Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@11:15:24 GMT

کم‌اثری واکسن کرونا روی چاق‌ها

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۷۲۷۱

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به نقش چاقی و اضافه وزن در تشدید علائم بیماری کرونا و میزان اثربخشی واکسن، به افراد دارای اضافه وزن توصیه کرد که از مصرف شیرینی، شکلات و آجیل در ایام نوروز پرهیز کنند. ناطقان: دکتر سیماسادات لاری با اشاره به اینکه چاقی و اضافه وزن می‌تواند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در ابتلا و تشدید علائم بیماری کرونا در افراد ایفای نقش کند، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته اغلب افراد جوان و میانسالی که در اثر ابتلا به کووید 19 در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشورمان بستری شدند دارای اضافه وزن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از طرفی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که اثربخشی واکسن در افراد چاق نسبت به افراد با وزن نرمال کمتر است. بنابراین ضروری است آن دسته از افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند با پرهیز از مصرف شیرینی، شکلات و آجیل در ایام عید نوروز، به صورت جدی‌تر در تغییر رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های بدنی روزانه و منظم البته به دور از حضور در اماکن شلوغ و فاقد تهویه مناسب، اقدام کنند. منبع: ایسنا برچسب ها: کم اثری ، واکسن کرونا ، چاق ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کم اثری واکسن کرونا چاق ها اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مسمومیت ۱۰ نفر از هم‌استانی‌ها به علت خوردن قارچ سمی فصلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزام بیدارپور اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 10 نفر در استان در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آن‌ها سمی هستند، گفت: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی، درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، افزود: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

وی تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

بیدارپور یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین 5 تا 12 ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا