Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@00:02:15 GMT

هفته کاری در اسپانیا چهار روزه می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۹۶۷۵

اجرای طرح کاهش روزهای کاری به صورت آزمایشی از ابتدای پاییز آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس بیزینس، با هدف تعادل بخشی بهتر به چرخه زندگی و کار، دولت اسپانیا طرح اولیه ای را تایید کرده است که به موجب روزهای کاری در طول هفته در این کشور به چهار روز کاهش خواهد یافت و تعطیلات نیز از دو روز به سه روز افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب اسپانیا نیز به همراه نیوزلند، سوید و ژاپن به جمع کشورهایی می پیوندد که امکان کار هفتگی چهار روزه در آن ها وجود دارد. 

بسیاری از شرکت هایی که روزهای کاری خود را به چهار روز در هفته کاهش داده اند رضایت مندی خود را از افزایش بهره وری کارکنان خود اعلام کردند. طبق متن لایحه پیشنهادی، ساعت کاری بیشتر به معنای کار هوشمندانه‌تر و پربازده‌تر نخواهد بود و به همین دلیل بر روی کاهش ساعت کاری هفتگی به ۳۲ ساعت تاکید شده است. 

اینیگو اروخن- رهبر حزب مس پییس- گفت: کارکنان اسپانیایی در حال حاضر متوسط ساعت کاری بیشتری از بسیاری از کشورهای اروپایی دارند اما واقعیت آن است که ما جزو کشورهای با بهره وری بالا نیستیم. این ما را به این نتیجه می رساند که بیشتر کار کردن لزوما به معنی بهتر بودن بازدهی نیست. 

در مرحله نخست این طرح، ۲۰۰ شرکت اسپانیایی که در مجموع بیش از ۶۰۰۰ نیرو دارند ساعت کاری هفتگی کارکنان خود را به ۳۲ ساعت  و روزهای کاری را به چهار روز در هفته کاهش می دهند. هزینه این طرح حدود ۶۰ میلیون دلار برآورد می شود که توسط دولت تامین مالی خواهد شد. قرار است از ابتدای پاییز این برنامه آغاز شود. 

پیشتر شرکت مایکروسافت در شعبات خود در کشور ژاپن، روزهای کاری هفتگی کارکنان خود را به چهار روز کاهش داده بود. طبق برآورد این شرکت در نتیجه این طرح بهره وری کارکنان به طور متوسط به میزان ۴۰ درصد بیشتر شده است. در نیوزلند نیز یک طرح آزمایشی مشابه حاکی از افزایش ۳۲ درصدی بهره وری در بین کارکنان بود. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نوروز 1400 نیمه شعبان آزاده نامداری تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین هفته کاری اسپانیا پاییز اعمال ماه شعبان نوروز 1400 نیمه شعبان آزاده نامداری تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین روزهای کاری چهار روز ساعت کاری بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»

از سوی انجمن نجوم ایران عناوین اصلی و روزهای هفته نجوم اعلام شد.

به گزارش ایسنا، روز و هفته جهانی نجوم از سال ۱۹۷۳ میلادی با هدف ترویج علم و آشنایی عموم مردم با علم نجوم و تبادل نظر با فعالان جامعه نجوم در دنیا برگزار می‌شود. این روز جهانی هرساله، در یکی از روزهای تعطیل آخر هفته بین ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) تا ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) که ماه در وضعیت تربیع (شب هفتم) قرار دارد، انتخاب می‌شود.

در این روز و هفته جهانی کشورها تلاش می‌کنند تا با برگزاری رویدادهای نجومی این علم را به مردم معرفی کنند.

در سال جاری هفته نجوم در ایران از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و از سوی انجمن نجوم ایران عنوان اصلی روز نجوم «نجوم ایران، همبستگی و تعامل» نامگذاری شده است. 

عناوین روزهای این هفته جهانی به این شرح است:

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت: نجوم راهنمای زندگی
سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت: نجوم، گرامیداشت زمین و حفظ آسمان تاریک
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت: نجوم و هوش مصنوعی
پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت: نجوم، علوم شهروندی و نقش دانشوندان (شهروند دانشمند)
جمعه ۲۸ اردیبهشت: نجوم و دانشمندان ایرانی(به مناسبت بزرگداشت خیام)
شنبه ۲۹ اردیبهشت: نجوم فراتر از مرزها
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت: نجوم ایران، همبستگی و تعامل

به گزارش ایسنا، از امروز شنبه ۸ اردیبهشت، ثبت‌نام گروه‌های نجومی در هفته و روز نجوم ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به لینک https://survey.porsline.ir/s/RIYIcSm نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»
  • خلاصه‌بازی رئال‌مادرید و رئال سوسیداد + فیلم
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه