش بی ال ام را داریم و آن‌ها یک سری اقدامات را انجام می‌دهند و به نظر می‌رسد این اتفاقی است که مدت زمان زیادی است که در حال روی دادن است، اما کسی درباره آن حرفی نمی‌زند؟
-خانم آسیایی تبار: بله. فکر می‌کنم این گونه است و رسانه‌های اصلی و مهم هم این موضوع را پوشش نمی‌دهند و این موضوع را به گونه‌ای دیگر جلوه می‌دهند و نام دیگری بر آن می‌گذارند. بله این بخشی از خشم ماست. این که درباره این موضوع در رسانه‌های مهم حرفی زده نشده است. تعداد زیادی از افراد احساس نمی‌کنند که این نژادپرستی است و آن‌ها از کنار این موضوع می‌گذرند و آن‌ها می‌گویند این در واقع نژادپرستی نیست. اما ما نمی‌توانیم از کنار این‌ها بگذریم، اما این موضوع با گذشت زمان تشدید می‌شود. به همین دلیل این روند بسیار ناامید کننده است.
-خانم آسیایی تبار: از آنجایی که من در بخش مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنم، مواردی وجود داشته است که بر اساس آن بیماران تمایل ندارند به سبب ارتباطی که با ویروس ووهان وجود دارد توسط پزشکان آسیایی تحت درمان قرار بگیرند.
-خانم آسیایی تبار: این تنها یک اسم است همانند چینگ چونگ. چیزی شبیه به این. برای همین همه این‌ها چینی‌ها نیستند. اما با شیوع ویروس کرونا این روند تشدید شد. به نظر من، این روند همواره وجود داشته است؛ و از نظر من، باید هر روز در زندگی ام مراقب باشم.
-خبرنگار: آیا فکر می‌کنید این خوب است که افراد اکنون این موضوع را به عنوان یک معضل مد نظر قرار می‌دهند؛ و این که جامعه آسیایی تبار‌ها اکنون درباره این موضوع صحبت می‌کنند؟
-خانم آسیایی تبار: بله. فکر می‌کنم این بهتر است، زیرا قبلا آن‌ها تنها بر روی جنبش "جان سیاه پوستان مهم است" متمرکز شده بودند و در حقیقت باید بگوییم جان همه افراد مهم است و جان آسیایی‌ها هم باید مهم باشد. برای همین، به نظر من اکنون زمان مناسبی است که به همه بگوییم باید به آسیایی تبار‌ها هم احترام گذاشت. ما هم انسانیم. ما هم احساس ترس و آسیب پذیری می‌کنیم.
-خبرنگار: تعداد زیادی از آسیایی تبار‌ها می‌گویند این رویکرد‌های نژادپرستانه چه از طریق ریز پرخاشگری و بیان الفاظ در اینجا همواره وجود داشته است. این همانند آتش زیر خاکستر بوده است. آن‌ها به سبب شیوع کووید در تلاش برای توجیه این نوع نژادپرستی هستند؛ بنابراین افراد متعصب به اشتباه احساس می‌کنند رویکرد‌های ناخوشایند آن‌ها اکنون مشروع شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حملات نژادپرستانه علیه آسیایی تبار ها درباره این موضوع فکر می کنم چیز هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی

به گزارش صدای ایران،وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بر اساس این بیانیه سید محسن وهاب زاده مقدم، عباس عبدی، شرکت دانش‌بنیان شرق، پیشرو صنعت آسمان شریف، الوند موتور و موج گستر آسمان پرواز تحریم شده‌اند.


دیگر خبرها

  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • حملات شدید اسرائیل علیه نوار غزه در دویست و یکمین روز جنگ
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه