Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:31:33 GMT

نماینده ولی فقیه درفارس: عدالت، آرمان مهدوی است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۱۵۸۴

نماینده ولی فقیه درفارس: عدالت، آرمان مهدوی است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه در جلسه‌ شورای اداری شهرستان جهرم ادامه داد: در شرف فرارسیدن میلاد امام زمان(عج) هستیم و کلید واژه مرتبط با امام زمان (عج) حکومت عدل الهی است.

وی افزود: حق حکومت از نظر الهی، مربوط به امام زمان است و هیچ کسی حق حاکمیت ندارد مگر به افرادی که امام خود اجازه داده و این نیابت را به فقها داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله دژکام اظهار کرد: تفکر لیبرالی مدعی است هر کسی از مردم رای گرفت ولو شمر یا یزید باشد صاحب حق است، اما نظام مردم سالاری دینی می‌گوید حق حکومت متعلق به خداست و در این زمینه دو کار باید انجام شده باشد یکی اینکه خدا اجازه حکومت را به فرد داده باشد و دوم اینکه مردم از وی حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: معتقدم ما ایرانی‌ها فانی در اراده الهی هستیم. این مقام فناء فی الله ملت ایران است که آن کسی که خدا گفته و برای خداست من رأیم را برای  کسی که خدا فرمان داده، به صندوق می‌اندازم این فنا فی الله است که من می‌توانم کار دیگری بکنم ولی نمی‌کنم و از این بزرگتر کاری در دوران غیبت نیست.

وی با بیان اینکه آن عدالتی که بشر در تاریخ به دنبال آن می‌گشته امام زمان می‌آورد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما اقتصاد هجدهم دنیا هستیم، اما اینکه مردم ناله می‌کنند، به این دلیل است که ما عدالت را در درون مجموعه‌هایمان نتوانستیم پیاده کنیم و عدالت در توزیع امکانات کشور کمتر بوده است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: فرمانداران و نمایندگانی که منتظر امام زمان(عج) هستند باید بیشتر برای پیشبرد توسعه متوازن شهر تلاش کنند. وقتی انسان رئیس هست یک جاهایی دستش می‌رسد، ولی پیش خدا باید جواب دهد و باید با سعی کنیم با گسترش عدالت زمینه‌ساز ظهور امام زمان باشیم.

آیت الله دژکام با بیان اینکه توسعه‌ متوازن یعنی از آخرین روستا تا مرکز شهر امکانات یکسانی داشته باشند، اضافه کرد: اگر مدیری دستش رسید که حق ناحق کند و نکرد آن مدیر منتظر امام زمان(عج) است. 

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: بی‌عدالتی یعنی اینکه شهرداری پول را از همه بگیرد، ولی در یک منطقه خرج کند و این یعنی بی‌عدالتی که باید اصلاح صورت بگیرد و به دنبال توسعه متوازن باشیم باید روستا،حاشیه شهر و شهر با هم توسعه پیدا کند که مردم عدالت را احساس کنند.

امام جمعه سابق جهرم ابراز کرد: اگر می‌گویند جهرم در جنگ و انقلاب نقش داشته پس باید در پیشبرد عدالت هم پیشگام باشد و باید عدالت در جهرم نمود بیشتر پیدا کند. برداشت ما این است که تلاش شده، اما نمود نیافته است.

آیت الله دژکام با گلایه از آنچه نداشتن سواد قرآنی برخی شیعیان طی سال‌های اخیر نامید، بیان کرد: در حدیث آمده که در زمان امام زمان(عج) از آموزش قرآن افراد سؤال می‌شود و مسلمانانی که آن را مغفول گذاشته باشند مجازات خواهند شد.

وی ادامه داد: وقتی در مشهد شنیدم که در بعضی نقاط از هر یکصد نفر، کمتر از دو نفر صحیح‌خوانی قرآن دارند. لازم است آموزش و ترویج قرآن کریم در رأس برنامه‌های آموزشی پرورش و بخش‌های فرهنگی نهادهای مختلف قرار گیرد. از تمام دستگاه‌ها می‌خواهم برای این کار کمک دهند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها امام زمان(عج) لطف الله دژکام عدالت و توسعه جهرم عدالت توزیعی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام زمان عج لطف الله دژکام عدالت و توسعه امام زمان عج لطف الله دژکام عدالت و توسعه جهرم عدالت توزیعی فارس اخبار کنکور آیت الله دژکام امام زمان عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود

استاندار گیلان با بیان اینکه کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از رشت چهارم خرداد حرکت خود را آغاز خواهد کرد گفت: آرمان‌های امام خمینی (ره) به خوبی به نسل جدید معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: امسال هم کاروان های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند و کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از رشت، روز چهارم خرداد حرکت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایمنی مسیر برای کاروان پیاده‌روی باید به نحو احسن مهیا شود، افزود: ایمنی اتوبوس‌ها و صلاحیت رانندگان نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد برپایی مراسمی باشکوه در مراسم ارتحال امام راحل (ره) باشیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی باید برای این کاروان بزرگ آماده شود تا بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند و در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) حضور پیدا کنند.

عباسی تاکید کرد: عظمت و پیام این کار فرهنگی باید به خوبی انعکاس داده و سعی شود جوانان بیشتری در کاروان پیاده روی حضور پیدا کنند و با توجه به اینکه نسل جدید، زمان انقلاب را درک نکردند، با حضور در این کار فرهنگی می توانند با آرمان های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: اکنون بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند؛ این مشعل همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پررهروتر خواهد بود.

کد خبر 749346

دیگر خبرها

  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد