Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@01:53:19 GMT

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ شهریار

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۹۷۷۵

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ شهریار

در تعطیلات نوروزی در سلسله مطالبی می خواهیم به بررسی القاب ماندگاری بپردازیم که طرفداران فوتبال به بازیکنان و مربیان محبوب شان داده اند. در دوازدهمین قسمت یادی کرده ایم از علی دایی معروف به شهریار...

دوازدهمین قسمت القاب ماندگار فوتبال ایران به علی دایی اختصاص دارد.

به گزارش طرفداری، یکی از علاقه مندی های هواداران فوتبال در تمامی کشورها، دادن القاب به بازیکنان و مربیان محبوب شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران هم از این دست القاب کم نداریم. در دوازدهمین سلسله مطالب لقب های ماندگار فوتبال ایران، به لقب شهریار که از سوی هواداران فوتبال به علی دایی نسبت داده شده است، پرداخته ایم.

درخشان در آلمان، محبوب در ایران

علی دایی در سال 1348 در اردبیل به دنیا آمد. دایی فوتبال خود را از استقلال اردبیل آغاز کرد. او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران پیوست. دایی پس از آن، چهار سال در تیم بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و از آنجا بود که مورد توجه مربیان وقت تیم ‌های فوتبال قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. شهریار فوتبال ایران پس از آن به تیم پرسپولیس تهران پیوست و دوران فوتبال حرفه‌ای خود را با بازی در جام آزادگان آغاز کرد. علی دایی 5 فصل موفق را در بوندس لیگا سپری کرد. او ابتدا در سال 1376 به آرمینیا بیله فلد پیوست و پس از یک فصل درخشش در این تیم با پیشنهاد تیم اول آلمان یعنی بایرن مونیخ رو به رو شد. علی دایی در بایرن مونیخ آمار 6 گل زده در 23 بازی را به ثبت رساند و بعد از یک فصل، توجه هرتابرلین را به خود جلب کرد. علی دایی بین سال های 78 تا 81 در هرتا عضویت داشت. گل او به چلسی و میلان درلیگ قهرمانان اروپا از مهمترین گل های تاریخ باشگاه هرتا و تاریخ لژیونرهای ایرن محسوب می شود. علی دایی در تیم ملی ایران همواره فیکس بود و هیچکس حتی نتوانست جایگاه او را به خطر بیاندازد. علی دایی همواره از محبوبیت فراوانی بین هواداران تیم های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و ... برخوردار است.

شهریار فوتبال ایران

علی دایی در سال 1387 با پیراهن سایپا در حالی که به عنوان مربی - بازیکن جام لیگ برتر را بالای سر خود برد، از فوتبال خداحافظی کرد. دایی به نوعی شناسنامه فوتبال ایران است و همواره به عنوان کسی که به بالاترین نقطه در فوتبال حرفه ای رسید، از او یاد می شود. علی دایی در تیم ملی جایگاه دست نیافتنی داشت و بیش از 10 سال ، تیم ملی دربست در اختیار او بود و هیچ مهاجمی نمی توانست جای او را پر کند. شهریار اتفاق های بسیار بدی همانند تصادف شدید و سرقت کردنبندش در حضور دخترش را تجریه کرده استو علی دایی هم اکنون در هیچ تیمی مربیگری نمی کند اما باشگاه اورتون به شهریار فوتبال ایران پیشنهاد همکاری داده است و باید دید این همکاری برای علی دایی چگونه پیش خواهد رفت.

قسمت اول: آقای بخیه

قسمت دوم: معلم اخلاق

قسمت سوم: عقاب آسیا

قسمت چهارم: موشک

قسمت پنجم: رضا فاکتی

قسمت ششم: سیم خاردار

قسمت هفتم: پا طلایی

قسمت هشتم: سر طلایی

قسمت نهم: سلطان

قسمت دهم: جادوگر

قسمت یازدهم: هلی کوپتر

اخبار داغ 

واکنش علی کریمی به صحبت های وزیر ورزش؛ به جای مصاحبه، در مورد قرارداد ویلموتس توضیح بدهید! پست اینستاگرامی افشین پیروانی پس از فوت مادرش / عکس آزاده نامداری: مردم شب اول مرگ مرا تنها نگذارید ! + عکس محل کشف جسد ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت بوفون به دنبال جدایی از یووه یا بازنشستگی/ ادعای گاتزتا لیورپول در آستانه جذب ابراهیم کوناته 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتبال ایران علی دایی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد

ایسنا/تهران پارک بانوان شهر امیریه در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان کلنگ زنی شد که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان شهریار گفت: جامعه اسلامی توجه ویژه ای به نقش بانوان در خانواده و جامعه دارد که در این راستا ایجاد روحیه نشاط و ارتقاء سرانه ورزشی این قشر تاثیرگذار امری حیاتی است.

علیرضا فاتحی نژاد در این خصوص اظهار کرد: حضور زنان در تمامی حوزه‌های مختلف جامعه چشم گیر و غیر قابل انکار است. زمانی که انتظار حفظ حریم و استمرار حضور موثر زنان در جامعه را داریم باید بستر لازم برای ارتقای روحیه‌ شور و نشاط در جامعه ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: توسعه اماکن مخصوص بانوان یکی از این بسترها بوده که نیازمند توجه ویژه مسئولین، شهرداری‌ها و شوراها است.

فاتحی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: کلنگ زنی پارک ویژه بانوان نیز ضرورتی بود که به همت شهرداری شهریار و با پشتیبانی اعضای شورای این شهر انجام یافته و امیدواریم در مهلت مقرر شده شاهد افتتاح این پارک باشیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • ماجرای عکس یک ورزشکار زن با شهریار؛ او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • شایعه عجیب درباره «شهریار»؛ با عالم غیب در ارتباط است!
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!
  • شهریار ستاره اول سپاهان در 403
  • مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است