Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در دیدار نوروزی با روسای فدراسیون‌های ورزشی با تبریک سال جدید گفت: امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال پایان تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران و ریشه کنی کرونا در سراسر جهان باشد.

وی افزود: در سال جاری ۲ انتخابات مهم را پیش رو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ از این که چه جناح و تفکری پیروز شود، مهم آن است که حضور و مشارکت گسترده مردم، پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مستحکم‌تر می‌سازد.

سلطانی فر در ادامه با اشاره به اتفاقات پیش روی جامعه ورزش اظهار داشت: تا امروز سهمیه‌های متعدد، عناوین خوب و مدال‌های ارزشمندی به دست آمده اند.

وی تصریح کرد: جامعه ورزش چند آوردگاه بزرگ پیش رو دارد که مهمترین و حساس‌ترین آن‌ها بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو است. امیدواریم در این مسابقات شاهد درخشش ورزشکاران کشورمان باشیم و سهمیه‌ها در رویداد‌های پیش رو افزایش یابند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا گفت: موضع گیری‌های سیاسی و تحریم ها، فراز و نشیب‌هایی را در خصوص محل برگزاری این رقابت‌ها ایجاد کرد. به طور مثال AFC طی نامه ­ای، فراهم نشدن شرایط لازم درباره مسائل بازرگانی، لجستیکی و حق پخش را از دلایل عدم میزبانی کشورمان دانسته است.

وی تاکید کرد: تجربه نشان داده تیم ملی فوتبال کشورمان حتی اگر در شرایط سخت هم قرار گرفته باشد، با تعصب و غیرتی مثال زدنی تلاش می‌کند و نتایج و دستاورد‌های خوبی را به ارمغان می‌آورد و امیدوارم با تلاش مجموعه مدیران ورزش کشور، اعضای تیم و دعای خیر مردم به نتیجه مطلوب برسیم.

سلطانی فر در ادامه با اشاره به تغییرات سیاسی آمریکا و روندی که طی ماه‌های اخیر صورت گرفته است، تاکید کرد: نشانه‌های خوبی به دست آمده و امیدواریم شاهد حل مسائل مرتبط با تحریم‌ها و بازگشت طرفین به برجام باشیم که نتیجه آن کاهش فشار‌های معیشتی و اقتصادی به کشور و مردممان خواهد بود.

وی افزود: در ۳ سال گذشته با جنگ اقتصادی گسترده مواجه بودیم. آمریکایی‌ها با همه ابزار‌ها سعی کردند عرصه را تنگ کنند، مردم سختی کشیدند، اما امیدواریم روند پیش رو در رفع تحریم‌ها موجب شرایط بهتر اقتصادی و رفاه مردم شود.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص شرایط جامعه ورزش در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: طی هماهنگی که با وزارت بهداشت صورت گرفت، تمامی ورزشکاران و کادر فنی که سهمیه المپیک را کسب کرده اند و یا به دنبال کسب سهمیه هستند واکسینه می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته ویروس منحوس کرونا شرایط را برای ورزشکارانمان سخت کرد، اما با این وجود ۱۴ فدراسیون انتخابات خود را انجام دادند و لیگ ۲۱ فدراسیون نیز با هماهنگی وزارت بهداشت و معاونین ذی ربط برگزار شد. انتخابات فدراسیون فوتبال از مهمترین این رویداد‌ها بود. اساسنامه فدراسیون فوتبال بعد از ۱۴ سال بلاتکلیفی در این دوره با تایید فیفا به تصویب رسید و شاهد انتخاباتی بدون حاشیه در سال ۱۳۹۹ بودیم.

سلطانی فر با اشاره به محل جدید فدراسیون‌های ورزشی گفت: با هماهنگی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، زمین‌هایی در مجموعه آزادی در نظر گرفته شده اند و انتظار داریم فدراسیون‌ها عملیات اجرایی خود را در آغاز کنند که توسعه زیر ساخت‌ها موجب اعتلای ورزش کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: در عرصه زیرساخت‌ها دستاورد‌های خوبی را در دولت تدبیر و امید داشتیم و استادیوم‌ها و مجموعه‌های بزرگ و مناسبی در استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور احداث و افتتاح شده اند. خانه‌های ورزش روستایی و زمین‌های چمن مصنوعی با رشد چشمگیری نسبت به ابتدای سال ۹۲ در سراسر کشور ایجاد شده و به بهره برداری رسیده اند.

وی با تقدیر از تلاش مدیران و مسئولین ورزش کشور گفت: اگر کارنامه قابل قبولی در ورزش وجود دارد و دستاورد‌های خوبی در دولت تدبیر و امید به دست آمده، مرهون تلاش مدیران ستادی، روسای فدراسیون ها، مدیران استانی و تک تک همکارانمان در وزارت ورزش و جوانان بوده است.

سلطانی فر با تاکید بر آرامش و همدلی به وجود آمده در مجموعه مدیریتی ورزش اظهار داشت: تلاش کردیم آرامش، همدلی و همگرایی در تمام سطوح مدیریتی ایجاد شود. هماهنگی بین مدیران کمیته ­های ملی المپیک و پارالمپیک، ستادی، استانی و فدراسیون‌ها در این دوره بی نظیر است و موفقیت‌های کسب شده نتیجه همین همدلی و هم افزایی به وجود آمده اند.

وی افزود: از دیگر دستاورد‌های وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید جوانگرایی در بین مدیران است. کادر مدیریتی آینده کشور در این دوره شناسایی شدند و رشد یافتند. اکنون خیالمان راحت است که تا ۲ دهه آینده این مدیران جوان تامین کننده آینده کشور در حوزه‌های ورزش و جوانان هستند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در چند ماه آینده با تخصیص منابع و امکانات و حمایت و تعامل و همکاری بیشتر ورزشکاران، روسای فدراسیون ها، مربیان و دست اندرکاران کاروان ورزش کشورمان در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو، افتخار آفرینی بیشتری برای ورزش کشور به دست آید. به خصوص که بخش قابل توجه اعتبارات فدراسیون‌های المپیکی در چند ماه آینده تخصیص می‌یابد و آیین نامه پاداش قهرمانان نیز اصلاح می‌شود تا انگیزه خوبی برای ورزشکاران کشورمان باشد.

وی با اشاره به پرداخت کمک هزینه به ورزشکاران دارای سهمیه توکیو اظهار داشت: تمامی پاداش‌های قهرمانان تا پایان سال ۹۸ پرداخت شده اند.

سلطانی فر درباره خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیز گفت: این مجموعه های ورزشی در ۴ و نیم سال گذشته بدون حتی یک ریال اعتبار دولتی، با اتخاذ تصمیمات درست و فعالیت کارگزاران خبره توانستند به خوبی جذب سرمایه کنند و بخش عمده بدهی‌های خود را پرداخت نمایند. مراحل خصوصی سازی سرخابی‌ها از طرف وزارت ورزش و جوانان به اتمام رسیده است و حالا سازمان خصوصی سازی باید مراحل پایانی را انجام دهد. امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم، فرآیند رسمی خصوصی سازی آغاز شود.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: می‌بایست تمامی پروژه‌های نیمه تمام تا پایان فعالیت دولت تکمیل شوند و کارنامه واقعی تلاش‌ها و دستاورد‌های دولت تدبیر و امید را در حوزه ورزش و جوانان ارائه دهیم. این دستاورد‌ها مرهون تلاش جامعه ورزش و جوانان است که با کسب افتخارات و موفقیت‌ها در رویداد‌های سال جاری توامان خواهد شد.

بیشتر بخوانید

علی نژاد: سرخابی ها برای حضور در بورس ابتدا باید ارزش گذاری شوند/ مددی با قدرت به کارش در استقلال ادامه می‌دهد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان سلطانی فر سرخابی ها وزارت ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید ورزش و جوانان فدراسیون ها خصوصی سازی دستاورد ها جامعه ورزش سلطانی فر ورزش کشور تا پایان تحریم ها پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مناف هاشمی در جمع خبرنگاران بعد از نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: خسروی‌وفا در این باره صحبت کرده است. انتظار نبود که چنین وضعیتی در بودجه کمیته بیفتد و شوک به کمیته المپیک وارد شود. بخشی از این رقم بودجه در لایحه اصلاح شد و قرار شد که بخشی از طریق کمیسیون فرهنگی پرداخت شود. امیدواریم با این دو اقدام، این گره‌ها باز شود. ما امیدوار به این هستیم. ما سال قبل یک رویداد و امسال سه رویداد داریم، طبیعی است اردوها بیشتر باشد.

وی افزود:  درخصوص بودجه هم کمیته المپیک رایزنی‌های خوبی داشت، اما آنچه به لایحه به مجلس رفت، یک بخشی از لایحه حذف شده بود که البته قسمتی از آن برگشت. شاید خیلی رشد در سال المپیک نداشته باشیم. البته همچنان منتظر هستیم تا در نهایت در امسال مشکلی نداشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره کسب سهمیه ها بیان کرد: قرار شد حمایت‌ها ادامه داشته باشد و تلاش کنیم رشته‌هایی مثل دوومیدانی و صخره نوردی و تنیس روی میز را بیشتر حمایت کنیم تا سهمیه‌ها که 31+1 سهمیه است، افزایش پیدا کند. حتی رشته‌های والیبال ساحلی و والیبال هم تلاش می‌کنند و حتی از طریق وایلد کارت سهمیه بگیریم. امیدواریم بیش از 35 سهمیه بگیریم.

وی درباره متفاوت بودن حقوق برخی ورزشکاران در رشته‌های مختلف و برخی از گلایه ها گفت: امروز روی این موضوع بحث شد. در بسته حمایتی از ورزشکاران 3 نکته وجود دارد، حقوق، سرانه اردویی و چیزهای دیگر. 6 شاخص لحاظ شده که از جمله آنها نتایج ورزشکاران، مدال‌های قبلی، اقدامات فرهنگی و ... هستند. مرکز نظارت بر این مسائل نظارت دارد. کف پرداختی 15 میلیون است و سایر ارقام با نظر فدراسیون و مرکز نظارت پرداخت می‌شود و دو 25 میلیون ممکن است اضافه شود. ما ورزشکاری هم داریم که حتی بیش از 150 میلیون حقوق می‌گیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: زمانی که کسب سهمیه شود، پول پرداخت می‌شود، اما اگر مدال‌های آنها از پیش‌بینی بهتر باشد، ارقام قبلی پرداخت می‌شود. این انگیزه می‌دهد تا ورزشکاران تلاش کنند پول بیشتری بگیرند. چالشی در بحث اعزام و پرداخت حقوق ورزشکاران نداریم.

هاشمی درباره مصوبات نشست هیات اجرایی بیان کرد: این نخستین جلسه هیئت اجرایی در سال جدید برگزار شد. دلیل تأخیر این بود که بودجه کمیته ملی المپیک ابلاغ نشده بود. ما امسال 3 رویداد داریم و منتظر بودم که عدد و رقم مشخص شود و برنامه‌ریزی کنیم و منابع را تخصیص بدهیم و نحوه پاداش‌ها مشخص کنیم. این دلیل تاخیر یکی از جلسات بود که به امروز موکول شد. امروز گزارش مفصلی از ثبت‌نام‌ها و کسب سهمیه‌ها و بازدیدها از دهکده پاریس و جلسه آنلاین با کمیته برگزاری ارائه شد.

هاشمی در ادامه افزود: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که 38 رشته حضور دارد و ما 32 رشته را مدنظر داریم که به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ملاک اصلی اعزام رشته‌هایی است که طلا بگیرند و این اولویت هیئت اجرایی است تا جایگاه سوم دوره قبل را حفظ و ارتقا بدهیم. تا تعیین قطعی بودجه به فدراسیون ها گفتیم که بخشی از منابع را خودشان باید تأمین کنند.

هاشمی درباره دیگر مباحث جلسه نیز گفت: در جلسه امروز، دو سه موضوع دیگر هم مطرح شد. یکی از آنها بحث حق الجلسات برای تدریس‌ها بود که قرار شد در نشست بعدی نهایی کنیم. درخصوص اسم و شعار کاروان هم در نشست فوق‌العاده دو هفته آینده تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است