Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:18:21 GMT

ساخت پردیس سینمایی امید شیروان در سایه کمبود اعتبارات

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۷۶۶۹

ساخت پردیس سینمایی امید شیروان در سایه کمبود اعتبارات

عملیات اجرایی ساخت نخستین پردیس سینمایی استان با عنوان پردیس سینمایی امید در شیروان ۱۱ مهرماه سال ۹۹ با حضور استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد که در سایه کمبودها، پیشرفت فیزیکی ناچیزی دارد.

خبرگزاری شبستان-شیروان؛ ساخت پردیس سینمایی شیروان که قرار شد طی ۶ ماه مورد بهره برداری قرار گیرد و در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گیرد هنوز از پیشرفت فیزیکی بسیار ناچیزی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

پردیس امید نام پروژه سینمایی است که از سال ۹۷ با ابتکار سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور ، سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهرهای فاقد سالن سینما در دستور کار قرار داد  و در این ارتباط تاکنون ۲۰ پردیس سینمایی در این شهرها احداث و ۱۱ پردیس دیگر نیز در دست اقدام قرار دارد و پردیس سینمایی امید شیروان به عنوان بیست و یکمین پردیس با زیربنای ۷۰۰ مترمربع و ۹۵۰ مترمربع زمین با سه سالن و ظرفیت ۳۰۰ صندلی  مهرماه سال گذشته عملیات اجرایی آن با پیمانکاری شهرداری این شهر شروع شد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: براساس موافقت نامه مشترک سازمان سینمایی کشور ۷ میلیارد ریال، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ۵ میلیارد ریال و فرمانداری شیروان هم ۱۰ میلیارد ریال برای این طرح تعهد کرده بودند که قرار بود طی مدت ۶ ماه پس از آغاز کلنگ زنی به بهره برداری برسد.

 

 

«حسین فرخنده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: شهرداری به عنوان پیمانکار مالک و بهره بردار این طرح است که باید طرح به مرحله ای از پیشرفت( اجرای ستون ها) برسد تا اعتبار سازمان سینمایی کشور جذب شود که اخیرا به مرحله ستون ها رسیده است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: با بیان اینکه به زودی ۲ میلیارد ریال از سوی سازمان سینمایی کشور جذب می شود، گفت:  ۵ میلیارد ریال دیگر نیز به تناسب پیشرفت فیزیکی پرداخت می شود و همچنین ۵ میلیارد ریال اعتبار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هم در سه مرحله براساس حجم و پیشرفت فیزیکی پرداخت خواهد شد.

 

 

فرخنده با بیان اینکه ۷ میلیارد ریال اعتبار سازمان سینمایی و ۵ میلیارد ریال سازمان شهرداری و دهیاری ها کمک بلاعوض است و پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: سال گذشته در جذب منابع با مشکل مواجه شدیم که هزینه و عملیات اجرایی این طرح، ساختمان و تاسیسات بر عهده شهرداری است.

 

 

معاون شهرداری شیروان هم گفت: پی کنی و فنداسیون ستون پردیس سینمایی امید شیروان انجام شده که با وجود کمبود اعتبارات تاکنون ۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری هزینه شده است.

 

 

«مسعود الهی» اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قراربود این طرح فروردین ماه امسال به بهره برداری برسد که به دلایل شرایط جوی نامناسب، عدم اعتبارات و دستور توقف عملیات طرح برای مدتی توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به تعویق افتاد.

 

 

معاون شهردار شیروان بیان کرد: با شروع به کار پیمانکار، اداره کل راه و شهرسازی با ادعای این موضوع که این زمین ملی و در تصرف آنان است دستور توقف عملیات را صادر کرد در صورتیکه زمین ۵۰ سال است در تصرف شهرداری شیروان است و با پیگیری های صورت گرفته مشکل حل شد.

 

 

الهی تصریح کرد: همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که باید برای این طرح  ۷ میلیارد ریال اعتبار پرداخت کند از شهرداری ضمانت نامه بانکی خواسته  که این خود بسیار زمان بر بود و از سویی این طرح را مشمول جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر می دانستند و عنوان کردند بالای ۵۰ هزار نفر مشمول نمی شود.

 

 

معاون شهرداری شیروان گفت: اینک این طرح ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با ضریب ایمنی بالا و ابعاد ستون محکم در دست ساخت است و برای اتمام آن ۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 

 

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: شهرداری بدون مجوز  ساخت در اراضی ملی با کاربری فضای سبز اقدام به ساخت پردیس سینمایی کرده است.

 

 

«محمود رضازاده» اظهار داشت: تاکنون هیچ توافقی از سوی این اداره برای ساخت این طرح صورت نگرفته و فقط روزهای اول ساخت تذکری داده شده که برای رفع تصرفات به اداره مراجعه و کتبی نامه ای بنویسند تا مشکل حل شود که تاکنون شهرداری اقدام نکرده است.

 

 

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان تصریح کرد: به شهرداری گفته شده اگر تصرفی بوده باید با فرآیند قانونی صورت گیرد تا در آینده دچار مشکل نشوند ولی باز هم نیامدند تا مشکل حل شود.

 

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما فرهنگ و ارشاد اسلامی میلیارد ریال اعتبار پردیس سینمایی امید سازمان سینمایی ۵ میلیارد ریال پیشرفت فیزیکی راه و شهرسازی خراسان شمالی بهره برداری دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور

پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: رکورد «تمساح خونی» در گیشه سینماها شکسته شد

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد دو فیلم تگزاس۳ به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد و فیلم سینمایی عطرآلود به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری با پخش بهمن سبز به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز بعد از فیلم «تاوان» را به ثبت رساند.

همچنین مقرر شد اکران فیلم سینمایی تگزاس ۳ از چهارشنبه؛ دوم خردادماه در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

کد خبر: 1229541 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد