Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، باران و سرما و کرونا هم نتوانست مردم منتظر مشهد را در خانه نگه‌ دارد، اینجا میدان شهدای مشهد، جایی که روزی با خون منتظران مهدی موعود رنگین شد حالا وعده‌گاه استغاثه مردم به درگاه الهی برای تعجیل در ظهور شده است.

مردم با در دست داشتن پرچم‌ «یا صاحب الزمان ادرکنی» و گل‌ سرخ آمده‌اند که با آخرین ذخیره الهی در زمین عهدی دوباره ببندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با خواندن زیارت آل یاسین، عطر یاد گل نرگس در میدان شهدای مشهد می‌پیچد و زن و مرد با یاد آقای نیامده‌شان چشمی تَر می‌کنند و از خدا ظهور منجی عالم بشریت را می‌خواهند.

جمعیت با صدای بلندگوها آرام آرام نجوا می‌کنند:السَّلامُ عَلَیْکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکْذُوبٍ و بر آن فریادرس، آن رحمت گسترده، همان که وعده بی دروغ تاریخ است بر مهدی صاحب الزمان درود می‌فرستند، درودی به وسعت تمام ساعتهای غیبتش، درودی به طول تاریخ.

یعقوبی، شاعر مشهدی پشت تریبون می‌رود و با خواندن ابیاتی دل منتظران را چشم‌ انتظار آمدن صاحبشان می‌کند:

کعبه گشوده چشم به راه تو همچنان 
عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان

جمعیت با وجود سرمای هوا همچنان در حال فزونی است و گویی بهار یاد صاحب‌الزمان(عج) است که دل منتظرانش را گرم کرده است.

آیت الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سخنران این مراسم است، پیش از شروع سخنانش از مردمی که با وجود سرمای هوا به این اجتماع آمده‌اند تقدیر و تشکر می‌کند و در پایان از حضار می‌خواهد با وجود اینکه برنامه حرکت جمعی به سمت حرم رضوی به دلیل ویروس منحوس کرونا لغو شده است، به صورت انفرادی بعد از مراسم به پابوس حضرت رضا(ع) مشرف شوند و میلاد فرزندشان را تبریک بگویند و برای حضور منجی عالم امکان دعا کنند.

پایان بخش مراسم مداحی ذاکر اهل بیت(ع) است و بعد از اتمام مراسم بیشتر مردم با پای پیاده به سمت حرم مطهر رضوی برای ادای تبریک به ساحت این امام همام مشرف می‌شوند تا از آن حضرت نیز دعا برای ظهور منجی عالم را بخواهند.

=====================

گزارش: فریده خسروی

=====================

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد خراسان رضوی اجتماع منتظران ظهور نیمه شعبان ایت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی صاحب الزمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ظهور شتر مرغ نادر در عربستان پس از یک قرن

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900541

دیگر خبرها

  • قدردانی از فراجا در گلستان شهدای اصفهان
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • ببینید | ظهور شتر مرغ نادر در عربستان پس از یک قرن
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد