Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدی با بیان اینکه مرکز بستری بیماران کرونایی شهدای سلامت ظرفیت پذیرش ۱۰۰ بیمار بستری است، گفت: این مرکز به عنوان یک مرکز بستری خارج بیمارستانی در ایام پیک کرونا ظرف یک ساعت آماده پذیرش بیماران بستری ناشی از کرونا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  معاون بهداشت و درمان سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در بازدید مهدی اصلانی کرچی از مرکز بستری بیماران کرونایی شهدای سلامت واقع در ورزشگاه شهدای قلاویزان شهر ایلام، اظهار کرد: پیک وحشتناکی که شیوع کرونا در آبانماه سال ۹۹ استان ایلام را دربرگفت ضرورت ساخت و ایجاد مرکز بستری بیماران کرونایی را بیش از پیش ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرهنگ «غلامرضا علی محمدی» افزود: در بسیاری از نقاط کشور با شیوع کرونا، مراکز نقاهتگاه بیماران کرونایی دایر شد و ساختار بهداشت و درمان نیروهای مسلح با تاکیدات مقام معظم رهبری در زمان شیوع کرونا برای درمان و مبارزه با کرونا پای کار آمد و در ایلام نیز سپاه و بسیج با تمام توان و با استفاده از ظرفیت بهداشت و درمان خود نقش مهمی در امر مبارزه با کرونا در استان داشته است.

 

وی افزود: در زمان پیک کرونا، شرایط در استان ایلام متفاوت از سایر نقاط کشور بود و با همفکری دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونت بهداشت و درمان سپاه، تصمیم گرفته شد که یک مجموعه بستری خارج بیمارستانی ساخته شود و جان بابایی، معاون محترم وزیر بهداشت و درمان، در بازدیدی که از این مرکز در استان داشت و همین الگو را با نظر ایشان به سایر نقاط کشور ابلاغ کرد.

 

 علی محمدی یادآور شد: سیستم سانترال اکسیژن در این مجموعه طراحی شد و علاوه بر این مجموعه سانترال در کنار هر تخت یک کپسول اکسیژن در نطر گرفته شده است، در ایام پیک کرونا تا ۴۵ بیمار در این واحد خارج از بیمارستانی پذیرش شد و با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان نیز شاهد کاهش روند ابتلا به کرونا بودیم و در واقع روح بزرگ این سردار  اسلام، به کمک مردم آمد و این شرایط در پیک کرونا مدیریت شد.

 

وی تصریح کرد: ایستگاه پرستاری این مرکز با سیستم اچ.ای.اس بیمارستان شهید مصطفی مرتبط است، در این مرکز در ایام پیک کرونا نفر اعم پرستار و پزشک مشغول خدمت به بیماران بودند و پزشک و  همه الزامات بخش بستری بیمارستان  در این مرکز فعال بوده است، همه پروتکل های بخش بستری در این مرکز رعایت شده و اتاق احیا با الزامات لازم ایجاد شد و بحث ضدعفونی و گندزدایی این مرکز به صورت روزانه و لوازم یکبار مصرف در این مرکز مورد استفاده قرار می گرفت.

 

معاون بهداشت و درمان سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ابراز کرد: الان هم این مرکز با زیرساختی  که دارد در صورت نیاز ظرف یک ساعت آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا است، ما در مجموعه بهداشت و درمان سپاه امیرالمومنین(ع) استان حدود ۸۰ پرستار، ۱۲ پزشک و ۲ متحصص داریم که از این ظرفیت در راستای مبارزه با کرونا در این مرکز استفاده می شود.

 

علی محمدی بیان کرد: این مرکز ظرفیت پذیرش ۵۰ بیمار دارد و در سالن دیگر هم طرفیت پذیرش ۵۰ بیمار دیگر فراهم اشت و در مجموع ظرفیت این دو سالن ۱۰۰ بیمار بستری در ایام پیک کرونا پیش بینی شده است.

 

«مهدی اصلانی کرچی» مدیرکل بازرسی استان ایلام نیز در این بازدید اظهار کرد: بازدید هایی که از مراکز درمانی و بهداشتی استان امروز صورت گرفته است با نگاه به ایجاد آمادگی در این مراکز  برای مقابله با کرونا در شرایط حاد و بحرانی شیوع کرونا و بررسی مشکلات و مسائل این مراکز بوده است.

 

وی با اشاره به نقش سپاه و بسیج در امر مبارزه با کرونا و همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای کاهش ابتلا به کرونا، افزود: خدمت به مردم اجر و ثواب بسیار بالایی دارد، ما باید خود را در معرض مشکلات و ارتباط با  مردم قرار دهیم و باید قدر این نعمت  را بدانیم و اگر قدر ندانیم از این نعمت محروم می شویم.

 

بازرس کل استان ایلام در ادامه با تقدیر از اقدامات انجام شده در مرکز بستری بیماران کرونایی شهدای سلامت یادآور شد: هیئتی از بازرسان این سازمان بازرسی استان به نقاط مختلف استان اعزام شده است و روند فعالیت دستگاه های اجرایی در امر مبارزه با کرونا و همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی را رصد می کنند.

 

اصلانی کرچی خاطرنشان کرد: متاسفانه با با روند افزایشی ابتلا به کرونا و تعداد بستری های ناشی از کرونا در مراکز درمانی استان، هشدار شروع پیک چهارم کرونا در استان وجود دارد و باید ظرفیت ها و زیرساخت های لازم را برای مواجهه احتمالی با پیک چهارم کرونا در استان را در نظر  گرفت.

 

گفتنی است بازرس کل استان ایلام در این بازدید در رجیان روند آماده سازی و فعالیت مرکز بستری بیماران کرونایی شهدای سلامت شهر ایلام قرار گرفت.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهدای سلامت بستری کرونا بیمارستان بهداشت و درمان سپاه ایام پیک کرونا مبارزه با کرونا استان ایلام شیوع کرونا علی محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان