Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@02:51:54 GMT

ضرورت مدیریت بصیر در کنار تکنیک

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۲۹۳۱

مشاور عالی وزیر بهداشت: مدیریت بصیر در کنار تکنیک در کشور یک ضرورت است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمداسماعیل اکبری - مشاور عالی وزیر بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با موضوع پیشرفت‌های علمی کشور در سالی که گذشت، گفت: در سال ۹۹ اپیدمی ویروس کرونا نشان داد که چقدر بشر ظعیف است و از طرفی دانش بشر در مقابله با ویروس کرونا دستاورد‌هایی هم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کشور‌ی مثل آمریکا از نظر علمی قابل مقایسه با کشور‌های آسیایی نیست، اما نتوانست در مقابله با ویروس کرونا خوب عمل کند.
اکبری با بیان اینکه تازه داریم یاد می‌گیریم که قدرت عملکرد برای مردم داشته باشیم، گفت: ما پشتوانه خوبی داریم. مدیدیرت اعتقادی در خیلی از حوزه‌ها ما را بی نیاز کرد. هر وقت رویکرد ما مدیریت اعتقادی بوده ما موفق عمل کردیم.
وی افزود: هر چند پیشرفت‌های علمی ایران جای خوشحالی دارد، اما در ساختار مدیرتی و مسئله فرهنگی مشکلاتی هست که باید برطرف شود.
مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: هنوز در حوزه علوم انسانی و مدیرت مشکلاتی وجود دارد. بصیر بودن مدیریت خیلی مهم است.
محمداسماعیل اکبری افزود: ما هنوز انسجام مدیریتی در حوزه علوم انسانی نداریم. اگر کاری انجام شده تکنیکالی بوده و انسجام جامع نداشتیم.
مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: ذهنیت ما اینست که تجارت بهتر از تولید است و ما بیشتر از ساختار مدیرتی آسیب دیدیم.   در سال 1400 به صادرات فکر می کنیم
پیمان صالحی - معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری هم گفت: سال ۹۹ دستاورد‌های خوبی در حوزه دانش پزشکی بود. ما خیلی از دستگاه‌های مورد نیاز پزشکی را می‌سازیم و حتی صادر می‌کنیم.
وی افزود: حمایت ما از حوزه دانش بنیان جدی است و در حال مانع زدایی هستیم.
پیمان صالحی گفت: در سال ۹۹ در حوزه امنیت غذایی خوب عمل کردیم. امروزه با سرمایه گذاری حوزه دانش بنیان در تولید انواع بذر‌ها دستاورد‌های خوبی داشتیم.
معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری افزود: الان همه دستگاه های ایران ساخت می خرند و از نظر فرهنگی در داخل کاملاً جا افتاده است.
صالحی گفت: ما در سال 1400 به صادرات فکر می کنیم.    باید به زیرساخت‌ها توجه خاصی داشته باشیم
عبدالحسین شاهوردی - رئیس پژوهشگاه رویان هم گفت: سال ۹۹ در کنار تمام مشکلات برای امتحان جامعه علمی کشورمان سال خوبی بود. باید به زیرساخت‌ها توجه خاصی داشته باشیم.
وی افزود: نیرو‌های مجرب و بروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید به این مقوله توجه کنیم.
شاهوردی گفت: باید با کار‌های کیفی و مصداقی به اعتماد برسیم.
رئیس پژوهشگاه رویان افزود: در بحث واکسن به دلیل داشتن زیر ساخت‌های لازم پیشرفت‌های خوبی داشتیم.
شاهوردی گفت: تجربه خوبی در علوم پایه به دست آورده ایم. یکی از کار‌های خوب دست کاری ژنتیک بود و موفقیت‌های ژن درمانی را در کشور فراهم کردیم.
رئیس پژوهشگاه رویان افزود: اگر زیرساخت‌ها باشد در صورت وقوع مشکل می‌توانیم به داد جامعه برسیم.   رتبه چهارمی خود در جهان حفظ کردیم
سعید سرکار - دبیر ستاد توسعه فناوری نانو هم گفت: سال ۹۹ در حوزه نانو پربار بود. ما از مرز ۱۲ هزار مقاله عبور کردیم و رتبه چهارمی خود در جهان حفظ کردیم.
وی افزود: نانو تکنولوژی در صنعت رسوخ کرده است و هر دو روز یک محصول به بازار عرضه کردیم؛ و خیلی از مشکلات صنعت حل شده است. برنامه ریزی ما هر روز یک محصول است.
سعید سرکار گفت: قابلیت صارداتی برای محصولات نانو به وجود آمده است. سال ۹۹ بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان بازار محصولات نانو است. از ژاپن، اروپا، روسیه و ... مصرف کننده محصولات نانو هستند.
وی افزود: با رفع موانع و مسئله فرهنگی که یکی از مشکلات ما هستند باید به قابلیت خودمان باور ایجاد کنیم.

برچسب ها: نانو ، پیشرفت علمی ، شاهوردی ، پیمان صالحی ، محمد اسماعیل اکبری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نانو پیشرفت علمی شاهوردی پیمان صالحی محمد اسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر بهداشت سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه