Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: تجمعات حضوری در نیمه شعبان ممنوع است و به دلیل کرونا قطعا جشن های گذشته، اجتماعات و گردهمایی های سال های گذشته را نخواهیم داشت.

حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مردم گلستان هر ساله در  نیمه شعبان و ولادت ولی عصر(عج الله) جشن های با شکوهی را برگزار می کنند و در سنوات گذشته با  چراغانی معابر و برگزاری  مراسم و همایش شور و شعف خوبی را در استان گلستان شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: امسال به دلیل شرایط کرونا قطعا مثل سنوات گذشته نمی توانیم اجتماعات و گردهمایی ها و همایش های را داشته باشیم و برگزاری این تجمعات حضوری ممنوع است ولی مردم می توانند با حفظ پروتکل های بهداشتی و مشورت ستاد کرونا در شهرستان ها و هماهنگی با مسئولان مربوطه بخشی از برنامه های خود را در این ایام برگزار کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد یادآور شد: برای مثال ماشین پیمایی و پخش سرود و مولودی از طریق بلندگوهای این خودروها در سطح شهر و پخش سرود و مولودی از بلندگوهای مساجد و محلات در عصر و شب نیمه شعبان از جمله برنامه های قابل اجرا در نیمه شعبان به شمار می رود.

 

وی به بهره گیری از فضای مجازی تاکید کرد و افزود: همچنین با حفظ پروتکل های بهداشتی در برخی از اماکن مذهبی با هماهنگی ستاد کرونا در شهرستان ها می توانیم برنامه های را در نظر بگیریم.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: آن دسته از مردم که در این ایام نسبت به پخت و توزیع غذا اقدام می کردند می توانند این غذاها را به صورت گرم و بسته بندی شده درب منازل افراد نیازمند و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع کنند و یا آنکه می توانند این مواد غذایی را به صورت خام و بسته بندی شده و با حفظ کرامت انسانی بین نیازمندان جامعه توزیع کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به برگزاری مسابقه مختلفی در سطح استان به مناسبت میلاد با سعاد حضرت مهدی (عج الله) اشاره کرد و افزود: ممکن است در برخی از شهرها که از نظر شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را پیشرو نداشته باشند و با هماهنگی مسئولان نسبت به برگزاری برنامه با تعداد محدود و در مدت زمان کوتاه در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

 

وی گفت: با سفارش مقام معظم رهبری و ستاد کرونا همه برنامه ها هیئت های مذهبی و تشکل های دینی باید تابع ضوابط و مقررات باشد تا عامل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه نباشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: ممکن است برخی وقت ها بازارچه ها، پاساژها و امکان تفریحی مملو از جمعیت باشد و مردم در مقام مقایسه بیان کند وقتی پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود ما نیز در این ایام رعایت نمی کنیم ولی تاکید ما این است که مانند مقام معظم رهبری باید دستورالعمل های ستاد کرونا را یک اصل بدانیم و تابع آن باشیم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: همچنین مردم می توانند در این شب به منظور حفظ سلامتی جامعه و کاهش شیوع ویروس کرونا در منزل بمانند و قرآن و ادعیه بخوانند.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: ولی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان احیای نیمه شعبان جشن نیمه شعبان نیمه شعبان حجت الاسلام ولی نژاد حجت الاسلام ولی نژاد پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: بیش از ۱۵۰۰ پاکبان در شهرهای ۳۶ گانه استان گلستان مشغول خدمت هستند که گشت‌های شبانه نیروی انتظامی برای امنیت پاکبانان بسیار مهم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید محسن حسینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پاکبان‌های استان گلستان به مناسبت روز پاکبان اظهارداشت: بیش از 1500 پاکبان در شهرهای 36 گانه استان مشغول خدمت هستند که نمایندگان آنان در جلسه حضور دارند.

وی افزود: نظافت معابر شهر، ساماندهی پسماندها در سطح شهر از جمله وظایف پاکبان ها است و لحظه ای هم نمی‌توان شهرها را بدون پاکبان‌ها تصور کرد.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه وظایف دیگران نسبت به پاکبانان هم مهم است، اظهار کرد: از جمله وظایف مردم نسبت به پاکبان ها این است که زباله ها را به صورت پراکنده در معابر و جداول نریزند و رانندگان هم هنگام عبور از کنار پاکبانان در حین انجام کار، با احتیاط کامل عبور کنند.

حسینی تصریح کرد: همه ما در یک پازل چند وجهی، اداره کشور را به عهده داریم و همین طور که همه مشاغل توقع احترام دارند ، پاکبان هم انتظار احترام دارد و این توقع به جا است و همه باید هوای همدیگر را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: گشت‌های شبانه نیروی انتظامی برای امنیت پاکبانان بسیار مهم است و انتظار از شهرداری‌ها این است که بیشتر به مسائل امنیت شغلی، بیمه و معیشت پاکبانان، لباس های مناسب پاکبانان و امکانات مورد نیاز برای پاکبانان توجه کنند. پاکبانان نیازمند آموزش هستند و توقع است شهرداران آموزش را در نظر بگیرند. تشویق‌های مناسب، واکسیناسیون به موقع، اعمال مرخصی برای پاکبانان، توجه به موضوع درمان پاکبانان از موضوعاتی است که شهرداری‌ها باید در خصوص پاکبانان مورد توجه قرار دهند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان نیز در این مراسم از پاکبانان به عنوان چشمان بیدار شهرها نام برد.

احمد سالاری ضمن قدردانی از میزبانی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در برگزاری این مراسم گفت: پاکبانان در بحران ها و شرایط مختلف و فصول گرم و سرد سال به خدمات رسانی شبانه روزی خود ادامه می دهند.

بیش از 1500 پاکبان در شهرهای 36 گانه استان گلستان مشغول فعالیت هستند که مسئولیت خدمت‌رسانی در حوزه خدمات شهری به یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت شهری استان را برعهده دارند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد