Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: مدیریت بصیر در کنار تکنیک در کشور یک ضرورت است.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمداسماعیل اکبری - مشاور عالی وزیر بهداشت با موضوع پیشرفت‌های علمی کشور در سالی که گذشت، گفت: در سال 99 اپیدمی ویروس کرونا نشان داد که چقدر بشر ضعیف است و از طرفی دانش بشر در مقابله با ویروس کرونا دستاورد‌هایی هم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کشور‌ی مثل آمریکا از نظر علمی قابل مقایسه با کشور‌های آسیایی نیست، اما نتوانست در مقابله با ویروس کرونا خوب عمل کند.
اکبری با بیان اینکه تازه داریم یاد می‌گیریم که قدرت عملکرد برای مردم داشته باشیم، گفت: ما پشتوانه خوبی داریم. مدیدیرت اعتقادی در خیلی از حوزه‌ها ما را بی نیاز کرد. هر وقت رویکرد ما مدیریت اعتقادی بوده ما موفق عمل کردیم.
وی افزود: هر چند پیشرفت‌های علمی ایران جای خوشحالی دارد، اما در ساختار مدیرتی و مسئله فرهنگی مشکلاتی هست که باید برطرف شود.
مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: هنوز در حوزه علوم انسانی و مدیریت مشکلاتی وجود دارد. بصیر بودن مدیریت خیلی مهم است.
محمداسماعیل اکبری افزود: ما هنوز انسجام مدیریتی در حوزه علوم انسانی نداریم. اگر کاری انجام شده تکنیکالی بوده است و انسجام جامع را نداشتیم.
مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: ذهنیت ما اینست که تجارت بهتر از تولید است و ما بیشتر از ساختار مدیرتی آسیب دیدیم.

در سال 1400 به صادرات فکر می‌کنیم
پیمان صالحی - معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری هم گفت: سال 99 دستاورد‌های خوبی در حوزه دانش پزشکی بود. ما خیلی از دستگاه‌های مورد نیاز پزشکی را می‌سازیم و حتی صادر می‌کنیم.
وی افزود: حمایت ما از حوزه دانش بنیان جدی است و در حال مانع زدایی هستیم.
پیمان صالحی گفت: در سال 99 در حوزه امنیت غذایی خوب عمل کردیم. امروزه با سرمایه گذاری حوزه دانش بنیان در تولید انواع بذر‌ها دستاورد‌های خوبی داشتیم.
معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری افزود: الان همه "دستگاه‌های ایران ساخت" می‌خرند و از نظر فرهنگی در داخل کاملاً جا افتاده است.
صالحی گفت: ما در سال 1400 به صادرات فکر می‌کنیم.

باید به زیرساخت‌ها توجه خاصی داشته باشیم
عبدالحسین شاهوردی - رئیس پژوهشگاه رویان هم گفت: سال 99 در کنار تمام مشکلات برای امتحان جامعه علمی کشورمان سال خوبی بود. باید به زیرساخت‌ها توجه خاصی داشته باشیم.
وی افزود: نیرو‌های مجرب و بروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید به این مقوله توجه کنیم.
شاهوردی گفت: باید با کار‌های کیفی و مصداقی به اعتماد برسیم.
رئیس پژوهشگاه رویان افزود: در بحث واکسن به دلیل داشتن زیر ساخت‌های لازم پیشرفت‌های خوبی داشتیم.
شاهوردی گفت: تجربه خوبی در علوم پایه به دست آورده ایم. یکی از کار‌های خوب دست کاری ژنتیک بود و موفقیت‌های ژن درمانی را در کشور فراهم کردیم.
رئیس پژوهشگاه رویان افزود: اگر زیرساخت‌ها باشد در صورت وقوع مشکل می‌توانیم به داد جامعه برسیم.

رتبه چهارمی خود در جهان حفظ کردیم
سعید سرکار - دبیر ستاد توسعه فناوری نانو هم گفت: سال 99 در حوزه نانو پربار بود. ما از مرز 12 هزار مقاله عبور کردیم و رتبه چهارمی خود در جهان حفظ کردیم.
وی افزود: نانو تکنولوژی در صنعت رسوخ کرده است و هر دو روز یک محصول به بازار عرضه کردیم؛ و خیلی از مشکلات صنعت حل شده است. برنامه ریزی ما هر روز یک محصول است.
سعید سرکار گفت: قابلیت صارداتی برای محصولات نانو به وجود آمده است. سال 99 بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان بازار محصولات نانو است. از ژاپن، اروپا، روسیه و ... مصرف کننده محصولات نانو هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: با رفع موانع و مسئله فرهنگی که یکی از مشکلات ما هستند باید به قابلیت خودمان باور ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بصیر تکنیک مشاور عالی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی

در دیدار روسای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه، قرارداد همکاری مشترک با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وادیم زاخاروف رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفای روسیه با همراهی ریتا فیلیپووا معاون بین‌الملل دانشگاه و امینا اوزاوا رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل این دانشگاه، با حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عبدالله معتمدی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه انجام شد، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای بین دوطرف امضا شد که بر اساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس‌های تعیین شده‌ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه علامه‌طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره‌مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه می‌دهند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه‌های مشترک همکاری‌ها و وحدت‌نظر در مورد مناسبات بین‌المللی در راستای منافع دو کشور، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های روزافزون شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال‌های گذشته بیان کرد: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه‌های روسیه داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک‌تری در راستای منافع ملی و بین‌المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه‌طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وادیم زاخاروف گفت: دانشگاه «اوفا» انجمن‌های دوستی بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد و در این خصوص ایران نخستین جایگاه را در بین کشور‌های دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ، نزدیکی زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد. این موضوع خود زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های ایران، به‌ویژه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی را فراهم کرده است. امیدوارم این قرارداد نیز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

نرگس سنائی رئیس میز روسیه و رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سعید شکوهی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و مهدی خانمحمدی مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه‌های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۴۸ هزار دانشجو دارد و نیز بیش از ۳ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ درصد از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور