Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:29:30 GMT

سه هزار تست کرونا در کردستان طی یک هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۳۶۰۱

سه هزار تست کرونا در کردستان طی یک هفته گذشته

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون سه هزار و ۴۰۵ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم  صورت گرفته که از این تعداد تست ۶۷۷ نفر مثبت اعلام شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، حسن محمودی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۴ تیم شامل مراقبین سلامت، بهورزان و نیروهای بسیجی در تعطیلات نوروز در قالب طرح شهید سلیمانی، نسبت به بیماریابی، انجام تست و ردیابی موارد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشدید فعالیت تیم‌های رهگیری طرح شهید سلیمانی در ایام نوروز افزود: این طرح دستاوردهای عظیمی در حوزه شناسایی سریع افراد ناقل و مبتلا به کرونا داشته و تا حدود زیادی  موفق شده از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تیم‌های چهارگانه رهگیری، مراقبتی، حمایتی و نظارتی به صورت فعال در اجرای برنامه غربالگری در قالب طرح شهید سلیمانی با تمام توان با حضور در سطح شهر و محلات استان، بیماریابی، انجام تست و ردیابی موارد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا را انجام می دهند.

 محمودی اضافه کرد:  در مدت یادشده تاکنون ۳۵ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت مراجعه شهروندان در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، تب و لرز، گلودرد و سردرد به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست افزود: همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه خودداری شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون تیم‌های مذکور به یک هزار و ۷۶۲ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، اضافه کرد: به ۵۱۶ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

 محمودی با بیان اینکه طرح تشدید تا ۱۸فروردین ماه ادامه دارد، گفت: از شهروندان فهیم و حامی مدافعان سلامت تقاضا داریم در ایام تعطیلات نوروز ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را همواره مدنظر داشته باشند چرا که سهل‌انگاری‌ها باعث اوج گرفتن دوباره شیوع کرونا در جامعه خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 تست کرونا آزمایش کرونا کرونا کردستان طرح شهید سلیمانی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 طرح شهید سلیمانی قالب طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...

به گزارش همشهری آنلاین، این بازیگر زهره حمیدی اظهار کرد که حالش خوب است و این روزها همچنان تحت درمان است.

حمیدی درباره بیماری‌اش توضیح داد: مدتی است به بیماری سرطان پانکراس مبتلا شده‌ام که یکی از سخت‌ترین بیماری‌های سرطانی است و تحت درمان هستم. به تازگی شیمی درمانی‌هایم به پایان رسیده و منتظرم تا اندازه پانکراس کوچکتر شود تا بتوانند پزشکان مرا جراحی کنند چون فعلاً انجام عمل خطرناک است. با دعای مردم مطمئنم که حالم خوب می‌شود. راستش فکر نمی‌کردم مردم عزیز انقدر مرا دوست داشته باشند. خدا را شکر می‌کنم که نسبت به گذشته حالم بهتر است. خیالتان راحت.

این بازیگر در پایان یادآور شد: ویدیویی که به تازگی شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت از من روی تخت بیمارستان بازنشر شده مربوط به سه ماه گذشته بود که کمی حالم خوب نبود اما خدا را شکر الان خیلی بهترم و حتی برای ضبط یک برنامه تلویزیونی در شبکه نسیم دیروز در استودیو حاضر شدم.

برای خانم بازیگر دعا کنید | فیلمی که از روی تخت بیمارستان منتشر شد کد خبر 848762 منبع: ایسنا برچسب‌ها سرطان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران

دیگر خبرها

  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست