Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@08:44:51 GMT

ناکامی دوباره برای بازکردن کانال سوئز

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۸۰۷۰

ناکامی دوباره برای بازکردن کانال سوئز

منابع مصری از ناکام ماندن تلاش دوباره برای شناور کردن کشتی عظیم باربری که کانال سوئز را سد کرده است خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، منابع مصری از ناکام ماندن تلاش ها برای شناور کردن کشتی عظیم باربری که کانال سوئز را سد کرده است خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: جدیدترین تلاش برای شناور کردن این کشتی با شکست روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ تلاش یدک‌کش‌ها برای باز کردن کانال سوئز

از  سوی دیگر منابع مصری اعلام کردند که تلاشی تازه برای شناور کردن کشتی عظیم باربری اور گوین که کانال سوئز در مصر را سد کرده است در جریان است.

مقام های کانال می گویند که ۱۴ قایق بکسل با استفاده از مد آب در روز شنبه سعی کردند که کشتی را آزاد کنند .روز یکشنبه قایق های دیگری به کمک آنها خواهند آمد.

کشتی اِوِر گیوِن روز سه شنبه از پهلو در این کانال که یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری جهان است گیر کرد.بیش از ۳۰۰ کشتی در دو طرف نقطه ای که مسدود شده منتظر عبور هستند. بعضی کشتی ها مجبور شده اند با دور زدن آفریقا به مقصد برسند.

بیشتر بخوانید: به هم ریختگی قیمت‌ کالاها در بازار جهانی با بسته شدن کانال سوئز

تا اواخر روز جمعه کشتی های لایروبی بیش از ۲۰ هزار تن ماسه را از اطراف دماغه کشتی، که عمیقا در کرانه های کانال فرو روفته، جابجا کردند.

اسامه ربیع، رئیس سازمان مدیریت کانال سوئز، در یک کنفرانس خبری گفت که ۹ هزار تن آبی که برای حفظ تعادل کشتی استفاده می شود تخلیه شده است تا کشتی سبک شود.

وی گفت که عقب کشتی جمعه شب شروع به حرکت کرد، و سکان و پروانه کشتی شروع به کار کرده اند. او افزود که جزر و مد قوی و باد شدید آزادسازی کشتی را سخت تر کرده است.

بیشتر بخوانید: کانال‌های حیاتی که در دست مسلمانان است اما...

اسامه ربیع تاکید کرد که نمی تواند بگوید کشتی با چه سرعتی دوباره شناور خواهد شد اما گفت که سازمان تحت نظر او بی وقفه کار خواهد کرد تا سایر کشتی ها با آزاد شدن اِوِر گیوِن از کانال عبور کنند.

گزارش های اولیه حکایت از آن داشت که این کشتی ۴۰۰ متری و ۲۰۰ هزار تنی در میان وزش شدید باد و توفان شن که قوه دید را ضعیف کرده بود به گل نشست.

با این حال اسامه ربیع گفت: شرایط آب و هوایی علت اصلی زمین گیر شدن کشتی نیست. ممکن است ایراد فنی یا خطای انسانی دخیل بوده باشد. همه این ها در جریان تحقیقات روشن خواهد شد. اگر حفر کرانه ها و کشیدن کشتی با قایق ها بی نتیجه بماند، تیم های نجات ممکن است مجبور شوند برخی از کانتینرهای کشتی را بردارند تا بار آن سبک شود. امیدواریم نیازی به این کار نباشد. مصر به دلیل انسداد کانال روزانه ۱۴ میلیون دلار درآمد را از دست می دهد. 

اِوِر گیوِن متعلق به شرکت ژاپنی شوئی کیسن و تحت مدیریت شرکت تایوانی اِوِر گرین است.یوکیتو هیگاکی، رئیس شوئی کیسن، روز جمعه گفت: به نظر نمی رسد کشتی آسیب دیده باشد.کشتی حفره ای ندارد و آب وارد آن نمی شود. زمانی که شناور شد باید بتواند به حرکت خود ادامه دهد.

حدود ۱۲ درصد تجارت جهانی از این کانال ۱۹۳ کیلومتری می گذرد، کانالی که دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می کند و کوتاه ترین مسیر میان آسیا و اروپاست.اگر کشتی ها بخواهند با دور زدن آفریقا مسیر اروپا آسیا را طی کنند دو هفته بیشتر وقت می برد.براساس داده های شرکت لوید برآورد می شود که این انسداد راه تردد ۹.۶ میلیارد دلار کالا را سد کرده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا کانال سوئز کشتی آسیا مصر آفریقا دریای مدیترانه برای شناور کردن سد کرده کانال سوئز کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ساخت نرم افزار شبیه ساز هدایت نرم افزاری شناور توسط فناوران این شرکت گفت: این سامانه به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناور‌ها طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناور‌ها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است این سامانه به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کند.

فرهاد فتوره چی افزود: در این نرم‌افزار عوامل فیزیکی مؤثر تا حد بالایی مد نظر بوده است و کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجهند، دست می‌یابند، این موضوع را چندین قایقران حرفه‌ای تأیید کرده اند.
فرهاد فتوره چی افزود: این سامانه همچنین دارای سه گزینه دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم افزار این سامانه از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال‌ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.

وی فهم الکترونیک از دوربین ضدانفجار را به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این شرکت دوربین‌های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی ودفاعی ساخته که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.

این فعال فناور اضافه کرد: بدنه این محصول از جنس استیل و آلومینیوم دریایی و کاملاً ضدآب است به طوری که باعث شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی داشته و قابل نصب بر روی ادوات دفاعی نیز باشد.

این مدیر دانش بنیان با اشاره به ساخت پایه‌های پایدار و شبیه ساز نوسانات دریایی در این شرکت گفت: شبیه سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریا از اهداف ساخت این محصول است. راستی آزمایی حسگر‌های دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی‌های رایانه‌ای و تجهیزات بازی‌های مکانیکی از دیگر موارد استفاده این شبیه ساز به شمار می‌رود.

بیشترین فعالیت این شرکت دانش بنیان در دو زمینه محصولات دانش بنیان و دیگری ارائه راه حل‌های فناورانه و دانش بنیان برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی است.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت در زمینه الکترونیک دریایی، تولید کننده انواع نمایشگر دید در روز، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، پایه‌های شبیه ساز امواج دریا، رایانه استاندارد دریایی، آنتن بیسیم و پردازش تصویر فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • کاربرد های پمپ آب
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • ناکامی هندبالیست های قم از صعود به لیگ دسته اول کشور
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • ببینید | ناکامی در مهار اعتراضات
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر